Budweg wchodzi na polski rynek
Regenerowany zacisk hamulcowy oryginalny czy nowy zamiennik? To pytanie, które często pada w warsztatach przy serwisie układu hamulcowego. Obie grupy produktów mają swoich zwolenników i przeciwników. Obie też w swojej ofercie ma duńska firma Budweg, która od ubiegłego roku zdobywa – przy okazji ekspansji na całą Europę Centralną i Wschodnią – także polski rynek. – Przy czym polski jest dla nas kluczowy – zastrzega Jarek Kaflak, menedżer sprzedaży odpowiedzialny za ten region w firmie Budweg.
Budweg to znany w Europie Zachodniej producent klasy premium, dostarczający zaciski regenerowane, nowe i zestawy naprawcze. – Nigdy nie rywalizowaliśmy na rynku ceną. Stawiamy na pierwszomontażową jakość. Nasze procesy produkcyjne dostosowane są do wymogów OEM, a w niektórych przypadkach nasze konstrukcje są nawet nieco „poprawiane” w porównaniu z oryginałem. Jesteśmy pewni jakości, czego dowodem niech będzie 5-letnia gwarancja na nasze zaciski. To rzadkość zarówno na rynku zacisków, jak i na rynku regeneracji ogółem – dodaje nasz rozmówca.
Trzeba przyznać, że Budweg nie miał szczęścia do terminu rozpoczęcia ekspansji w naszej części Europy. W dobie pandemii dystrybutorzy czy hurtownie myślą raczej o utrzymaniu ustalonego łańcucha dostaw niż pozyskiwaniu nowych producentów. Mimo to pierwszy duży kontrakt w Polsce już jest – zaciski Budweg dostępne są w sieci dystrybucji firmy Hart. Na przyszły rok zapowiadane są kolejne kontrakty. – Mamy też w Polsce i w Europie klientów biznesowych, którym dostarczamy komponenty do regeneracji/produkcji zacisków, faktycznie dostarczając części naszym konkurentom – opowiada Jarek Kaflak.
Regeneracja i sprzedaż
Budweg to duńska firma, której początkiem były sprzedaż i dystrybucja części samochodowych. Zaciski do dziś są regenerowane w zakładzie w Odense. – Sam proces jest dość standardowy. Od klientów pozyskujemy rdzenie, przy czym zgodnie z naszą polityką przyjmujemy tylko rdzenie oryginalne, z pierwszego montażu, bądź te z zacisków zakupionych od nas. Nasze rdzenie są znakowane laserowo. Nie akceptujemy tych niewiadomego czy niepewnego pochodzenia. Nieraz zdarza się sytuacja, że klient kupił tani nowy zacisk, który popracował pół roku, i chce go oddać do regeneracji. One się po prostu do tego nie nadają – opowiada J. Kaflak. – Po sprawdzeniu rdzenia następne etapy to demontaż na czynniki pierwsze, czyszczenie, kontrola każdego elementu, w przypadku rdzeni żeliwnych proces galwanizacji. Wszystkie części, oprócz rdzenia, wykorzystywane w procesie regeneracji są nowe. Montaż zacisków odbywa się na dwóch rodzajach linii montażowych. Pierwsza, dla krótszych serii, manualna, a druga półautomatyczna, ale też z czynnikiem ludzkim, gdzie każdy pracownik odpowiada za nie więcej niż 5 procesów. 100% naszych zacisków przechodzi kontrolę ciśnienia i wizualną kontrolę jakości.
Zregenerowane zaciski można kupić od ręki, dostarczając stary rdzeń, ale Budweg daje też możliwość zakupu nowych produktów, już bez tzw. kaucji. Produkowane są one przede wszystkim w zakładzie w Odense w Danii oraz w zakładach zagranicznych w Korei Południowej i w Chinach. – Tu także o jakość produktów, choćby opierając się na 5-letniej gwarancji, można być spokojnym – podkreśla nasz rozmówca.
Czy ekologia ma znaczenie?
Regeneracja części samochodowych jest korzystna ze względów środowiskowych, bo w końcu dajemy wyprodukowanym już częściom drugie życie. Dla jak wielu kierowców ma to znaczenie? Pewnie większe znaczenie ma bardzo niska cena nowych zacisków importowanych z Azji. Na rynku pojawiają się naprawdę atrakcyjne cenowo oferty.
– Przetestowaliśmy te dużo tańsze zaciski w naszym laboratorium. I już w przypadku prostych testów ciśnieniowych pojawiały się pęknięcia w korpusie, powodujące wyciek płynu hamulcowego. Jakość tych produktów jest adekwatna do ceny. Rozwiązaniem są też dostarczane przez nas zestawy naprawcze dla warsztatów. Tam, gdzie koszt roboczogodziny jest niższy, np. w Rumunii, Bułgarii czy na Ukrainie i Białorusi, takie rozwiązania cieszą się dużym zainteresowaniem – podkreśla J. Kaflak.
Kontakt do firmy:
Budweg Caliper A/S
Industrivej 10
DK-5260 Odense S
Dania
tel. +45 63 14 33 08
fax +45 63 14 33 49
budweg@budweg.com
www.budweg.com
Jarek Kaflak
tel. 606 301 874
Komentarze (0)