Blisko 300 gości wzięło udział w gali jubileuszowej, podczas której uhonorowano kontrahentów Pirelli Polska w siedmiu kategoriach
Rodzimy oddział koncernu Pirelli 25-lecie działalności na polskim rynku świętował konferencją prasową w gronie wybitnych postaci motorsportu: Dominiki Orlik, Kajetana Kajetanowicza, Filipa Nivette, Wojciecha Chuchały i Bartłomieja Lewandowskiego. Podsumowaniem wydarzenia w Zakopanem była uroczysta gala dla 300 osób, podczas której uhonorowano laureatów jubileuszowego konwentu.
Obecność tak utalentowanych osobistości, by wspomnieć tylko trzykrotnego rajdowego mistrza Europy, stanowiła nie lada gratkę dla przedstawicieli prasy branżowej. Rajdy samochodowe, rywalizacja w klasach superbike, enduro, cross country czy motocross – w przypadku czołowych polskich zawodników współpraca z producentem opon decyduje o powodzeniu startów. Wątek ten stanowił przewodni motyw spotkania prasowego. Zanim jednak słów więcej o wydarzeniu w Zakopanem, wspomnijmy – Pirelli świętuje w tym roku 110-lecie motorsportu obchodami w Turynie.
O tym, że motorsport może być kluczowy, jeśli chodzi o rozwój technologii, Pirelli zdało sobie sprawę pod koniec XIX wieku, gdy założyciel firmy Giovanni Battista Pirelli dostrzegł, że wyścigi motocyklowe mogą stanowić poligon doświadczalny dla produktów przeznaczonych do użytku w warunkach drogowych. I dlatego właśnie ten niezwykły moment jest świętowany w Narodowym Muzeum Motoryzacji w Turynie, prawdziwej ikonie motoryzacji od ponad dwóch stuleci i miejscu przebywania Italii 35/45HP, która napisała pierwszy rozdział historii Pirelli w sportach motorowych.
110 lat obecności Pirelli w sportach motorowych to również okazja do otwarcia drzwi do zaawansowanego zakładu Settimo w Turynie. Jego sercem jest system Next Mirs – najbardziej zdigitalizowany system produkcji przemysłowej, jaki obecnie istnieje. Zakład jest w pełni zrobotyzowany i przeznaczony do produkcji opon high performance w rozmiarach 19 i 23 cali. I to właśnie tu tworzona jest większość opon Pirelli P Zero zorientowanych na osiągi, opracowanych zarówno na drogi, jak i na tor. Czy to nowe, szersze opony F1, które wkrótce zadebiutują w Grand Prix Australii, pierwszej rundzie mistrzostw świata 2018, czy ogumienie Ducati z World Superbike Championship – koncepcja leżąca w samym sercu wydziału odpowiedzialnego za segment prestiż Pirelli odzwierciedla hasło: „Sprzedajemy to, na czym się ścigamy. Ścigamy się na tym, co sprzedajemy”. Ponad 340 mistrzostw oraz 2200 samochodowych i motocyklowych wyścigów na pięciu kontynentach – takie wyniki robią wrażenie i to właśnie zaangażowaniu koncernu na polu produktów o najwyższych osiągach poświęcono podczas spotkania w Zakopanem sporo miejsca.
Strategia biznesowa
Wśród obecnych na konferencji prasowej (15 grudnia, Resort Nosalowy Dwór) byli: Anna Borzęcka – consumer&trade marketing manager (moderatorka spotkania), Giansimone Bertoli – dyrektor zarządzający Pirelli Polska, Marcin Wieteska – dyrektor handlowy Pirelli Polska, Marcin Nowak – dyrektor finansowy Pirelli Polska, Błażej Bębenista – retail manager, managing director Driver Polska, Matteo Schiavo – marketing manager Pirelli Polska, Maciej Łoziński – szef działu motocyklowego w Pirelli Polska.
Reprezentujący firmę o włoskich korzeniach w wielkim skrócie podsumowali 25-letnią historię jej obecności na polskim rynku oponiarskim. W tym czasie przeszła ona drogę od jednoosobowego przedstawicielstwa do firmy zarządzającej dwiema strefami handlowymi, sprzedając 8,5 miliona opon. W okresie największego wzrostu osiągnęła dynamikę sprzedaży na poziomie 145% rok do roku.
Sprzedaż opon premium nie kończy się na etapie dostarczenia produktu do dystrybutora. Wsparciem użytkownika zarówno w doborze ogumienia, jego montażu, jak i serwisie zajmują się specjaliści sieci Driver. Ich zadaniem jest także pomoc w prawidłowym użytkowaniu tego zaawansowanego technologicznie, kluczowego elementu pojazdu. Pirelli to dziś sieć partnerska licząca około 60 serwisów i 50 punktów współpracujących w Polsce (w Europie jest to już ponad 1000 punktów sprzedaży i obsługi). Polski oddział Pirelli współpracuje z 694 klientami, zatrudnia 32 osoby.
Nie tylko na rodzimym rynku
Poza sprzedażą opon na rodzimym rynku firma bezpośrednio z biura w Warszawie, którym kieruje Giansimone Bertoli, dyrektor generalny Pirelli Polska, zarządza dwiema strefami handlowymi: North East Europe i South East Europe. W ich zakres wchodzi łącznie 17 krajów: Polska, kraje bałtyckie, Szwecja, Finlandia, Norwegia, Dania, Grecja i Cypr, Bułgaria, Rumunia, Serbia i Kosowo, Macedonia, Albania, Czarnogóra.
Pirelli niezmiennie koncentruje się na segmencie premium, w którym jest światowym liderem. Ma on najszybsze wskaźniki wzrostu na całym świecie – od rynków dojrzałych, takich jak europejski, wciąż pozostający największym rynkiem opon z wyższej półki, po rynki dynamicznie rozwijających się gospodarek.
– Z zapleczem w postaci marki od zawsze znanej z nowatorskich rozwiązań i technologii wyprzedzających swój czas największym wyzwaniem było zbudować sieć dystrybucji w kraju, który dopiero budził się po przemianach ustrojowych – mówił Giansimone Bertoli, dyrektor generalny Pirelli Polska. – Wówczas nie zdawaliśmy sobie sprawy, jaki ogrom pracy należy włożyć w budowę nie tyle sieci, co lojalnej społeczności partnerów handlowych. Z perspektywy czasu możemy śmiało powiedzieć, że droga, jaką wspólnie pokonaliśmy i która doprowadziła nas do tego miejsca, gdzie dziś się znajdujemy, jest dla nas powodem do dumy.
Pirelli jest dla wielu kierowców synonimem najwyższych osiągów, niedościgłej jakości. Liczne homologacje, przyznane oponom Pirelli na podstawowe wyposażenie przez najważniejszych światowych producentów pojazdów, są potwierdzeniem owego zaufania i uznania dla marki.
Być wciąż na podium
W dziedzinie produkcji opon firma Pirelli zawsze uchodziła za synonim nowatorskiego podejścia do procesu wytwarzania, słynęła z innowacji w technologiach konstrukcyjnych. Badania Pirelli skupiają się dziś na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, która leży u podstaw strategii premium. Wszystkie rodziny opon Pirelli oraz zaawansowane technologicznie systemy są oparte na koncepcji zrównoważonej mobilności, łączącej bezpieczeństwo, komfort i szacunek dla środowiska naturalnego. W kompetencjach firmy leży także opracowanie szeregu innowacji mających aktywnie wspierać bezpieczeństwo na drodze, w tym m.in. PNCS – systemu redukcji szumów montowanego na wewnętrznej ścianie opony, Run Flat – systemu zapewniającego całkowitą kontrolę nad pojazdem w warunkach awaryjnych i umożliwiającego dalszą jazdę nawet podczas gwałtownego spadku ciśnienia oraz Seal Inside – technologii pozwalającej na kontynuowanie jazdy bez utraty poziomu ciśnienia nawet po przebiciu opony. Niewątpliwym powodem do zadowolenia menedżerów koncernu są dziś opony „szyte na miarę”, tzw. Perfect Fit, które powstają na zamówienie koncernów samochodowych.
Ostatnie lata to czas bardzo dobrej koniunktury w polskiej branży motoryzacyjnej, co przekłada się na rozwój serwisów samochodowych, a też kondycję kontrahentów, z jakimi współpracuje koncern na rodzimym rynku. Wieczorna gala jubileuszowa stanowiła okazję, by uhonorować nagrodami tych najlepszych w minionym roku: w kategorii „detal” – Central Gum Serwis Sprzedaż Opon i Akcesoriów Krystyna Wadas oraz Baguma – Junior. Pierwszą z firm za największy wolumen sprzedaży, a drugą za największy udział opon High Value. Analogicznie, w kategorii „hurtownie” – P.P.H. Latex oraz Autogum Kraków, a w kategorii „internet” – Oponeo.pl. Nagrodzono też spółkę Volvo Car Poland (w kategorii „koncesjonerzy samochodowi”), BJ Kutnik (w kategorii „floty samochodowe”), „Braciki” M.M.M. Michalscy (w kategorii „lojalność biznesowa”) oraz Latakko SIA – największego klienta bałtyckiego.
Tekst: Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski i materiały Pirelli
Komentarze (0)