Paliwa i oleje

ponad rok temu  03.01.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?

Koenigsegg Regera – 2,8 s, 1500 KM

Strona 1 z 2

Zestaw, składający się z mocnego silnika benzynowego, wspomaganego równie mocnymi jednostkami elektrycznymi pozwala z łatwością rozpędzać się w kilka sekund do setki, a przy okazji być przyjaznym dla środowiska, czego nie można powiedzieć o klasycznych sportowych konstrukcjach. W tym zestawieniu prezentujemy najoryginalniejsze, najmocniejsze i najszybsze, sportowe coupe i roadstery z napędem spalinowo-elektrycznym.

BMW i8 - 4,4 s, 326 KM

To czteromiejscowe coupe zwraca na siebie uwagę unikalnym stylem, który - pomimo iż prototyp pokazano w 2009 roku – ani trochę się nie zestarzał. Niezmiennie przyciąga spojrzenia odważnie nakreślonymi, fantazyjnymi, lecz podporządkowanymi aerodynamice liniami. Wprowadzony do sprzedaży w 2014 roku samochód wyceniono na 620 tys. zł. Purystów zaskoczy, że supersportowe BMW i8 napędza zaledwie 3-cylindrowy silnik 1.5 o mocy… 231 KM, sprzężony z jednostką elektryczną o mocy 131 KM. Wywodzący się z projektu BMW Vision EfficientDynamics Concept, spalinowo-elektryczny model dysponuje łączną mocą 326 KM, przekazywaną na wszystkie koła. Tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej, automatycznej skrzyni napędza silnik spalinowy. Przednią, za pośrednictwem dwubiegowego automatu - jednostka elektryczna. Do pierwszej setki samochód rozpędza się w 4,4 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 250 km/h, lecz jest w stanie podróżować z prędkością 120 km/h, korzystając wyłącznie z elektrycznego napędu.

Lexus LC500h – 4,9 s, 359 KM

Model LC powstał jako urzeczywistnienie idei, wyrażonej w zaprezentowanym w 2012 roku na Salonie Samochodowym w Detroit samochodzie koncepcyjnym LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Firma nie planowała jego komercyjnej kontynuacji, jednak pozytywne przyjęcie przez prasę, klientów i entuzjastów było tak silne, że już po sześciu miesiącach od pokazu podjęto decyzję o rozpoczęciu prac nad modelem seryjnym i w 2016 roku - również na salonie w Detroit, zaprezentowano światu wersję produkcyjną. Choć stylistyka i konstrukcja tego samochodu mogą uchodzić za nieziemskie - cenę 537 tys. zł, jak na klasę którą reprezentuje auto, można uznać na tle konkurencji za całkiem przyziemną. Zastosowano tu wiele nowatorskich rozwiązań, jak choćby 10-biegowa skrzynia, będąca połączeniem bezstopniowej przekładni CVT i 4-stopniowego, hydrokinetycznego automatu. Pod maską 3.5-litrowy, pozbawiony turbo silnik V6 o mocy 299 KM, sprzężony ze 179-konną jednostką elektryczną. Cały układ dysponuje mocą 359 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To przekłada się na przyspieszenie do setki w 5 s i prędkość maksymalną 250 km/h, przy czym aż do prędkości 140 km/h możemy poruszać się z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. To pierwszy model Lexusa, skonstruowany w oparciu o nową platformę GA-L. Wiele elementów konstrukcji wykonano z ultralekkich kompozytów, zbrojonych włóknem węglowym. Warto podkreślić, że w przypadku tego modelu mamy do czynienia z niespotykaną dotąd, futurystyczną stylistyką, połączoną z najwyższą jakością wykonania i unikalnymi rozwiązaniami, jak np. najmniejsze na świecie drogowe lampy LED oraz niezwykła konstrukcja tylnych lamp, których kształt dopasowano do stylistyki całej sylwetki auta. Opływowa karoseria wygląda agresywnie, ale też luksusowo i stylowo. To także pierwsza na świecie hybryda, którą zaprojektowano z myślą o możliwości prowadzenia samochodu tzw. powerslide’ami, czyli za pomocą kontrolowanych poślizgów tylnej osi.

Ferrari LaFerrari - 2,7 s, 950 KM

W chwili wprowadzenia na rynek w 2013 roku model ten był nie lada sensacją. Była to bowiem zarówno pierwsza hybryda w historii legendarnej, włoskiej marki, jak również najszybszy model w jej dziejach. Zaplanowano stworzenie 499 egzemplarzy. Źródłem napędu jest potężny 6.3-litrowy silnik V12 o mocy 789 KM, połączony z elektrycznym o mocy 163 KM. Całość jest w stanie wygenerować moc 950 KM. Dla lepszego wykorzystania energii hamowania w LaFerrari zastosowano, znany z bolidów F1, system KERS. Nie tylko ze względu na zastosowane technologie, lecz przede wszystkim ze względu na markę cena to ok. 1,3 mln euro. Przyspieszenie do setki trwa 2,7 s, po 15 s na liczniku jest już 300 km/h, zaś prędkość maksymalna to 350 km/h.

Honda NSX - 2,6 s, 581 KM

Legendarny, najszybszy model Hondy w wielkim stylu powrócił po ponad 10 latach przerwy, debiutując w 2015 roku na Salonie Samochodowym w Genewie. Napędza go hybryda, będąca połączeniem turbodoładowanego silnika 3.5 V6 o mocy 507 KM oraz aż trzech jednostek elektrycznych o łącznej mocy 74 KM. Dwie z nich napędzają przednie koła, trzecia znajduje się między jednostką spalinową a skrzynią biegów. Auto zostało zatem wyposażone w jeden z najpotężniejszych układów hybrydowych, oferujący w sumie 581 KM. Moment obrotowy trafia do kół za pośrednictwem 9-biegowej, automatycznej skrzyni. Sprint do setki trwa 2,6 s, prędkość maksymalna to 308 km/h. W Polsce ten model jest niedostępny, jego cena w Niemczech to ok. 180 tys. euro.

Icona Vulcano – 2,8 s, 950 KM

Szalona propozycja włoskiej manufaktury z 2013 roku, stworzona z myślą o chińskim rynku to na razie wciąż bardziej motoryzacyjna ciekawostka, niż samochód drogowy. Nic dziwnego, producent przewidział budowę zaledwie dwóch egzemplarzy rocznie i nie wiadomo, czy plany udało się w ogóle zrealizować. To awangardowo zaprojektowane, hybrydowe coupe w mocniejszej wersji H-Competizione dysponuje turbodoładowaną jednostką V6 o mocy aż 790 KM, współpracującą z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 160 KM. W tym przypadku łączna moc wynosi aż 950 KM, a napęd jest przekazywany na wszystkie koła. Przyspieszenie do setki to 2,8 s, a do 200 km/h - 8,9 s, zaś prędkość maksymalna to 350 km/h. Podobnie jak w przypadku BMW – możliwa jest jazda w trybie elektrycznym, a gdyby ktoś zapragnął kupić to wyjątkowe, hybrydowe coupe, musi przygotować ok. 8,2 mln zł.

GALERIA ZDJĘĆ

2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?
2,8 sekundy do setki. 1500 KM - tak działa hybryda?

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony