Warto wiedzieć

miesiąc temu  30.12.2022, ~ Administrator   

2022 rok na niezależnym rynku napraw

Elektromobilność i niezależny rynek napraw w roku 2022? To nie może być przypadek, że np. wrześniowe targi Automechanika Frankfurt zapisały się wzmożonym udziałem producentów układów wydechowych z Polski, którzy dostrzegają potencjał segmentu konwencjonal

Jak zapamiętamy ubiegły rok z perspektywy osiągniętych celów i zrealizowanych planów? Co cieszy, a co nie bardzo? Był to z pewnością rok intensywny, głównie z powodów natury geopolitycznej. Wybranych reprezentantów rynku automotive zapytaliśmy także, czego mogą oczekiwać fachowcy po firmach obecnych na aftermarkecie w roku 2023.

Branża motoryzacyjna od ponad 2 lat zmaga się z problemami, które przechodzą przez nią jak huragan, uniemożliwiając długofalowe planowanie, co do tej pory było normą. O ile fabryki nadal borykają się z zerwanymi łańcuchami dostaw, to na rynku wtórnym cieniem na kondycji firm kładą się rosnące w galopującym tempie koszty prowadzenia działalności gospodarczej, ale także coraz dotkliwsze problemy z wykwalifikowanym personelem czy rosnące wymagania techniczne dotyczące napraw nowoczesnych pojazdów....

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

Nowy magazyn (o powierzchni ok. 21 000 m2) części do układów chłodzenia i klimatyzacji samochodowej zlokalizowany w Poznaniu to najnowsza inwestycja Nissens w Polsce
Pomiary oscyloskopowe dla wielu warsztatów stają się sposobem na rozszerzenie zakresu i podniesienie jakości usług – a tak przynajmniej zapewnia producent Scope DT (na zdjęciu), polska firma DeltaTech Electronics (DTE), a na rynkach UE także np. Launch Europe
Presja towarzystw ubezpieczeniowych. Presja płacowa w sytuacji drożejących materiałów, a także rosnące rachunki za dostawy energii (elektrycznej, gazu), gdy mieć na uwadze kabiny lakiernicze…. To dlatego branża blacharsko-lakiernicza szczególnie odczuwa spadek rentowności
Kamper w nowoczesnym warsztacie? Na pewno jest miejsce dla nowych firm, bo też coraz większe znaczenie odgrywał będzie rosnący poziom obsługi klienta. Ową niszę świetnie zidentyfikowała firma TMD Friction, do której należy marka Textar, oferując hamulce „do pojazdów specjalnego przeznaczenia”
Z nowych w 2022 r. koncepcji sieci serwisowych na polskim rynku odnotujmy debiut NexDrive, za którą stoi Alliance Automotive Group, a dedykowanej pojazdom nowej generacji, tj. hybrydowym i elektrycznym. Z kolei w caravaningowej specjalizacji wyrastają pierwsze punkty… ASO. Tu akurat mowa o sieci dealerskiej Volkswagen Samochody Dostawcze i projekcie California Center (na zdjęciu) – ogólnopolskiej sieci autoryzowanych stacji dealerskich i serwisowych marki, specjalizujących się właśnie w kamperach

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony