Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

400 milionów sond lambda Boscha

Dwie nowe sondy uniwersalne na rynku

30 lat temu Bosch jako pierwszy producent wprowadził sondy lambda do produkcji seryjnej. Dzięki innowacji silniki benzynowe stały się bardziej czyste i ekologiczne. W tym roku z taśm produkcyjnych zeszła 400-milionowa sonda lambda Boscha, przedsiębiorstwo wprowadziło także na rynek dwie nowe uniwersalne sondy lambda przeznaczone do samochodów nowszych generacji.

Nowoczesne systemy wtryskowe, oprócz minimalizowania zużycia paliwa i optymalizacji pracy silnika, umożliwiają także redukcję emitowanych spalin. Szeroko stosowanym rozwiązaniem, które pozwala na zmniejszenie ilości szkodliwych substancji w spalinach jest użycie trójdrożnego katalizatora. Jego prawidłowe działanie wiąże się nierozerwalnie z ciągłą regulacją i pomiarami współczynnika lambda. Czujnikiem, który dokonuje tych pomiarów jest umieszczona w kolektorze wydechowym sonda lambda.

30 lat temu Bosch jako pierwszy producent wprowadził sondy lambda do produkcji seryjnej. Dzięki innowacji silniki benzynowe stały się bardziej czyste i ekologiczne. W tym roku z taśm produkcyjnych zeszła 400-milionowa sonda lambda Boscha.

Regularna kontrola i wymiana sondy powoduje redukcję zużycia paliwa nawet do 15 proc., co przy średnim przebiegu 15 tys. km rocznie daje oszczędność około 1 tys. zł, i co więcej, zapobiega przedwczesnemu zużyciu katalizatora. Sprawna sonda zapewnia ponadto równomierną pracę silnika, dzięki czemu jazda staje się przyjemniejsza, a samochód jest bardziej dynamiczny. Dlatego powinno się zwracać większą uwagę na ten element układu wtryskowego podczas przeglądu pojazdu. W tym roku Bosch rozszerzył program uniwersalny o dwie nowe, wykonane w technice planarnej, sondy przeznaczone do samochodów nowszej generacji. Są one używane jako sondy regulujące, znajdujące się przed katalizatorem, lub jako sondy kontrolujące, umieszczone za katalizatorem, będące elementem w układzie diagnostyki pokładowej EOBD. Sonda podłączana jest do instalacji auta poprzez oryginalną wtyczkę zużytej wymienianej części. Montaż odbywa się poprzez zastosowanie dodatkowej opatentowanej złączki. Jest ona wodoodporna, wytrzymała na wysokie temperatury oraz obciążenia wibracyjne, całkowicie spełnia wymagania producentów samochodów i daje 100 proc. pewność prawidłowego i trwałego podłączenia. Opracowana przez inżynierów Boscha sonda lambda zadebiutowała na rynku w 1976 roku. W tym roku z taśm produkcyjnych zeszła 400-milionowa sonda, a rocznie przedsiębiorstwo produkuje w fabrykach w USA, Korei, Chinach i w Niemczech ponad 40 milionów lambd. Wszyscy europejscy i większość światowych producentów pojazdów wykorzystuje sondy lambda Boscha do montażu fabrycznego. Bogata wiedza i doświadczenie producenta wyposażenia pierwotnego wykorzystywane są również na wtórnym rynku części zamiennych, gdzie Bosch dysponuje najszerszą ofertą czujników lambda. Na rynku europejskim program Bosch pokrywa potrzeby ponad 80 proc. modeli samochodów.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony