KYB Corporation podjęło ścisłą współpracę z Nissan Motor w celu opracowania i wdrożenia pierwszego na świecie bezpośredniego, adaptacyjnego układu kierowniczego. Do nowego systemu KYB będzie dostarczać sterownik (ECU), zespół przekładni oraz siłownik. Pierwszym samochodem wyposażonym w to nowe rozwiązanie będzie Nissan Skyline.
Należąca w całości do KYB spółka KYB Trondule Co. otworzyła fabrykę jednostek sterujących (ECU) do samochodów, które aktualnie są produkowane. Uruchomiona została również nowa linia produkcyjna do montażu siłowników i przekładni. W przyszłości firma zamierza wdrożyć własny, zintegrowany system w zakresie komponentów elektronicznych – od projektowania poprzez prototyp, fazę badań i oceny, na produkcji seryjnej skończywszy.
Konwencjonalny układ kierowniczy przekazuje ruchy kierownicy na koła poprzez połączenia mechaniczne. Bezpośredni, adaptacyjny układ kierowniczy działa z kolei intuicyjnie i dopasowuje się do sposobu prowadzenia samochodu przez kierowcę. Urządzenie rejestruje siłę, jaką kierowca przykłada do koła kierowniczego, a następnie odpowiednią informację przekazuje do jednostki sterującej (ECU), która w tym samym czasie pobiera informacje o drodze oraz o zachowaniu kół. ECU przetwarza wszystkie te informacje i przekazuje kierowcy tylko te, których potrzebuje. W praktyce oznacza to, że na kole kierowniczym nie są odczuwalne żadne wibracje ani wstrząsy zawieszenia. Przednie koła reagują z kolei nawet na najmniejsze zmiany kierunku jazdy.
Komentarze (0)