Części i regeneracja

10 miesięcy temu  19.12.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Akumulatory MaXgear

W ofercie MaXgear dostępne są akumulatory konwencjonalne, wśród których znalazły się m.in. akumulatory z oczkiem kontrolnym oraz akumulatory do samochodów azjatyckich, a także akumulatory EFB i AGM.

Akumulator to magazyn energii, która we współczesnych samochodach jest bardzo potrzebna. Doposażanie aut w kolejne systemy komfortu i bezpieczeństwa wymusiło na konstruktorach rozbudowanie instalacji elektrycznej. Dużym wyzwaniem dla układu elektrycznego było wprowadzenie systemu start-stop. Częste cykle rozruchowe wymuszają zastosowanie innego akumulatora względem konwencjonalnego rozwiązania. Na wyposażeniu samochodów z systemem start-stop znajdziemy akumulatory EFB, ponieważ te standardowe nie są w stanie gromadzić tak dużej ilości energii, w samochodach wyposażonych w ten system ich stosowanie jest niedopuszczalne. Zastosowanie konwencjonalnego rozwiązania może powodować obniżenie efektywności układu elektrycznego, skraca się również życie akumulatora. Modele EFB charakteryzują się dużą odpornością na częste cykle rozruchowe i na głębokie rozładowanie, dlatego zalecane jest ich stosowanie w samochodach z systemem start-stop, z częstymi cyklami rozruchowymi oraz z wieloma odbiornikami prądu.
W nowoczesnych pojazdach stosuje się również akumulatory AGM, przeznaczone przede wszystkim do samochodów z systemem odzyskiwania energii z hamowania. W tym rozwiązaniu elektrolit uwięziony jest w matach szklanych, dzięki czemu nie ma możliwości, aby wydostał się z obudowy. Akumulatory pracują w stanie częściowego naładowania, dzięki czemu mogą przyjąć ładunek energii elektrycznej odzyskany w wyniku hamowania.
Zawsze przy doborze nowego akumulatora należy sprawdzić, jaki zastosowany był przez producenta. Dbałość o ten element pojazdu to podstawa długiego i bezawaryjnego użytkowania. Aby akumulator był stale naładowany, układ ładowania również musi być w dobrej kondycji. Do sprawdzenia poziomu ładowania należy użyć testera diagnostycznego lub zmierzyć poziom ładowania miernikiem na klemach akumulatora. Jeżeli wszystko jest sprawne, poziom ładowania podczas pracy alternatora powinien wynosić od 13,8 V do 14,4 V. Pamiętajmy również o połączeniach elektrycznych, np. klemach. W przypadku wymiany akumulatora należy je wyczyścić lub w razie konieczności wymienić.

www.maxgear.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony