Części i regeneracja

Wywiady

WYWIADY

ponad rok temu  06.07.2016, ~ Administrator   

3 lata gwarancji na produkty MOOG
Strona 1 z 2

Federal-Mogul Motorparts rozszerzył do trzech lat gwarancję na części układu kierowniczego i zawieszenia MOOG. Wydłużony o rok okres gwarancyjny obejmuje wszystkie produkty tej marki kupione od początku 2016 roku.

Wiadomość spotkała się z dużym zainteresowaniem rynku, ale jednocześnie pojawiły się pytania, na które odpowiada Marcin Sochaczewski z Federal-Mogul Motorparts Poland.

Jakie produkty obejmuje gwarancja i w jakich samochodach ma zastosowanie?
Wydłużyliśmy gwarancję na wszystkie produkty marki MOOG montowane w autach osobowych i lekkich pojazdach dostawczych, które nie są zarejestrowane na firmę lub używane do celów zarobkowych. Nasza decyzja jest dobrze odbierana przez klientów i pozwala wyróżnić się spośród silnej konkurencji. Z naszych informacji wynika, że żaden inny producent części układu kierowniczego i zawieszenia nie oferuje na terenie Polski rozszerzonej do trzech lat gwarancji.

Czy są z tego jakiekolwiek korzyści dla mechaników?
Oczywiście, bo z perspektywy właściciela warsztatu dodatkowy rok gwarancji na części ma znaczenie. To prosty sposób na zdobycie satysfakcji klienta, który przywykł do wydłużania gwarancji wyłącznie za dodatkową opłatą. Taka praktyka jest stosowana na przykład przez sieci handlujące sprzętem RTV. W przypadku MOOG czeka go miła niespodzianka. 

Klient chce wymienić produkt w ramach 3-letniej gwarancji. Co musi zrobić?
Formalności są standardowe. Należy udać się z uszkodzoną częścią i dowodem zakupu do punktu sprzedaży. Rozpoczyna się procedura reklamacyjna, podczas której dystrybutor rozpatruje zasadność wymiany produktu w porozumieniu z Federal-Mogul Motorparts. Może się zdarzyć, że do poprawnego rozpatrzenia reklamacji wymagane będą dodatkowe informacje od klienta.

Jakie?
Na przykład potwierdzenie ustawienia geometrii zawieszenia po montażu w przypadku reklamacji końcówki drążka kierowniczego. To standardowa procedura diagnostyczna, której pominięcie może mocno przyspieszyć zużycie nowego elementu. Mając na uwadze dobre praktyki warsztatowe i wiedzę techniczną mechaników, liczymy na wyrozumiałość wobec wprowadzenia takiego wymogu.

Część producentów wprowadza gwarancję czasową zabezpieczoną limitem kilometrów...
Uważamy, że nie jest to konieczne. Nie mamy problemów z odróżnieniem części posiadających wady materiałowe i produkcyjne od części wyeksploatowanych, używanych niezgodnie z ich przeznaczeniem.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony