Inne

ponad rok temu  24.09.2010, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Strona 1 z 2

W 2008 roku na targach został pobity rekord liczby zwiedzających – do Frankfurtu przyjechało ponad 161 tys. gości, ale „tylko” ze 146 krajów. Wtedy dokładnie co drugi uczestnik imprezy pochodził z Niemiec. W tym roku 56 procent przybyłych stanowili obcokrajowcy. Spośród nich najliczniej reprezentowani byli mieszkańcy starych krajów UE: Włoch, Wielkiej Brytanii i Francji, a także ci z Chin, Rosji i USA. To chyba najważniejsza zmiana jakościowa imprezy. Podczas sześciu dni 21. Targów Automechanika prawie 4,5 tys. wystawców z 76 krajów prezentowało swe produkty i usługi w pięciu grupach tematycznych. Nas cieszy liczna reprezentacja polskich firm (111 stoisk).

[img_full]7510|8534[/img_full]


Najliczniej reprezentowana była branża Parts & Systems, czyli producentów i dostawców części zamiennych, a także pojazdów specjalnych, elektroniki, akcesoriów samochodowych. Tereny targowe wydatnie też powiększono w tym roku na potrzeby branży Repair & Maintenance, czyli specjalistów od wyposażenia warsztatowego i napraw blacharsko-lakierniczych. Organizatorzy przygotowali zupełnie nową, dwupoziomową halę numer 11. To tu, na prawie 24 tys. metrach kw. bez przerwy trwały pokazy „żywych warsztatów”. Trzy razy dziennie fachowcy z centrów szkoleniowych koncernu BMW pokazywali najnowsze metody pomiarów karoserii i metody napraw typu: smart-repair. Tu też, po raz pierwszy w historii imprezy wystawcy zgromadzili setkę old- i youngtimerów. Pieczołowicie odrestaurowane egzemplarze kolekcjonerskie przykuwały wzrok młodzieży i adeptów prawdziwego rzemiosła, bo prócz szkoleń z zakresu nowoczesnych technologii napraw szyb, prostowania karoserii czy oblachowania, można było podpatrzeć specjalistów dokonujących odbudowy dawno już nie produkowanych pojazdów. Widok mistrza wykonującego z kawałka blachy np. zbiornik paliwa do zabytkowego motocykla na ręcznej wyoblarce można traktować w kategoriach nostalgii, ale miejmy też świadomość – w bogatych krajach klientela na tego typu, przecież kosztowne zlecenia, wcale nie maleje, co potwierdzają też dokonane w przeciągu sześciu dni kontakty handlowe i komentarze specjalistów.

- Jestem bardzo zadowolony ze stoisk naszej branży w nowej hali. Jakość dyskusji wśród specjalistów i przybyłych gości napawa optymizmem. Sporo zwiedzających dokonało ciekawych kontaktów i transakcji już pierwszego dnia. Oczywiście pojawimy się podczas targów Automechanika w 2012 roku – zapewnia w komunikacie wieńczącym imprezę Dr Klaus Weichtmann, dyrektor niemieckiego związku ZKF (Zentralverband Karosserie und Fahrzeugtechnik). Organizacja ta zrzesza ponad 3,5 tys. niemieckich firm i warsztatów zajmujących się naprawami i budową nadwozi.

[img_full]7510|8535[/img_full]


Równie bogatą ofertę przedstawili specjaliści branży Accessories & Tuning. Niemal trzy piętra hali numer 4 zapełniły setki firm, wyspecjalizowanych w produkcji m.in. orurowania, wydechów czy wyposażenia z myślą o pojazdach specjalnych i terenowych. Z kolei na rozległych terenach wokół hal zgromadzili się wystawcy branży Service Station & Car Wash – wyposażenia stacji naprawczych, diagnostycznych i budowy myjni samochodowych. Najmniejsze powierzchnie wystawiennicze wypełniły firmy IT & Management, wyspecjalizowane w dostawach oprogramowania komputerowego, informacji technicznej dla dealerów i warsztatów samochodowych, a także oferty prowadzenia inwestycji, marketingu, działań reklamowych i systemów zarządzania dla branży motoryzacyjnej.

Kluczowym tematem tegorocznych rozmów, konferencji i dyskusji panelowych były produkty i innowacje pro-ekologiczne, jak np. ta poświęcona perspektywie rozwoju miejskich pojazdów elektrycznych. W tym roku, podobnie jak na poprzedniej frankfurckiej Automechanice, produkty odznaczające się zaletami ekologicznymi anonsowane były w specjalnym, „zielonym“ przewodniku „Green Directory“. Koncerny samochodowe chwaliły się osiągnięciami w dziedzinie rozwoju hybrydowych i alternatywnych technologii napędu, a dostawcy części eksploatacyjnych podczas konferencji prasowych prezentowali osiągnięcia zmierzające do obniżenia zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń.

W przeddzień rozpoczęcia Automechaniki został wyłoniony zwycięzca prestiżowej nagrody “Automechanika Innovation Award”. Jury składające się z ośmiu ekspertów reprezentujących ośrodki badawcze, przemysłowe, edukacyjne oraz motoryzacyjną prasę, nagrodziło spośród 25 zgłoszonych produktów, podzielonych na osiem kategorii, te, które uznało za najbardziej rewolucyjne i mające wywrzeć najbardziej znaczący wpływ na rynek. Wyboru dokonano zgodnie z kryteriami innowacyjności, funkcjonalności, jakości, obecności na rynku wtórnym oraz wpływu na środowisko naturalne. I tak w kategorii „Dostawca Części” uhonorowano ECO Autobatterie firmy iQ Power GmbH, czyli najnowszą serię akumulatorów rozrusznikowych. Zwycięzcą kategorii „Wyposażenia” (Systems) okazał się multi-wyświetlacz Steelmate al-in-one safety GPS, zintegrowany z obrazem z kamery cofania czy informacjami o ciśnieniu opon. Nagrodę w dziedzinie „Tuningu” zdobyła żarówka ULTRA LIFE firmy OSRAM, za trwałość potwierdzoną 3-letnim okresem gwarancji. Niemiecki Pewag Schneekette GmbH odniósł triumf w kategorii „Akcesoria” za łańcuchy z serii SNOX, gwarantujące automatyczny naciąg. W ważnej kategorii "Naprawy/Diagnostyka", zwyciężył OBD Matrix firmy TEXA, nowe zminiaturyzowane urządzenie do diagnostyki on-board, będące w stanie wykrywać sporadyczne i krótkotrwałe usterki pojazdu. Z kolei w kategorii „Wyposażenia i Napraw” (Repair & Maintenance) za innowacyjny uznano produkt firmy KRISTAL Coatings B.V., czyli rodzinę lakierów z serii TimeClear, które charakteryzują się wyjątkowo krótkim czasem schnięcia, więc pozwalają oszczędzać energię zasilającą kabinę lakierniczą. Jury doceniło też poręczny dystrybutor granulatowy Granomax 5 firmy Birchmeier Spruhtechnik AG, który powstał z myślą o neutralizacji plam olejowych w warsztatach i serwisach olejowych (kategoria: Service Station & Car Wash). W ósmej kategorii, dedykowanej branży OE (OE Products&Service) nagrodzono koncern Robert BOSCH GmbH. Jury doceniło P2 Parallel Strong Hybryd System, umożliwiający warsztatom konwersję fabrycznych samochodów spalinowych na hybrydowe.

Rafał Dobrowolski
Foto: R. Dobrowolski

GALERIA ZDJĘĆ

Automechanika 2010
Automechanika 2010
Automechanika 2010
Automechanika 2010
Automechanika 2010
Automechanika 2010
Automechanika 2010
Automechanika 2010
Automechanika 2010
Automechanika 2010
Automechanika 2010

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony