Wydarzenia

ponad rok temu  01.04.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

25-lecie EPROS – specjaliści od opakowań i katalogów firmowych dla branży motoryzacyjnej

Polska należy do nielicznych krajów europejskich, w których sektor poligraficzny i opakowań się rozwija. Impulsem dla rozwoju jest rosnący popyt na rynkach zagranicznych, z czego skwapliwie korzysta firma EPROS. 25-lecie działalności stanowi okazję do podzielenia się doświadczeniem w produkcji papierowych katalogów i opakowań kartonowych dla przemysłu motoryzacyjnego.

Transportowanie części samochodowych na duże odległości nie byłoby możliwe bez odpowiednich opakowań, które chronią je podczas transportu. Karton jest również nietłukący i lekki, co w równie dużym stopniu wpływa na dogodność transportowania go i przechowywania. Nie bez znaczenia jest oczywiście łatwość poddania recyklingowi takiego produktu. Aby zredukować negatywny wpływ na środowisko, wiodące firmy stosują ponowne użycie tych samych materiałów. Pozwala to znacznie zredukować zapotrzebowanie na surowce naturalne oraz zapobiega ich marnotrawieniu, jednocześnie ograniczając emisję CO2. Takie opakowanie dla branży motoryzacyjnej musi być jednak przede wszystkim trwałe. Wytrzymałość i stabilność to parametry, jakie bierze się pod uwagę przy każdym zleceniu dotyczącym zaprojektowania nowego opakowania.


- Nowego opakowania, bo najciekawsze zlecenia dotyczą kartonowych produktów dla części, które podlegają regeneracji. Wiadomo, tak jak w szybkim tempie rozwija się rynek części zregenerowanych, tak równie dynamicznie przybywa nam zleceń od klientów, którzy otrzymują części po regeneracji – informuje Artur Prosotowicz, prezes firmy EPROS. - Zanim powstanie finalne opakowanie, nad optymalnym kształtem i gramaturą pracują konstruktorzy oraz specjaliści w strefie testów. Test BCT (Box Compression Test) jest to metoda badania odporności na ściskanie gotowego, uformowanego pudła. Metoda ta pozwala określić maksymalny nacisk, jaki jest w stanie wytrzymać gotowe pudło oraz ilość warstw, w jakich pudła z zawartością mogą być składowane. Badane pudło umieszcza się pomiędzy dwiema płytami ściskającymi. W przypadku testu ściskania zwiększa się nacisk płyt aż do momentu wystąpienia odkształceń powodujących utratę wytrzymałości. W przypadku testu składowania aplikuje się określony nacisk na określony czas lub do momentu wystąpienia odkształceń. Test BCT jest bardzo dobrą metodą optymalizacji kosztów opakowania. Okazuje się, że z tych samych rodzajów papieru można uzyskać pudła o różnych wartościach wytrzymałościowych. Decydujące znaczenie ma konstrukcja opakowania. Optymalne opakowanie to takie, które wymaganą wytrzymałość BCT uzyskuje po jak najniższych kosztach.

Wspomniane testy dowodzą, jak wiele oczekuje się od współcześnie produkowanych opakowań. Wszak części samochodowe do lekkich produktów nie należą. Idzie więc o to, by składowane w magazynach nie uległy zniszczeniu, zwłaszcza gdy mowa o systemach wysokiego składowania. Części samochodowe wielokrotnie zmieniają swój… adres, zanim trafią do rąk mechanika. Papierowe opakowania muszą być więc niewrażliwe na częste operacje związane z transportowaniem i ponownym składowaniem. Nie mniej ważnym ich walorem jest niewrażliwość druku na mechaniczne uszkodzenia (zadrapania, otarcia, smar w warsztacie itp.). Okazuje się, że serwis obsługi klienta, cena oraz wysoka jakość usług polskich firm poligraficznych jeszcze przez długie lata będą źródłem przewagi konkurencyjnej nad firmami poligraficznymi z Europy Zachodniej.

- Gdy w 2001 roku debiutowaliśmy z naszymi opakowaniami dla branży motoryzacyjnej, regułą na rynku UE był druk katalogów w jednej drukarni, opakowań w innej, projektów graficznych w agencji reklamowej. My zaproponowaliśmy kompleksowe, więc ambitniejsze podejście do zleceń – dodaje Artur Prosotowicz. - Źródłem sukcesu rynkowego dla naszej firmy jest też fakt, że odpowiadamy na każde zapotrzebowanie branży motoryzacyjnej w sposób kompleksowy. Od projektu do realizacji nowego opakowania mija kilkanaście dni, bo wszystko robimy od A do Z. Niczego nie zlecamy na zewnątrz, więc klient ma gwarancję, że poligrafia ulotek, katalogów i nadruków na opakowaniach jest za każdym razem dziełem jednego zespołu specjalistów firmy EPROS. To oznacza gwarancję niezmiennie wysokiej jakości każdego produktu.

Powtarzalność w branży drukarskiej jest synonimem dobrego rzemiosła i dlatego EPROS może pochwalić się zaufaniem wielu znanych w branży motoryzacyjnej producentów. Głównymi klientami firmy są: Bosch, Hella, TRW, Continental, Magneti Marelli. W największej mierze kierunkiem eksportu są kraje UE: Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy, Holandia. Trendem ostatnich lat jest projektowanie opakowań atrakcyjnych wizualnie. I w tej dziedzinie zespół grafików komputerowych firmy EPROS może pochwalić się niemałymi osiągnięciami. Nadruk to element uszlachetnienia opakowania, mający istotny wpływ na funkcję marketingową, bo też jest świetnym nośnikiem informacji. Dlatego też zespół EPROS równie intensywnie rozwija ofertę dotyczącą katalogów papierowych dla branży motoryzacyjnej. Wszak taki produkt jest nie tylko wizytówką firmy, ale kopalnią wiedzy dla mechanika.

Każdego roku debiutuje na rynku tysiące nowych części samochodowych. Dobór odpowiedniego opakowania ułatwia dedykowany katalog marki EPROS, w którym asortyment pogrupowano pod kątem przeznaczenia, gabarytów i masy produktu. Inaczej wygląda opakowanie dla klocków hamulcowych, zupełnie inne wymagania stawiane są kartonom na rozruszniki. Za każdym razem kompletna oferta stanowi powód, dla którego firma jest obecna na wszystkich wiodących imprezach branży motoryzacyjnej: Equip Auto Paryż, Automechanica Frankfurt, MotorTec Madryt, ReMaTec Amsterdam.

Rozmawiał Mirosław Giecewicz

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony