Dzięki zastosowaniu technologii Durable Contact Patch, zapożyczonej od opon ciężarowych, MICHELIN Agilis Alpin ma bardziej prostokątną i większą o 27 proc. powierzchnię kontaktu opony z podłożem. Pozwala to uzyskać równomierny rozkład nacisków, zmniejszyć odkształcanie gumy i w efekcie zmniejszyć zużycie paliwa.
Ta technologia, w połączeniu z mieszanką gumy bardziej odporną na ścieranie zwiększa przebiegi opony nawet o 20 proc. W trakcie całego cyklu eksploatacji przynosi wymierne oszczędności z tytułu wydatków na paliwo i dłuższych przebiegów zakup opon oddalających zakup kolejnego kompletu opon.
Michelin Agilis Alpin ma o 2 metry krótszą drogę hamowania. Nowy składnik mieszanki gumy bieżnika – Durable Security Compound, zapożyczony z opon do samochodów osobowych, zapewnia niezmienną sztywność bieżnika przez cały okres użytkowania opony. Do zwiększenia bezpieczeństwa przyczynia się również nowa, stabilna rzeźba bieżnika.
- Opona zimowa do samochodów dostawczych MICHELIN Agilis Alpin, zaspokaja najważniejsze potrzeby kierowców intensywnie użytkujących auta dostawcze i vany – większego bezpieczeństwa, niezmiennej w czasie wytrzymałości i oszczędności w użytkowaniu – podkreśla Tomasz Młodawski, Menedżer Produktu w Michelin Polska S.A.
Poprawę motoryki na śniegu (do 25 proc.) umożliwia unikalny wzór bieżnika z szeroko rozsuniętymi klockami barkowymi Rzeźba bieżnika pozwala na lepszą trakcję na śniegu (efekt zębatki). Klocki bieżnika ponacinane w technologii Stabiligrip pozwalają zwiększyć ilość samoblokujących lameli o 16 proc, które działając większą ilością atakujących krawędzi (jak pazury) zapewniają lepszą przyczepność na mokrych, zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach.
Komentarze (0)