Jak wiele emocji wywołują kwestie związane z ubezpieczeniami komunikacyjnymi wiedzą chyba wszyscy, którzy choć raz mieli stłuczkę. O wszystkim, co jest związane z ubezpieczeniami, wyceną, naprawami i odszkodowaniami, przedstawiciele branży motoryzacyjnej i ubezpieczeniowej wspólnie dyskutowali 27 marca br. Była to okazja do skonfrontowania stanowisk wszystkich zainteresowanych stron. Organizowane już po raz trzeci przez Polską Izbę Motoryzacji forum jest miejscem, gdzie wymienia się poglądy, bada satysfakcję klientów, a także często obnaża niedociągnięcia systemu ubezpieczeń komunikacyjnych w Polsce. Ponieważ ożywiona dyskusja toczyła się przez niemal cały dzień, nie jesteśmy w stanie przekazać wszystkich wiadomości i informacji, jakie zostały podane podczas Forum. Postaramy skupić na tych najbardziej istotnych. Podczas Forum odbyły się cztery sesje dyskusyjne. We wszystkich pojawiały się sprawy techniczne, aspekty prawne oraz rozważania na temat różnych zależności związanych głównie z kosztorysami oraz likwidacją szkód komunikacyjnych.
Podczas pierwszej sesji falę ożywionej dyskusji wywołało wystąpienie prawnika, Sebastiana Sadowskiego, który na podstawie kilku wybranych przez siebie przykładów wyjaśniał jak skutecznie toczyć proces cywilny przeciwko ubezpieczycielowi. W trakcie kolejnej tury prelekcji ponownie na uwagę zasłużyło wystąpienie w obronie klientów. Tym razem w rolę adwokata ubezpieczonych wcielił się Mariusz Olszewski, Prezes Zarządu DAS, Towarzystwa Ochrony Prawnej S.A. To wystąpienie, oprócz szeroko rozumianego interesu klienta, poruszyło także aspekt współpracy firm ubezpieczeniowych z dealerami samochodowymi. Ta kooperacja staje się coraz ważniejszym czynnikiem, który przyczynia się do wzrostu dochodów zarówno dealerów, jak i ubezpieczycieli. Ozdobą trzeciej części Forum było wręczenie nagrody “Złoty zderzak”- dla najbardziej przyjaznego towarzystwa ubezpieczeniowego pod względem likwidacji szkód komunikacyjnych z punktu widzenia warsztatów naprawczych. Można powiedzieć, że tradycji stało się zadość, bowiem już po raz trzeci z rzędu trofeum trafiło do towarzystwa Allianz. Mimo tej dominacji na plus, należy zapisać fakt, że w tym roku różnice pomiędzy poszczególnymi towarzystwami były mniejsze niż rok wcześniej, a niemal wszyscy ubezpieczyciele zostali ocenieni lepiej niż w roku ubiegłym.
Dużo kontrowersji wzbudzają elementy używane do napraw pokolizyjnych. Często są to części, których jakość nie jest najwyższa, a nierzadko zdarza się, że np. nieoryginalny zderzak nie pasuje do naprawianego pojazdu. O jakości części pochodzących od niezależnych poddostawców mówił Adam Karpiński, Szef Departamentu Napraw powypadkowych Intern Cars S.A. Nie zabrakło również prelekcji na tematy związane z technologią napraw. Na szczególną uwagę zasługuje wystąpienie Krzysztofa Podhorodeckiego z firmy Akzo Nobel Car Refinishes. Mówił on o wpływie wprowadzenia technologi UV na wydajność lakierni. Ogólnie mówiąc, zastosowanie technologii UV pozwala na prawie dwukrotne zwiększenie wydajności lakierni oraz znaczne oszczędności związane z ogrzewaniem kabin lakierniczych. Jedynym poważnym minusem jest wzrost kosztów pomalowania metra kwadratowego o 40 proc. w stosunku do pierwotnej technologii. To najciekawsze, naszym zdaniem, tematy, jakie były poruszane podczas Forum Ubezpieczeniowego. Dyskusje trwały jeszcze długo po zakończeniu oficjalnej części konferencji i obejmowały wszystkie zagadnienia związane z ubezpieczeniami i likwidacją szkód komunikacyjnych.
Warto jeszcze wspomnieć o akcji “Twój samochód, Ty decydujesz”. Jest to kampania prowadzona przez Polską Izbę Motoryzacji przy wsparciu UE. Jej przesłanie to walka z nadużyciami, jakie często pojawiają się podczas obsługi kolizji przez Policję czy Pomoc Drogową. Przypominamy, że jeżeli w wypadku drogowym nie ma rannych, o tym KTO i GDZIE odholuje samochód nie decyduje ani policjant, ani pomoc drogowa. Twój Samochód, Ty Decydujesz!
Komentarze (0)