Za nami (9-12 kwietnia, Pekin) wielkie wydarzenie dla profesjonalistów branży motoryzacyjnej w Chinach. Rozmach imprezy budził respekt i uzasadniony podziw dla gospodarki azjatyckiego giganta. Dość powiedzieć, że kolejny raz pobito dotychczasowy rekord frekwencji wśród wystawców.
Zainicjowane w 1983 roku AUTO MAINTENANCE & REPAIR (AMR) i tym razem potwierdziły status najważniejszego wydarzenia w Pekinie. AMR 2015 to aż 1150 wystawców na powierzchni 100.000 m2. W porównaniu do ubiegłorocznej edycji tereny New China International Exhibition Centre gościły o 9% więcej wystawców, choć frekwencja odwiedzających tereny targowe była tylko nieco większa niż w najlepszych latach – tym razem przez 4 dni goszczono tu ponad 53 tys. osób. Obserwatorzy zwracają uwagę na mniejszą reprezentację profesjonalistów z Rosji. Cóż, duża deprecjacja rubla i poważne problemy gospodarcze na pewno ograniczyły budżety tamtejszych firm, które dotąd skrzętnie delegowały do Pekinu swych pracowników. Niewątpliwie rekordowo silną drużyną pochwalić mogły się kraje Azji Południowo-Wschodniej, a w biznesowych podróżach celowali przedsiębiorcy z Indii. Minione wydarzenie wysoko oceniły organizacje branżowe z Ameryki – m.in. Stowarzyszenie Auto Care (ACA), Australii (Australian Automotive Aftermarket Association) i włoski Autopromotec. Relacje z targów zdominowały doniesienia mediów branżowych w Brazylii, Niemczech, Rosji, Korei, Republiki Południowej Afryki i Tajwanu.
Oprócz różnorodnych produktów i usług wystawcy AMR zaproponowali kolejną dawkę obfitych wydarzeń, których przebieg miał wspomóc nawiązywanie relacji biznesowych. W sumie odbyło się tu 20 prelekcji i seminariów, a debiutujące propozycje anonsowano w specjalnym przewodniku dostępnym też w formie aplikacji na smartfony. W opinii większości uczestników spotkań AMR stanowi najważniejszą platformę zwiększenia interakcji gospodarczej i stanowi świetną okazję dla transferu najnowszej wiedzy, co oczywiście w pierwszym rzędzie służy podniesieniu konkurencyjności azjatyckich przedsiębiorstw produkcyjnych branży automotive.
Wzorem ubiegłych lat uhonorowano najbardziej kreatywne i innowacyjne propozycje producentów. I tym razem wyboru nominowanych dokonano we współpracy z wpływowym magazynem branżowym „Motor China Magazine”. Zwycięzców rywalizacji wyłoniono w kilku kategoriach. W naszej relacji wspomnimy tylko o tych z grona dostawców wyposażenia warsztatowego („2014 China Top 20 Repair Tools”).
Oskara motoryzacyjnego AMR 2015 przyznano firmie SATA za SATAminijet 4400 B RP. Pistolet zaprawkowy w porównaniu z poprzednim modelem skrywa ulepszenia w dyszach, dzięki którym nałożenie bardzo cienkiej warstwy materiału jest jeszcze prostsze. Natrysk ma być niewrażliwy na ryzyko powstawania jasnych rantów. Jury doceniło też wysiłki koncernu Festool. Na stoisku prezentowano najnowszej generacji mimośrodowe szlifierki z serii ETS EC – oscylacyjne, ale z napędem bezpośrednim. Silniki bez szczotek węglowych nie wymagają konserwacji, co wyraźnie podnosi trwałość narzędzi. System kontroli wibracji to kolejny wyróżnik serii, której obsługę wspomaga dedykowana aplikacja na smartfony. Konkurencyjną propozycję prezentowała firma Shanghai DeWin Co., Ltd. Wszystkie nowe pistolety wyróżniają ergonomiczne korpusy wykonane z wysokiej jakości stali nierdzewnej. Konstrukcję pistoletów uproszczono, a ze zmniejszeniem części składowych uzyskano nie tyle łatwiejszą konserwację, co gwarancję zmniejszonych strat materiałowych podczas aplikacji lakieru. O sporym sukcesie może mówić niemiecka MAHA. Uwadze jury nie uszła hamownia MFP 3000 – nagrodzona w kategorii „Naprawa i konserwacja” podczas minionych targów Automechanika we Frankfurcie, która umożliwia testowanie systemów aktywnego bezpieczeństwa w najnowszych pojazdach. Urządzenie symuluje test drogowy z prędkością do 80 km/h dzięki synchronizacji wszystkich czterech rolek testowych. Do grona zwycięzców zaliczono też Midtronics (Shenzhen) Co., Ltd. Najnowsza propozycja producenta profesjonalnych narzędzi to DSS-7000 Battery Diagnostic Service, czyli inteligentna ładowarka do akumulatorów. Ta gwarantuje obsługę zaawansowanych pojazdów, w tym tych z systemami start-stop i hybryd, zapewniając łatwy dostęp do danych. Prosty system nawigacji – rozbudowany o aplikację na smartfony, zbiera szczegółowe informacje, którymi można dzielić się na bieżąco z posiadaczem pojazdu.
To oczywiście bardzo skrótowa relacja z wydarzeń, jakie miały miejsce w Pekinie. AMR 2016 odbędzie się w dniach 3-6 marca na terenach NCIEC.
Opr. RD, Fot. M. Giecewicz
Komentarze (0)