Najpopularniejszy polski mechanik – Adam Klimek – wspierany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych pokaże Polakom, jak bezpiecznie, nie tracąc jakości, czasu i pieniędzy, a nawet gwarancji, naprawiać samochody.
Organizatorzy akcji zaprezentują jakość i profesjonalizm, jakie cechują niezależny rynek motoryzacyjny w Polsce, którego elementem są nie tylko producenci części motoryzacyjnych i sieci dystrybucyjne, ale także warsztaty samochodowe. Celem akcji jest także uświadomienie polskim kierowcom, że dzięki obowiązującym od kilku lat unijnym przepisom mogą oni bez utraty gwarancji naprawiać i serwisować swoje nowe samochody w niezależnych warsztatach.
Poznaj swoje prawa
Od 1 czerwca 2010 roku obowiązuje rozporządzenie Komisji Europejskiej 461/2010, popularnie zwane GVO. Na tej podstawie właściciel nowego samochodu może zlecać jego naprawy i okresowe przeglądy warsztatom niezależnym, i to bez ryzyka utraty gwarancji. W samochodzie na gwarancji można stosować części eksploatacyjne nie tylko z logo producenta pojazdu, ale także części oferowane przez niezależny rynek za rozsądną cenę.
Oszczędzaj czas i pieniądze
Świadomość społeczna w tej sprawie jest niestety bardzo niska. Płacą za to sami kierowcy, bo korzystając z autoryzowanych serwisów, mocno przepłacają. Statystyki pokazują, że ceny w niezależnych warsztatach są średnio o 60% niższe niż w serwisach autoryzowanych.
Ponadto dużo wyższa jest dostępność ich usług. Takich warsztatów jest w Polsce ponad 19 tysięcy. Wiele z nich to doskonale wyposażone warsztaty, które jakością usług nie ustępują „autoryzowanej” konkurencji. Oczywiście standard obsługi jest zróżnicowany, ale wynika to zarówno z praw, jakimi kieruje się wolny rynek, jak i zamożności oraz oczekiwań klientów. I tu pojawia się kolejny cel postawiony przed zorganizowaną akcją bezpiecznywarsztat.pl, czyli wskazanie klientom warsztatów zgodnych z ich oczekiwaniami. Mechanicy z niezależnych warsztatów korzystają z części niezależnych producentów. Zwykle są to takie same produkty jak te, które można znaleźć w serwisach autoryzowanych, tylko w innych opakowaniach, bez logo producenta samochodu.
Zaufaj niezależnym
80% części produkowanych na potrzeby montażu nowych samochodów pochodzi od niezależnych producentów, a zaledwie 20% z nich produkują same koncerny samochodowe i są to głównie elementy konstrukcyjne pojazdów. W fabrykach niezależnych producentów powstają najważniejsze i najbardziej skomplikowane technologicznie elementy samochodów. To właśnie te firmy są kołem zamachowym postępu w motoryzacji.
W Polsce działa 27 tysięcy firm motoryzacyjnych. Wśród nich jest wielu światowych liderów w produkcji części. Blisko 650 tysięcy sztuk produkowanych przez nich części codziennie trafia na polski rynek.
Dzięki dystrybutorom, których magazyny przekraczają swą powierzchnią 5 Pałaców Kultury i Nauki, trafią one do klientów. Pokazując skalę operacji logistycznych, można użyć przenośni: by części dotarły na czas, samochody dostawców okrążają Ziemię 12 razy na dobę.
Komentarze (0)