Nieszczelność miski olejowej w automatycznej skrzyni biegów tylko w bardzo rzadkich przypadkach wynika z wadliwej części zamiennej. Regularnie mamy do czynienia z miskami olejowymi, które nie są w pełni szczelne. Dokładna kontrola części pokazuje, że zostały one w większości uszkodzone w wyniku nieprawidłowego montażu. Dzięki 3 profesjonalnym wskazówkom zadbasz o prawidłowy montaż miski olejowej i oszczędzisz sobie oraz klientom niepotrzebnych nerwów.
Prawidłowe przyłożenie
Miska olejowa automatycznej skrzyni biegów to długi element. Jeśli podczas montażu nie zadba się o to, aby misa olejowa nie została przekrzywiona, przy dokręcaniu mogą powstać duże siły. Może to spowodować odkształcenie lub nawet pęknięcie miski olejowej. Jeśli miska olejowa jest odkształcona, uszczelka nie zapewnia już dostatecznego docisku na całej powierzchni. W tych punktach dochodzi do wycieku oleju. Podobnie jest w przypadku pęknięcia; w tym przypadku olej przekładniowy wydostaje się w miejscu pęknięcia.

Uszczelka przesunięta podczas mocowania
Przestrzeganie kolejności
Przed zamocowaniem miski olejowej należy sprawdzić, czy konieczne jest dokręcenie śrub w określonej kolejności. Nieprawidłowa kolejność dokręcania może doprowadzić do naprężenia, a w rezultacie do wycieków.
Prawidłowy moment dokręcenia
W przypadku dokręcania misek olejowych w automatycznych skrzyniach biegów producenci często wskazują niskie momenty dokręcenia. Jeśli specjalista nie ma klucza dynamometrycznego, który można wyregulować do wartości np. 8–10 Nm, często dokręca śruby „na wyczucie” – i często zbyt mocno. Może to łatwo doprowadzić do wycieków; szczególnie w miskach olejowych starszych przekładni automatycznych z zachodzącym na siebie uszczelnieniem, gdzie miska olejowa wywiera nacisk na uszczelnienie jak klin. W przypadku zastosowania zbyt dużego momentu dokręcania, „klin” może się wepchnąć i rozerwać uszczelkę miski olejowej.
źródło: Mahle Technical Messenger



Komentarze (0)