Wydarzenia

12 dni temu  07.05.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

A liderem na rynku regeneracji części samochodowych będzie…

Utworzenie THE REMAKERS otwiera nowy rozdział w remanufacturingu podzespołów i dążeniu do osiągnięcia światowego zasięgu. Nowy byt na rynku motoryzacyjnym powstaje dzięki wsparciu Grupy Renault i stawia sobie za cel osiągnięcie pozycji lidera w zakresie regeneracji części samochodowych, świadczącego usługi na rzecz wszystkich podmiotów z branży motoryzacyjnej.

Firma THE REMAKERS, dysponująca know-how zdobytym na przestrzeni 75 lat, oferuje gamę podzespołów samochodowych powiększoną do 9 grup towarowych, obejmującą 11 000 pozycji katalogowych o jakości porównywalnej z nowymi produktami, średnio o 30% tańszą dla klienta i bardziej przyjazną dla środowiska.

- Utworzenie THE REMAKERS otwiera nowy rozdział i stwarza bardzo atrakcyjne perspektywy rozwojowe. Naszym celem jest zwiększenie obrotów o 50% do 2030 roku w tym zakresie. Dysponujemy licznymi atutami, które powinny pozwolić nam go osiągnąć: fachowa wiedza i powszechnie ceniona jakość naszej działalności, kompetencje inżynierskie w połączeniu z kompetencjami Grupy Renault oraz nasz plan strategiczny. THE REMAKERS korzysta również z efektu synergii z kompleksem Refactory we Flins, pierwszym zakładem w Europie ukierunkowanym w całości na gospodarkę o obiegu zamkniętym w branży motoryzacyjnej, a także z jej przyłączenia do The Future Is NEUTRAL, pierwszej firmy motoryzacyjnej działającej w zakresie całego łańcucha wartości na rynku europejskim - powiedział Rafael Tréguer, dyrektor generalny THE REMAKERS.

Misją firmy jest przywracanie podzespołów samochodowych do stanu porównywalnego z jakością podzespołów fabrycznie nowych poprzez odpowiednie łączenie elementów zregenerowanych z nowymi. Ta specjalistyczna wiedza będzie od teraz oferowana całej branży motoryzacyjnej zgodnie ze strategią The Future Is NEUTRAL rozwijania i otwierania na świat całego swojego arsenału technologicznego.

Rozwój THE REMAKERS będzie wspierany w ramach planu inwestycyjnego The Future Is NEUTRAL do 2030 roku w łącznej kwocie 500 milionów euro przewidzianych na rozwój istniejących rodzajów działalności i uruchamianie nowych.

Europejski rynek części zamiennych

Europejski rynek części zamiennych dynamicznie się rozwija i ma duży potencjał wzrostu. Jego wartość w 2022 roku była szacowana na około 6,8 miliarda euro, a do 2030 roku powinna wzrosnąć do 8,2 miliarda euro. Wzrost ten będzie głównie napędzany starzeniem się aktualnie użytkowanej floty pojazdów i przyspieszeniem procesu elektryfikacji.

Dzięki wsparciu Grupy Renault, pioniera elektromobilności, oraz specjalistycznej wiedzy w zakresie „reverse engineering” (inżynierii odwrotnej) THE REMAKERS wkracza na rynek ze znaczną przewagą w sferze remanufacturingu komponentów elektrycznych i elektronicznych i zamierza podwoić inwestycje w tę działalność w celu umocnienia swojej pozycji lidera.

Nazwa opowiadająca o historii i przyszłości

Nazwa THE REMAKERS kładzie szczególny nacisk na element ludzki, zbiorowe działanie oraz doświadczenie i know-how zdobywane przez lata. Pochodząca od angielskiego słowa „maker” (osoba, która wytwarza) nazwa THE REMAKERS określa tych, którzy poprzez swoje działania przywracają do życia niesprawne części, i jest w pewnym sensie próbą wyeksponowania każdego z naszych pracowników jako uczestnika gospodarki o obiegu zamkniętym.

Przedrostek "RE" zawiera w sobie symbol gospodarki o obiegu zamkniętym (jak w słowach „remanufacturing" czy „renowacja”) oraz stanowi ukłon w stronę Grupy Renault i Refactory, podczas gdy „THE” nawiązuje do nazwy The Future Is NEUTRAL.

Oferta firmy obejmuje już 9 grup towarowych i liczy ponad 11 000 pozycji katalogowych: podzespoły mechaniczne (silniki, skrzynie biegów, turbosprężarki, wtryskiwacze), elektryczne (silniki elektryczne, moduły energoelektroniczne) i elektroniczne (systemy multimedialne). THE REMAKERS stawia sobie za cel przyspieszenie wprowadzania nowych rodzajów części na rynek, w szczególności na potrzeby rosnącej liczby samochodów hybrydowych i elektrycznych. Świadectwem tego jest ogłoszenie pierwszej oferty remanufacturingu silników samochodów elektrycznych w Europie (marzec 2024 r.) oraz liczne inne aktualnie wdrażane projekty w dziedzinie energoelektroniki, przy wsparciu i z wykorzystaniem wiedzy uznanych w tej branży podmiotów.

Fot. Renault

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony