Jakość i wygoda - pakiet dla dobrych serwisów blacharskich
Rozmawiamy z Adrianem R. Sklorzem z hurtowni Auto-Elements.
Co to jest pakiet “Jakość i wygoda”?
To pakiet korzyści, jakie oferujemy profesjonalnym serwisom blacharsko-lakierniczym opracowany w oparciu o nasze 15-letnie doświadczenia. Mamy dobrze rozpoznane potrzeby grupy bardziej wymagających warsztatów i do niej przede wszystkim od lat adresujemy swoją ofertę. Warunki na rynku się zmieniają, a my staramy się nadążać. A czasem nawet wyprzedzamy.
Z powodzeniem?
Tak. Rynek odbiorców się różnicuje, tłok na rynku dostawców co roku rośnie i dziś warto precyzyjniej adresować swoją ofertę. Mamy w portfelu wszystkie rodzaje klientów od tzw. garaży do dużych, autoryzowanych serwisów blacharsko-lakierniczych. Jednak najwięcej jest wśród naszych klientów średnio dużych, kilku–kilkunastoosobowych serwisów, autoryzowanych i niezależnych, które zbudowały sobie pozycję rynkową na wieloletniej solidności i na wysokiej jakości świadczonych usług. To co oferujemy takim warsztatom w zakresie wygody i jakości nie ma odpowiednika na rynku.
Na co głównie zwracają uwagę?
Najpierw na wiarygodność informacji nt. JAKOŚCI. Wprowadzenie przepisów GVO w 2004 roku miało zaowocować jasnym podziałem części nieoryginalnych na części lepszej jakości i pozostałe. Jak to działa w praktyce - proszę popytać w warsztatach. Niezależnie od powszechnie stosowanych oznaczeń, klienci u nas otrzymują konkretną, inżyniersko sformułowaną informację o pewnych jasno wyodrębnionych klasach elementów, do których mogą mieć wysokie zaufanie: Q1 (elementy oryginalne-serwisowe), Q2 (tzw. oryginały GVO na pierwszy montaż), Q4 (części nieoryginalne ze specjalnej linii jakościowej eQ-element® zarejestrowanej od 2003 roku w Urzędzie Patentowym) oraz Q9 (części nieoryginalne z niezależnymi certyfikatami jakości wydanymi przez brytyjski Instytut Thatcham lub hiszpańskie Centro Zaragoza). Dla Q1, Q2, Q4 i Q9 obowiązują procedury przyjęć towaru, oznakowania, wydań oraz specjalne zasady co do ewentualnych reklamacji.
Dla warsztatu, który 10 czy 20 lat budował swoją opinię wśród klientów, warsztatu który nie chce im montować części wymagających użycia szpachli ani marnować swojego czasu na wyrównywanie szerokości szczelin pomiędzy elementami - wiarygodna informacja o jakości to podstawa.
A jakie czynniki składają się na wygodę?
WYGODA współpracy oparta na profesjonalnej obsłudze i wszechstronności to drugi element pakietu, może jeszcze ważniejszy. U nas wszystko otrzymuje się jest w jednym miejscu - dobór elementów oryginalnych i nieoryginalnych, wycena, oferta, dowóz, kosztorys ubezpieczeniowy czy opinia techniczna - wystarczy zadzwonić.
Po pierwsze, współpracujący z nami serwis nie “krąży” pomiędzy kilkunastoma dealerami różnych marek oraz hurtownią niezależną. Jako jedyna hurtownia w kraju oferujemy dostawę pełnego asortymentu oryginalnych części serwisowych Q1 do kilkunastu marek aut w cenach hurtowych i równocześnie dostawę pełnej gamy elementów alternatywnych. Na przykład, warsztat zamawia u nas do Golfa IV słupek przedni Q1 (oryginał serwisowy) za 396 zł netto, reflektor Q2 za 206 zł netto (Hella), zderzak Q4 za 215 zł netto (świetnie przylega), błotnik Q9 za 69 zł netto (dobrze ukształtowany profil i trzyma szczeliny), natomiast próg za 133 zł netto w najtańszym zamienniku (bo dla progu jakość nieco mniej istotna, a trzeba gdzieś “zbić” koszty).
Po drugie, warsztat może samodzielnie dokonać profesjonalnej wyceny, korzystając z dostarczonego przez nas unikatowego oprogramowania i z serwisowej numeracji OE.
Oryginalne numery, np. wprost z kosztorysu Audatex®, wprowadza się do programu element® i pokazują się detaliczne ceny hurtowe Q1 obowiązujące w autoryzowanych serwisach oraz nasze ceny hurtowe Q1, ponadto ceny Q2, Q4 i Q9 o ile są tylko dostępne i wreszcie ceny innych zamienników.
Po trzecie, oczywiście towar dowozimy, a na odległość dłuższą niż 100 km robi do w naszym imieniu firma DPD-Masterlink. Po czwarte, jako jedyna firma w kraju mamy na miejscu własny Dział Likwidacji Szkód Komunikacyjnych, który wyposażony jest w najnowsze oprogramowanie Audatex®, Eurotax®, Monex®. Wykonuje nie tylko oceny techniczne, ale przede wszystkim niezależne kosztorysy pozwalające warsztatom na uzyskiwanie wyższych, zgodnych z zasadami sztuki, wypłat - zwłaszcza za naprawy ubezpieczeniowe. Po piąte, jako jedyna hurtownia w kraju współpracujemy z Fundacją “Multi-Expert” i organizujemy szkolenia z zakresu najnowszych przepisów ubezpieczeniowych (likwidacja i rozliczenia szkód) oraz motoryzacyjnych (np. rozporządzenie GVO 1400/2002, problematyka napraw aut w okresie gwarancji itd.). Od momentu naszej akcesji do Unii Europejskiej przepisy zmieniają się jak szalone, ale nasi partnerzy są “na czasie” i mają się kogo poradzić. Nasi wykładowcy współpracują z Institute for International Research oraz ze specjalistycznymi periodykami motoryzacyjnymi (od redakcji: zapraszamy na stronę 5), więc chyba warto się “nas trzymać”.
Auto-Elements, Katowice
www.auto-elements.pl
element@element.com.pl
tel. 032-20-00-800
fax 032-25-18-800
Komentarze (0)