Acoat selected® to międzynarodowa grupa warsztatów, która wspólnie z firmą AkzoNobel dąży do osiągnięcia pozycji liderów w branży naprawy samochodów. Warsztaty wspólnie tworzą forum wymiany doświadczeń i podwyższania poziomu wiedzy dotyczącej rynku motoryzacyjnego w Europie. W grupie Acoat selected zarówno właściciele, jak i kadra zarządzająca serwisami są otwarci na pogłębianie wiedzy dotyczącej rynku napraw, jak również chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi. Warsztaty te spełniają wysokie kryteria poziomu obsługi klienta i organizacji pracy, a menedżerowie są zorientowani na analizę i poprawę rentowności prowadzonych przedsiębiorstw. Inwestując w nowoczesne wyposażenie warsztatów, dążą do monitorowania i utrzymywania najwyższej jakości napraw, opartej na technologii Sikkens. Każdy z tych serwisów dba także o ochronę środowiska.
Firma AkzoNobel w ramach współpracy z serwisami Acoat selected prowadzi specjalny program szkoleniowy – Akademię Sikkensa – dedykowany dla lidera lakiernictwa w danym serwisie. Właśnie zakończyła się pierwsza edycja Akademii Sikkensa. Pierwsza edycja Akademii Sikkensa rozpoczęła się wiosną 2008 roku i składała się z trzech etapów: profesjonalnego przygotowania powierzchni, technik aplikacji i dobarwiania. Wszystkie szkolenia odbywały się w nowoczesnym Centrum Szkoleniowym AkzoNobel w Pruszkowie. Każde szkolenie trwało trzy dni, z czego dwa poświęcone były przekazaniu wiadomości teoretycznych i ćwiczeniom praktycznym. Ostatniego dnia odbywał się egzamin. Podczas każdego szkolenia uczestnicy pracowali w grupach 6-osobowych (standardowe szkolenie to 8 osób w grupie) – tak, aby każda osoba miała zapewniony właściwy komfort pracy. W trakcie szkolenia lakiernicy otrzymywali najnowsze informacje i wskazówki dotyczące procesów naprawy pojazdów tak, aby mogli je później jak najlepiej wykorzystać w swojej codziennej pracy. Egzamin podzielony był na dwie części: test sprawdzający wiedzę teoretyczną oraz część praktyczną, podczas której lakiernicy mogli wykazać się swoimi umiejętnościami manualnymi. Specjalna komisja składająca się z przedstawicieli AkzoNobel czuwała nad właściwym przebiegiem zmagań uczestników. Prace każdego z uczestników były oceniane, po czym przyznawano odpowiednią liczbę punktów, które w ogólnym rozrachunku ustalały kolejność zajmowanych miejsc. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż pomimo wysokiej stawki rywalizacja odbywała się w bardzo koleżeńskiej atmosferze. Pierwszą edycję Akademii rozpoczęło 16 osób. Do końca zmagań dotrwało 14 uczestników, z czego 12 osób uzyskało ocenę końcową A, a 2 osoby ocenę B. Uroczyste wręczenie dyplomów i nagród odbyło się w czasie konferencji uczestników Acoat selected. Pierwsze miejsce w klasyfikacji zajął lakiernik z serwisu ASV Lider z Wrocławia. Drugie miejsce przypadło lakiernikowi z Mibo Olsztyn, a trzecie reprezentantowi firmy Polmotors Wrocław.
Kolejna edycja Akademii Sikkensa ruszyła 22 czerwca 2010 r.
Akademia Sikkensa, w której bierzemy udział od początku, pozwoliła zweryfikować umiejętności naszych pracowników zarówno pod względem technicznym, jak i merytorycznym, pokazała ich słabe i mocne strony. Dzięki doskonałemu personelowi Sikkensa, który potrafił wydobyć z pracowników to, co najlepsze i nauczyć nowego podejścia do zawodu lakiernika, czyli nie tylko samego procesu lakierowania, ale także dbałości o ochronę środowiska, organizacji stanowiska pracy, przekazywania zdobytej wiedzy pozostałym, jak również odpowiedniego wykorzystania czasu pracy, uzyskaliśmy bardzo wysokiej klasy pracownika, a jego wiedza przełożyła się na konkretny zysk. „Akademia jest dla wytrwałych i chcących ciągle podnosić sobie poprzeczkę, a egzaminy i egzaminatorzy są gorsi niż na maturze” skomentował nasz pracownik po pierwszym egzaminie. To pokazuje, że czasem nasze wyobrażenie o umiejętnościach naszych pracowników jest zupełnie inne niż spojrzenie doświadczonych trenerów, którzy muszą zweryfikować nie tylko umiejętności pracownika, ale często wywrócić do góry nogami jego dotychczasowe przyzwyczajenia i nawyki, a tylko mistrz może wychować mistrza. Bardzo dziękuję Akademii za zdobyte doświadczenie, wiedzę i całkiem nowe spojrzenie na konieczność ciągłego podnoszenia poprzeczki. Jednocześnie wysyłam następnego „czeladnika” i proszę Akademię o zwrot następnego mistrza.
Chciałbym bardzo podziękować Małgosi Mart i Darkowi Walkowiakowi, bo to właśnie oni przekonali mnie do konieczności uczestnictwa w takim projekcie i teraz mam 100% pewności, że dokonałem dobrego wyboru. Jeszcze raz bardzo dziękuję firmie AkzoNobel za wspaniałą współpracę i wieloletnie partnerstwo.
– szkolenia dla najlepszych
Komentarze (0)