Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

300 warsztatów sieci Bosch-Service
Kompleksowa obsługa pojazdów

Bosch-Service jest największą na świecie niezależną siecią serwisową oferującą kompleksowe usługi w zakresie serwisowania i naprawy pojazdów. Sieć rozwija się prężnie także w Polsce.

Pod koniec 2005 roku otwarto 300. autoryzowany warsztat Boscha. Pierwszy serwis Boscha został otwarty w 1921 roku w Hamburgu. Był to “oficjalny warsztat montażowo-naprawczy firmy Robert Bosch AG”, należący do firmy Max Eisemann & Co. Dziesięć lat później funkcjonowało już 2750 placówek serwisowych w 78 krajach. Zajmowały się one wówczas głównie serwisowaniem produktów Boscha, takich jak rozruszniki czy prądnice. Dziś boschowskie punkty serwisowe są nowoczesnymi, wszechstronnymi warsztatami. Sieć Bosch-Service zrzesza blisko 12 tys. placówek istniejących w ponad 135 krajach świata. W Polsce autoryzowane stacje Boscha istnieją od 1992 roku. Obecnie działa już 300 warsztatów Bosch-Ser-vice. Początkowo specjalizowały się one w trudnych i wąskich dziedzinach, takich jak elektronika i elektrotechnika samochodowa, diagnostyka i naprawa układów wtryskowych silników benzynowych oraz dieslowskich. W tej chwili sieć oferuje szeroki wachlarz usług warsztatowych obejmujących elektrotechnikę i elektronikę samochodową, naprawy układów ABS, ASR, ESP, diagnostykę silników dieslowskich oraz naprawy typowo mechaniczne, jak wymiana pasków rozrządu, oleju, amortyzatorów, rozruszników i sprzęgieł. W wielu warsztatach Boscha można także przebadać pojazd w ramach stacji kontroli pojazdów. W ramach sieci działa również 28 punktów Bosch-Diesel-Service – specjalistów w zakresie napraw pomp wtryskowych do silników wysokoprężnych.

Autoryzowane warsztaty Boscha oferują kompleksowe usługi w zakresie serwisowania i naprawy pojazdów. Fot. Bosch

Bosch umożliwia swoim serwisom dostęp do bogatej wiedzy dotyczącej technologii napraw większości pojazdów, kładzie też nacisk na szkolenia, które są najistotniejszym wsparciem dla warsztatów. W centrum szkoleniowym w Warszawie każdy pracownik stacji serwisowych ma możliwość uczestniczenia w kursach z zakresu elektrotechniki, elektroniki i mechaniki samochodowej. Co roku odbywa się blisko 50 szkoleń technicznych dla pracowników sieci. Firma organizuje również szkolenia z obsługi klienta oraz szkolenia menedżerskie, oferuje pomoc przy rozbudowie i wyposażeniu serwisu lub rozszerzeniu działalności usługowej, pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów. W ramach działań marketingowych Bosch dostarcza swoim partnerom materiały promocyjne, umożliwia uczestnictwo w ogólnopolskich kampaniach reklamowych, wspiera także organizowane przez nich akcje regionalne.
Od początku istnienia sieci w Polsce Bosch współpracuje z warsztatami o dobrej renomie, świadczącymi kompleksowe, wysokiej jakości usługi – zarówno w zakresie diagnostyki, elektroniki, jak i mechaniki samochodowej. Serwis taki powinien naprawiać możliwie najszerszą gamę pojazdów. W warsztatach funkcjonują również niewielkie sklepy z akcesoriami samochodowymi Boscha. Można w nich kupić np. świece i przewody zapłonowe, świece żarowe, akumulatory, wycieraczki, filtry, paski napędowe, pompy paliwa, elementy układu paliwowego, końcówki wtrysku, elementy układów hamulcowych itp.

Pod koniec 2005 roku otwarto trzechsetny autoryzowany warsztat Boscha. Fot. Bosch

Co piąty warsztat sieci Bosch-Service wdrożył system zarządzania jakością ISO 9001:2000.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony