W kwietniu odbyły się w Lipsku (Niemcy) Targi AMI – Środkowoeuropejski Salon Samochodowy oraz AMITEC – targi branżowe w zakresie: części pojazdów, warsztaty i serwis.
Trzyprocentowym wzrostem liczby odwiedzających zakończyły się w Lipsku XV Auto Mobil International. W czasie tej dziewięciodniowej imprezy na lipskie tereny targowe przybyło około 274.000 odwiedzających z 44 krajów (2004 r. – 266.000).
- Branża samochodowa przeżyła wyśmienite targi AMI – powiedział Wolfgang Marzin, prezes zarządu Leipziger Messe GmbH (Targów Lipskich Sp. z o.o.). –
- Dzięki większej powierzchni, większej liczbie wystawców, premier i odwiedzających oraz dzięki większemu umiędzynarodowieniu imprezy osiągnęliśmy nasz cel, a mianowicie wzrost zarówno jakościowy, jak i ilościowy. Verband der Importeure von Kraftfahrzeugen e.V. (Związek Importerów Samochodów – stowarzyszenie zarejestrowane) (VDIK), jako merytoryczny podmiot targów Auto Mobil International, jest również bardzo zadowolone z takiego rozwoju.
O zadowoleniu wystawców świadczy ocena chińskiej firmy Brilliance, która w Lipsku zaprezentowała swój pierwszy samochód osobowy przeznaczony na rynek europejski. - Targi AMI były pełnym sukcesem. Wysokie oczekiwania, które wiązaliśmy z naszym europejskim debiutem, spełniły się z nawiązką. Lipsk w przeciwieństwie do targów pokazowych IAA jest rzeczywistym miernikiem tego, co jest ważne dla klienta – powiedział Reiner Roethling, Representative Germany Euro Motors.
Firma Aristar, producent akcesoriów do samochodów, na swoim stoisku.
Jarosław Ratajczyk z firmy Rataj na swoim stoisku.
Większy zasięg
Około 51% wszystkich odwiedzających przybyło na targi z odległości ponad 100 kilometrów, wyraźnie więcej niż ostatnio, bo 51.500 gości, przyjechało pokonując dystans ponad 200 kilometrów, co stanowi jednoznaczny dowód na rosnący krajowy zasięg imprezy. Udział fachowej publiczności wyniósł 31%, 73% z nich to decydenci (prezesi, prokurenci, dyrektorzy działów). Zakrojona na całą Republikę Federalną Niemiec ofensywa marketingowa AMI przyniosła owoce. Z samego Berlina/Brandenburgii przybyło 21.450 miłośników “czterech kółek”, ponad 28.000 odwiedzających przyjechało ze starych landów RFN – przede wszystkim z Bawarii i Dolnej Saksonii. 33% wszystkich odwiedzających na targach AMI było po raz pierwszy, zaś 41% to stali bywalcy na AMI. 53% fachowej publiczności i 77% prywatnych odwiedzających w minionych dwóch latach nie uczestniczyło w żadnych innych targach samochodowych.
75% wystawców na AMI oraz 72% wystawców na AMITEC na podstawie przeprowadzonych rozmów oczekuje w wyniku targów pomyślnych interesów. Do zakończenia targów już 96% wystawców AMI i 94% wystawców AMITEC zapowiedziało ponowny udział w kolejnej edycji targów w roku 2006.
Podczas lipskich targów obecni byli polscy przedstawiciele firmy BERNER.
Wspaniale prezentowało się polskie stoisko. Była na nim obecna m.in. Polska Izba Motoryzacji oraz redakcja “Nowoczesnego Warsztatu”. Na zdjęciu Roman Kantorski, Prezydent Polskiej Izby Motoryzacji.
AMITEC
47.500 fachowych odwiedzających (2004 r. – 41.500), w tym 71% decydentów, z branży samochodowej zasięgało informacji u 229 wystawców na środkowoeuropejskich targach branżowych AMITEC Części Pojazdowe – Warsztaty – Serwis (od 2 do 6 kwietnia) o nowych kierunkach rozwoju i produktach w branży samochodowej. - Środkowoeuropejska orientacja dodała targom energii – powiedział kierownik projektu Matthias Kober. - Odwiedzający i wystawcy byli wyraźnie bardziej międzynarodowi niż w poprzednich latach. Największym powodzeniem cieszyły się oferty z zakresu wyposażenia warsztatów, części pojazdowych i dostaw pojazdów oraz usług w branży samochodowej.
Swoją ofertę na targach w Lipsku prezentowała firma EMG-Poland z Warszawy.
DEF z Lublina drugi rok z rzędu wystawił się na targach AMITEC.
Po raz kolejny na targach AMITEC wystawiła się polska firma Car-Lift, prezentując m.in. najnowszy podnośnik samochodowy.
Stoisko firmy KAJA, producenta gąbek, myjek z irchy naturalnej, sztucznej oraz zestawów do kosmetyki samochodowej.
Komentarze (0)