Warto wiedzieć

3 godziny temu  29.04.2025, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 4 minuty

Aumovio w ramach transformacji Continental

Już we wrześniu 2025 roku Continental planuje wydzielić obecny sektor grupy Automotive i kontynuować działalność pod nazwą Aumovio. A w przyszłym roku niezależność uzyska sektor ContiTech, specjalizujący się w rozwiązaniach materiałowych.

Doroczne zgromadzenie akcjonariuszy Continental w 2025 roku było okazją, by ogłosić zmiany w firmie, która przechodzi największą transformację w swojej ponad 150-letniej historii.

Sektor Automotive, który już za kilka miesięcy przekształci się w Aumovio, posiada bogate doświadczenie w zakresie technologii autonomicznej jazdy. Przykładem jest współpraca z firmą Aurora w USA, gdzie pierwsze w pełni autonomiczne ciężarówki mają pojawić się na drogach do 2027 roku. Z kolei przed marką ContiTech postawiono cel jaki jest osiągnięcie 80-procentowego udziału w działalności przemysłowej. Władze firmy podjęły strategiczną decyzję o sprzedaży obszaru biznesowego Original Equipment Solutions, który skupia swoją działalność na produktach gumowych dla producentów samochodów.

Po tych zmianach sektor grupy Tires będzie działał jako Continental AG i skoncentruje się wyłącznie na globalnym biznesie oponiarskim.

Aumovio, ContiTech i Continental AG

Dyrektor generalny Continental Nikolai Setzer podkreślił istotę tych zmian podczas swojego przemówienia na dorocznym zgromadzeniu akcjonariuszy w Hanowerze. Podkreślił również, że działania, do których przygotowuje się Continental, są wyrazem odwagi marki w przyjmowaniu zmian oraz jej zdolności do stawiania czoła wyzwaniom — cech, które potwierdza cała historia firmy. Sektory Automotive, Tires i ContiTech, w istniejącym podziale, działają w dużej mierze niezależnie i zdążyły już ugruntować swoją pozycję jako silni gracze na swoich rynkach.

- Zmiana jest częścią naszej tożsamości. Dziś mamy pewność, że nasze sektory są silne i w pełni dojrzałe do tego, by budować indywidualne pozycje na rynku. Naszym celem było i jest tworzenie trwałej wartości. Ten krok otworzy przed nami nowe możliwości - mówi Nikolai Setzer, CEO Continental

Starannie przygotowana transformacja

W szybko zmieniającym się świecie, pełnym wyzwań geopolitycznych i zmian w łańcuchach dostaw, zdolność do adaptacji jest decydującą przewagą konkurencyjną. Rosnące wymagania technologiczne zwiększają presję na elastyczność i innowacyjność. Według CEO Continental, w takim środowisku, wyspecjalizowane firmy mogą lepiej wykorzystywać możliwości niż złożone organizacje.

Continental starannie przygotował się do transformacji, a sektory grupy są dobrze pozycjonowane dzięki konkurencyjnej ofercie produktowej. Dowodem na to są dobre wyniki Continental w 2024 r. – pomimo niepewności zewnętrznej, firma poprawiła dyscyplinę kosztową, zwiększyła efektywność i wprowadziła liczne innowacje technologiczne.

Aumovio i potencjał wzrostu

Dzięki nowoczesnemu portfolio i silnej pozycji na wszystkich głównych rynkach, Aumovio jest w stanie w pełni wykorzystać możliwości wynikające z planowanej niezależności.

- Ta nazwa będzie synonimem zaawansowanych technologii w obszarze mobilności opartej na oprogramowaniu. Mamy wszystko, czego potrzebujemy, aby osiągnąć trwały sukces jako niezależna firma - komentuje Philipp von Hirschheydt, członek zarządu odpowiedzialny za obecny sekor Automotive i przyszły CEO Aumovio.

W 2024 r. zamówienia Automotive sięgnęły około 19 mld euro i pochodziły od niemal wszystkich największych producentów samochodów. Jednym z przykładów najnowocześniejszych technologii są wysokowydajne komputery (HPC) dostarczane do modeli Volkswagena z serii ID. Te superkomputery są centrami kontroli nowoczesnych pojazdów, odpowiedzialne za zarządzanie takimi funkcjami, jak uruchamianie poduszek powietrznych, integrację telefonów komórkowych i automatyczną kontrolę klimatyzacji.

Sektor Automotive, który już za kilka miesięcy przekształci się w Aumovio, posiada bogate doświadczenie w zakresie technologii autonomicznej jazdy. Przykładem jest współpraca z firmą Aurora w USA, gdzie pierwsze w pełni autonomiczne ciężarówki mają pojawić się na drogach do 2027 roku.

Silna działalność przemysłowa

Planowana niezależność otwiera przed ContiTech ogromne możliwości zwiększania wartości. Doświadczenie eksperckie w zakresie rozwiązań materiałowych z silnym ukierunkowaniem na przemysł cieszy się dużym zainteresowaniem, o czym świadczy niedawne zamówienie na najmocniejszy na świecie przenośnik taśmowy. Mierzący do 3,2 metra szerokości przenośnik może udźwignąć łączną masę 3200 ton metrycznych – co odpowiada ponad 300 000 opon samochodowych. Dzięki sprawdzonym produktom wykonanym z gumy i tworzyw sztucznych, ContiTech zwiększa również swoje możliwości rozwoju na przyszłościowych rynkach, na przykład jako producent specjalistycznych węży w systemach chłodzenia, które chronią serwery w centrach danych przed uszkodzeniami termicznymi. Wraz ze wzrostem popularności sztucznej inteligencji i coraz częstszym wykorzystywaniem jej w wielu różnych aspektach, rośnie także zapotrzebowanie na serwery, które są w stanie obsłużyć te dane – a także na infrastrukturę o krytycznym znaczeniu, która je wspiera.

ContiTech wykazuje także kompetencje w obszarze technologii wodorowych, dostarczając elastyczne i wytrzymałe węże do tankowania wodoru, odporne na wysokie ciśnienie.

- To tylko jeden z wielu sposobów, w jaki wzmacniamy i udoskonalamy kierunki działania w ContiTech. Naszym celem jest osiągnięcie 80-procentowego udziału w działalności przemysłowej. Właśnie dlatego podjęliśmy strategiczną decyzję o sprzedaży obszaru biznesowego Original Equipment Solutions, który skupia swoją działalność na produktach gumowych dla producentów samochodów - poinformował Setzer.

Fot. Continental

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony