System wtrysku wyposażony w sterownik, czujniki i podzespoły elektromechaniczne wymaga od naprawiającego znajomości praw prądu elektrycznego, umiejętności interpretacji przebiegów elektrycznych i posługiwania się elektronicznymi testerami. Pomimo nowoczesnej techniki, najważniejsi są ludzie i ich doświadczenie. Spotkania osób z całej Polski to również doskonała okazja do wymiany doświadczeń i poglądów.
Szkolenie we Wrocławiu 16 października 2010 r. (sobota), w godz. 9.00–15.00.
- Zasada działania oscyloskopu i ocena różnych typów oscyloskopów stosowanych w diagnostyce samochodowej – mgr inż. Ryszard Hołownia
- Omówienie oscylogramów występujących w systemach wtrysku benzyny (napięciowych i prądowych) – mgr inż. Ryszard Hołownia.
- Wtryskiwacze Common Rail, zastosowanie testera wtryskiwaczy i porównanie elektromagnetycznych z piezoceramicznymi (charakterystyczne oscylogramy) – mgr inż. Józef Abram.
- Sprawdzanie czujników pasywnych i aktywnych w systemach ABS – mgr inż. Ryszard Hołownia.
Prowadzący szkolenie w przeszłości byli konstruktorami sprzętu diagnostycznego w Przedsiębiorstwie Aparatury Elektronicznej „Radiotechnika” i mają na swoim koncie liczne patenty. Ryszard Hołownia w latach 1994-2005 prowadził firmę „Homek”, produkującą testery i czytniki kodów samodiagnozy, jest autorem wielu artykułów w prasie motoryzacyjnej.
Koszt – 200 zł, uczestnik otrzymuje dyplom uczestnictwa. Zapisy telefonicznie: 71 372 05 77, 514 819 840.
Nikt nie może powiedzieć: „wiem wszystko na temat napraw samochodów”. Różnorodność rozwiązań i coraz szerszy udział elektroniki spowodował, że w 1995 r. szkoleniowcy z „Akademii...” rozpoczęli działalność w dziedzinie diagnostyki systemów wtrysku benzyny – sobotnie, jednodniowe kursy.
Komentarze (0)