Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

AUTO-ELEMENTS

– mix, czyli 3 w 1

Zawsze dużo miejsca poświęcamy na tych łamach największym dostawcom - ogólnopolskim hurtowniom niezależnym. Równie dużą rolę na rynku części zamiennych odgrywają sieci autoryzowanych dealerów poszczególnych marek aut. Te dwa ośrodki to najwięksi gracze. Jednak okazuje się, że blisko 50 proc. warsztatów wcale nie zaopatruje się bezpośrednio w jednej czy drugiej z ww. grup. Więc gdzie? Jakie zalety swoich “innych” dostawców cenią? Czym wyróżniają się te inne firmy, które w obliczu konkurencji tak silnych graczy zachowują swoją klientelę, a nawet nadal się rozwijają? Co takiego oferują swoim klientom – cenę, dowóz, opiekę, przyzwyczajenie czy może dobry kontakt towarzyski?

Dziś analizujemy strategię marketingową jednej z takich firm spoza grupy największych graczy, ale obecnej na rynku od 14 lat i dobrze znanej większości warsztatów w całym kraju: Auto-Elements z Katowic. Zaopatruje ona warsztaty w komplet części do napraw powypadkowych. Jej przedstawiciele w rozmowie z nami twierdzą, że firma od lat stawia na UNIWERSALNOŚĆ (procentującą wygodą dla warsztatów) i na PROFESJONALIZM. “UNIWERSALNOŚĆ” ta polega na dostarczaniu - jako jedyny podobny podmiot w kraju - wszelkich kategorii jakości części (wg GVO: “O” = oryginały serwisowe; “Q” = oryginały GVO; “P” = części “porównywalnej jakości”; “Z” = inne zamienniki) do napraw 15 marek aut. Okazuje się, że klient Auto-Elements nie musi krążyć pomiędzy kilkoma niezależnymi hurtowniami i wieloma dealerami różnych marek, tylko zamawia wszystko w Auto-Elements (do każdej marki pełny asortyment kilkadziesiąt do kilkaset tysięcy referencji), wybiera przy tym kategorię jakości (i cenę) i otrzymuje wszystko z dostawą na miejsce. Tabela 1 pokazuje najlepiej na czym polega unikatowa cecha oferty Auto-Elements w Polsce.

Natomiast “PROFESJONALIZM” Auto-Elements polega na przygotowaniu i udostępnianiu warsztatom zaawansowanych narzędzi bazodanowych, które łączą wiedzę dwóch, normalnie rozdzielnych, obszarów - wiedzę ASO (tysiące numerów serwisowych i ceny serwisowe) oraz rynku niezależnego (ceny i dostępność części alternatywnych). Przygotowane w kooperacji ze specjalistami z Holandii narzędzie softwarowe element®, wyposażone w nowoczesne i stale aktualizowane bazy danych, pozwala każdemu warsztatowi, dosłownie bez ruszania się zza biurka (patrz tabela 2) i korzystając z dokładnie tych samych numerów, jakich używają autoryzowane serwisy (a numery te są drukowane na ubezpieczeniowych kosztorysach Audatex®), ustalać cenę oryginału w serwisie, cenę oryginału w Auto-Elements oraz cenę i dostępność części alternatywnych w Auto-Elements. Dodatkowo klientów obsluguje zespół rzeczoznawców, który sporzadza kosztorysy napraw i broni warsztaty w kontaktach z ubezpieczycielami.
Taka organizacja pracy jest od lat bardzo popularna np. w Holandii, gdzie czas jest dla profesjonalnego warsztatu wyjątkowo cenną wartością. A skoro w wielu sprawach upodabniamy się do Zachodu, to trudno przypuszczać, aby w tej dziedzinie miało być inaczej. Stąd być może wynika rosnąca popularność rozwiązań oferowanych przez Auto-Elements. My w każdym razie opisaną nam ideę pracy zrozumieliśmy, daliśmy się do niej przekonać i pozostaje nam życzyć firmie sukcesów.


red.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony