Historia marki Standox w Polsce sięga lat 80. XX wieku, kiedy to produkty renowacyjne marki Herberts Standox dystrybuowane były za pośrednictwem prywatnych firm importerskich, odnosząc znaczące sukcesy komercyjne. W tych latach rozpoczął się również proces formułowania sieci dystrybucyjnej Standox, efektem czego było zawarcie umów handlowych i rozpoczęcie efektywnej współpracy z wieloma naszymi obecnymi partnerami, m.in.: firmą “Teilmex” w Gliwicach, “Colormix” w Nowej Soli, “PHU Filipczuk” w Lublinie oraz “Mojsiuk” w Koszalinie. W kolejnych latach sieć Partnerów Handlowych Standox rosła, efektem czego dzisiaj dystrybucja materiałów renowacyjnych Standox prowadzona jest za pośrednictwem pięciu dystrybutorów, pięciu agentów oraz jednego własnego punktu dystrybucyjnego. Lata 90. to okres rozkwitu marki Standox. Szereg wdrożonych przez nas projektów miało wymierny wpływ na rozwój branży lakierów renowacyjnych w Polsce. Otwarcie Centrum Szkoleniowego w Warszawie w 1996 roku, zainicjowanie kompleksowych programów dydaktycznych dla kadry lakierniczej, wprowadzenie systemu lakierów wodorozcieńczalnych oraz pierwszych produktów w technologii High Solid w 1997 roku, wzbogacenie oferty handlowej o profesjonalne programy konsultingowe – to kluczowe ogniwa sukcesu marki. Sukcesu, wymiernym efektem którego jest pozycja lidera polskiego rynku lakierów renowacyjnych. Ostatnie lata to okres dalszego dynamicznego rozwoju, umacniania pozycji lidera rynku. To również trudny okres wdrażania procesów technologicznych kompatybilnych do wymogów dyrektywy UE dotyczących emisji lotnych związków organicznych oraz pokonywania barier ekonomicznych i biznesowych dotykających na co dzień naszych partnerów handlowych (rosnąca globalizacja, nowe przepisy GVO / Block Exemption). Rok 2005 jest dla nas rokiem szczególnym. Coraz lepsze wyniki finansowe pozwoliły wdrożyć rozwiązania, dzięki którym notujemy progresywny wzrost udziałów rynkowych. Partnerska strategia współpracy z dystrybutorami i agentami, fachowość kadry handlowej, technicznej i marketingowej, innowacyjność oferowanych rozwiązań technologicznych i serwisowych oraz ciągłe dążenie do wybiegania naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów stanowią fundament naszej działalności. Efekty są widoczne, najlepszym przykładem jest nasza wiarygodność w oczach liderów opinii rynkowej (udzielone aprobaty handlowe przez m.in. Ford, Skoda, Opel, Fiat, VW, Daimler Chrysler oraz współpraca w zakresie rozwoju projektu prowadzonego przez Toyota Motor Poland) oraz warsztatów lakierniczych – 29 pozyskanych klientów tylko w 2005 roku, w tym m.in. największa grupa dealerska w Polsce – Polska Grupa Dealerów. Wspólnie z naszymi klientami, współtwórcami naszej historii i naszych tradycji, mieliśmy w tym roku zaszczyt obchodzić złoty jubileusz Standox. Choć 50 lat w naszej branży wydawać by się mogło mało, to motto naszego jubileuszu brzmi “Przyszłość na bazie tradycji” – ponieważ wiarę w przyszłość czerpiemy z silnej pozycji naszej marki i z historii. W naszej branży postrzegani jesteśmy jako aktywny twórca innowacyjnych rozwiązań. To zobowiązuje i oznacza, że w przyszłości nie będziemy tylko podążać za zmianami, ale również sami wyznaczymy trendy, opracowując nowoczesne technologie i przede wszystkim wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów i partnerów poprzez kompetentny serwis i doradztwo. Nasze działania skoncentrowane będą na nadchodzących zmianach dotyczących przepisów w zakresie ochrony środowiska, na implementacji projektów konsultingowych, efektywnej współpracy z liderami opinii rynkowej, progresywnym poszerzaniu naszej oferty handlowej oraz ciągłym rozwoju. Na podstawie tych właśnie wartości realizować będziemy nasz nadrzędny cel – umocnienie marki Standox na pozycji lidera rynku w Polsce.
Życzę Państwu kolejnych wspaniałych 50 lat współpracy z marką Standox!
Robert Wysocki Country Business Manager Standox Poland
Życzę Państwu kolejnych wspaniałych 50 lat współpracy z marką Standox!
Robert Wysocki Country Business Manager Standox Poland
Komentarze (0)