Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

2012 – jaki był? 2013 – jaki będzie?
2012 – jaki był? 2013 – jaki będzie?

Krzysztof Szczepaniak, P.H.U. SZCZEPAN
Dla naszej firmy rok 2012 był bardzo udany. Z pewnością były porażki, o których się później zapomina, gdyż służą one jedynie do wzmocnienia firmy poprzez wyciąganie wniosków. Na początku roku wprowadziliśmy do oferty nacinarkę do opon RillFit Six produkcji niemieckiej, podpisaliśmy również z producentem kontrakt na wyłączność. Tak rozpoczęty rok musiał zakończyć się kolejnym kontraktem – z rosyjskim producentem wyposażenia warsztatowego, firmą Sivik. W ten sposób oferta marki ATS wzbogaciła się o nową linię wyważarek wysokiej jakości oraz urządzenia warsztatowe serii ExpressService. Asortyment marki ATS wzbogacił się jeszcze bardziej dzięki nawiązaniu nowych kontaktów z partnerami międzynarodowymi, poznanymi na targach oponiarskich w Essen i na Automechanice we Frankfurcie, gdzie byliśmy wystawcami. Wzrost sprzedaży urządzeń marki ATS, w porównaniu z rokiem 2011, świadczy o coraz większej rozpoznawalności tej marki i zaufaniu, jakim darzą nas klienci, co jest wynikiem dbania o wysoką jakości oferowanego asortymentu. Myślę, że rok 2013 będzie równie udany. Planujemy  poszerzać listę asortymentową marki ATS, będziemy również wystawiać się na targach Autopromotec w Bolonii.

Piotr Wajszczyk, Philips Lighting Poland SA
Podsumowując 2012 r., sytuację Philips w Polsce oceniam pozytywnie. Nasze produkty cieszą się rosnącą popularnością, zarówno jeśli mowa o oświetleniu halogenowym, jak i rozwiązaniach oświetleniowych wytwarzanych w technologii ksenon i LED. Dynamicznie rośniemy w Rumunii i Czechach, ożywienie obserwujemy również na Węgrzech i w krajach byłej Jugosławii. Generalnie widać zmianę w podejściu do biznesu firm zajmujących się jedną kategorią napraw, np. wulkanizacją czy elektryką. Dywersyfikacja portfela produktów i usług jest znakiem dzisiejszych czasów. Inną kwestią jest fakt, iż pomimo dostępności produktów z Dalekiego Wschodu właściciele warsztatów, chcąc podnosić jakość usług, rozszerzają ofertę o części i akcesoria z wyższej półki. Wynika to nie tylko z oczekiwań użytkowników aut, ale również ze świadomości, że na produktach wysokiej jakości można wygenerować wyższą marżę kwotową. W 2013 r. uruchamiamy Philips Light &More. Jest to program lojalnościowy dla serwisów motoryzacyjnych w Polsce. Stając się uczestnikiem programu, warsztat korzysta z dodatkowych szkoleń, promocji oraz narzędzi wsparcia sprzedaży produktów oświetleniowych Philips. W ramach programu można kolekcjonować punkty i wymieniać je na atrakcyjne nagrody. Chcemy, aby projekt skupiał warsztaty chcące rozwijać wiedzę z zakresu produktów Philips, technologii i rozwiązań oświetleniowych oraz są zainteresowane zwiększeniem rentowności i poziomu sprzedaży. Naszym celem jest zainteresowanie warsztatów technologią oświetleniową. Chcemy udowodnić, że sprzedaż i montaż oświetlenia samochodowego może przynosić wymierne korzyści.

Joanna Sokołowska, Moto-Remo
Niełatwy dla branży motoryzacyjnej rok 2012 dla głównego profilu działalności firmy Moto-Remo, tj. napraw oraz sprzedaży turbosprężarek, był okresem stabilizacji i umocnienia pozycji na rynku. W kontekście napraw sprężarek powietrza do samochodów ciężarowych, opatrzonych certyfikatem PIMOT-u oraz sprzedaży turbosprężarek wykorzystywanych w sportach motorowych, miniony rok to czas rozwoju i zdobywania klientów w Polsce i za granicą. Rok 2013 zapowiada się obiecująco w obszarze pozyskania nowych klientów w związku z planowanym udziałem Moto-Remo w licznych imprezach targowych. Ponadto optymistycznie można przyjąć zapowiedź dostawców turbosprężarek: Garrett i BorgWarner, których Moto-Remo jest Autoryzowanym Polskim Dystrybutorem i Serwisem, o wprowadzeniu nowej linii produktów będących alternatywą dla turbosprężarek ze zmienną geometrią VNT, VTG naprawianych na nieoryginalnych częściach w nieautoryzowanych firmach naprawczych. Popularne pozycje z nowej linii turbosprężarek dostępne będą tylko w Moto-Remo i z pewnością spotkają się z dużym zainteresowaniem wśród obecnych, jak i nowych klientów.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony