Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

AMI w cyklu dwuletnim

Zgodnie z ustaleniami pomiędzy Międzynarodowym Stowarzyszeniem Producentów Samochodowych oraz Radą Programową i Zarządem Targów Lipskich od 2011 roku Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI odbywać się będą w cyklu dwuletnim.

Z tą decyzją wiąże się również nowe pozycjonowanie targów AMI jako najważniejszej imprezy motoryzacyjnej w nowym cyklu. Podkreślony zostanie prokliencki charakter targów oraz nastawienie na rynki Europy Środkowej i Wschodniej. W nowej edycji utrzymane zostaje połączenie targów z branżowymi targami AMITEC. Dla wsparcia nowej koncepcji umowa o współpracy pomiędzy Międzynarodowym Stowarzyszeniem Producentów Samochodów Osobowych (VDIK) oraz Targami Lipskimi przedłużona została do 2016 roku.



Tereny targowe z lotu ptaka.

Już w 2010 roku Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI będą najważniejszym wydarzeniem targowym dla środkowoeuropejskiego rynku motoryzacyjnego i miłośników czterech kółek. - Targi Lipskie we współpracy z wystawcami, mediami oraz innymi partnerami podejmą szeroką kampanię promocyjną przyszłorocznej edycji targów AMI – podkreśla Wolfgang Marzin, prezes targów Lipskich. - Przygotowana specjalnie pod klienta oferta czyni targi AMI atrakcyjne dla odwiedzających z całych Niemiec oraz graniczących krajów Europy Środkowej i Wschodniej. To główny powód rozbudowywania oferty jazd próbnych oraz podkreślania charakteru targów jako targów dla klienta.



Prezes VDIK, Volker Lange upatruje w nowej koncepcji duży potencjał: Dzięki dwuletniemu rytmowi AMI zamierzają wykorzystać szansę i aspirują do zyskania miana największej wystawy samochodowej w Niemczech, mającej wpływ na kraje sąsiadujące w Europie Środkowej. Jestem przekonany, że ta istotna pozycja w kalendarzu targowym zyska wsparcie wielu międzynarodowych i krajowych producentów prezentujących na targach swoje premiery.



Od 20 lat targi AMI oferują atrakcyjną platformę dla prezentacji najnowszych produktów i usług dla motoryzacji. 500 wystawców, około 300 000 odwiedzających oraz szeroki oddźwięk w prasie krajowej i zagranicznej ugruntowały pozycję targów jako głównej imprezy w środkowoeuropejskim obszarze. Dzięki dostępnym na wyciągnięcie ręki prezentacjom oraz wyjątkowej ofercie jazd próbnych, targi stały się wiosenną imprezą dla klientów i platformą prezentacji premier w Niemczech i Europie Środkowej. Tajemnicą sukcesu jest bliska współpraca przedsiębiorstw, stowarzyszeń, instytucji branży samochodów osobowych oraz regularna analiza rynku. W roku 1991 targi AMI wystartowały jako regionalna wystawa samochodowa, licząc wówczas 273 wystawców oraz 120 000 odwiedzających. Dalszy rozwój jakościowy i ilościowy wystawa zawdzięcza ścisłej współpracy z wystawcami i partnerami. W roku 1996 AMI zorganizowane zostały po raz pierwszy na Nowych Terenach Targowych, prezentując 3 światowe i 30 niemieckich premier. Targi odwiedziła rekordowa liczba zwiedzających – 257 000 przedstawicieli branży oraz konsumentów. Od 1998 roku targom AMI towarzyszą Branżowe Targi AMITEC – Warsztaty ∙ Części ∙ Serwis. Konsekwentna praca nad pozycjonowaniem targów AMI jako środkowoeuropejskiego salonu samochodowego zaowocowała w 2005 roku zdecydowanym wzrostem udziału zagranicznych odwiedzających, przede wszystkim z Polski i Czech. W roku 2008 roku targi odnotowały rekordową liczbę – 293 000 odwiedzających. Pomimo najtrudniejszych ekonomicznych uwarunkowań w roku 2009, targom AMI udało się utrzymać bardzo wysoki poziom. Odbyło się 9 światowych i 84 niemieckich premier oraz ponad 1100 jazd testowych. Imprezę odwiedziło 250 000 osób, udział zagranicznych odwiedzających, przede wszystkim z Polski i Czech, wzrósł o 11 procent.

Terminy 2010:
- AMI: 10-18 kwietnia
- AMITEC: 10-14 kwietnia
- AMICOM: 10-14 kwietnia
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony