Niesprawne funkcjonowanie tylnych hamulców może prowadzić do obniżenia skuteczności ich pracy oraz wydłużyć drogę hamowania. W przypadku zadziałania jedynie jednej strony hamulców lub zblokowania kół przy hamowaniu pojazd łatwo może wpaść w poślizg. Innym bezpośrednim efektem niesprawnych tylnych hamulców może być przegrzanie całego układu hamulcowego lub wadliwe działanie hamulca ręcznego.
Podobnie jak wszystkie układy hamulcowe hamulce bębnowe wymagają regularnej kontroli, a zużyte części muszą być natychmiast wymieniane. TRW zaleca, aby w czasie naprawy dokonywać wymiany kompletnego systemu. Dlatego właśnie TRW Superkit stanowi tu doskonałe rozwiązanie. Zestaw naprawczy TRW Superkit zawiera wszystkie akcesoria niezbędne do przeprowadzenia bezpiecznej i szybkiej wymiany systemu hamulca bębnowego. Poza szczękami i cylinderkami hamulcowymi w zestawie znajduje się zmontowany układ automatycznego regulatora luzu szczęk, a także – tam, gdzie to konieczne – nakrętki i pokrywy piasty koła, dzięki czemu do naprawy nie wykorzystuje się elementów zużytych ani pokrytych rdzą. Zmontowany i wyregulowany zestaw jest gotowy do montażu bezpośrednio na osi, co gwarantuje bezpieczniejszą naprawę.
Ofertą TRW objętych jest ponad 230 zestawów Superkit. Wszystkie elementy przechodzą rygorystyczne testy, identyczne jak te dla wyposażenia OE. Cylinderki hamulcowe dostępne są zarówno z, jak i bez wbudowanego korektora siły hamowania (w zależności od rodzaju systemu OE). Wszystkie zestawy zawierają także automatyczne regulatory luzu szczęk oraz sprężyny. Obecnie 40% produkowanych na świecie samochodów wyposażonych jest w hamulce bębnowe, co oznacza, że w roku 2011 układ ten zainstalowano w 68 milionach pojazdów. Jeśli tendencja się utrzyma, liczba ta wzrośnie do 2016 roku do 85 milionów.
Jak obliczyła firma TRW Automotive Aftermarket, w ciągu 20 lat obecności na rynku zmontowanego zestawu naprawczego hamulca bębnowego TRW Superkit produkt ten – dzięki skróceniu czasu potrzebnego do wymiany hamulca bębnowego aż o 50% lub 30 minut – pozwolił zaoszczędzić stacjom serwisowym setki tysięcy godzin pracy.
Komentarze (0)