Wydarzenia

ponad rok temu  24.11.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 11 minut

Automechanika Frankfurt 2014 (cz. 2) – jeszcze więcej spotkań

Wśród setek dostawców dla rynku motoryzacyjnego, którzy wzięli udział w największych międzynarodowych targach branżowych w Europie, dało się zauważyć wiele premier pośród producentów części zamiennych, płynów eksploatacyjnych, a także oczywiście rozwiązań służących renowacji karoserii samochodowych. Nasz spacer po najciekawszych stoiskach kontynuujemy od dostawców chemii warsztatowej, a finałem relacji będzie garść informacji z pawilonów wystawowych Akcesoria i Tuning.

Podczas Automechaniki 2014 (16-20 września br.) zadebiutowały nowe urządzenia szlifierskie marki Rupes. Skorpio II wyróżnia niski poziom wibracji i hałasu, co przekłada się na wiele wyższy komfort i higienę pracy. Sata prezentowała nowe pistolety. Serię 5000 wyróżnia zupełnie nowa budowa korpusów i zaawansowany system filtracji. 100-procentowa czystość powietrza ma być gwarancją uzyskiwania bezkonkurencyjnie wysokiej jakości natrysku. Gamę znanych produktów demonstrowano na pokaźnej przestrzeni warsztatowej ANEST IWATA. Na stoisku Mirka prezentowano zalety nowej generacji mobilnego stanowiska prac lakierniczych – Smart Cart II. Z kolei firma Indasa pokazała nowe krążki ścierne, które mają konkurować z Trizact 3M. Nie zawiedli się odwiedzający stoisko tej drugiej firmy. Portfolio aplikacji dla warsztatów blacharsko-lakierniczych uzupełniono o nowe materiały ścierne na bazie włókniny – cieńsze i bardziej trwałe. Prezentowano też folię zabezpieczającą lakier karoserii przed drobnymi odpryskami, którą aplikuje się w stanie płynnym. Ciekawie prezentuje się innowacyjny spray (marki Colad), bo imitujący przez ok. 30 minut bezbarwny lakier. Rozwiązanie powstało z myślą o komforcie pracy kolorystów.


Firma Ranal na targach Automechanika Frankfurt 2014 po raz kolejny wystawiała swój asortyment z zamiarem pozyskania nowych rynków europejskich. Debiutem tegorocznej oferty była szpachla poliestrowa Proffesional o zwiększonych właściwościach adhezyjnych i specjalnie dobranych wypełniaczach, które ułatwiają obróbkę i niwelują do minimum zjawisko „siadania” szpachli.
- Ogromne zainteresowanie zwiedzających nasze stoisko pozwoliło nawiązać nowe kontakty handlowe. Są już pierwsze zamówienia z rynków europejskich – informuje Marcin Kot, Ranal.
Swoją ofertę zaprezentował oczywiście wiodący producent lakierów do renowacji, marka Standox.
- Głównym celem tegorocznej prezentacji marki Standox była promocja zawodu lakiernika jako przyszłościowej, ale i wymagającej odpowiedniego wykształcenia oraz umiejętności profesji – podsumowuje wydarzenie Marta Blachani, Marketing Communication Specialist Refinish Systems, Axalta Coating Systems Poland Sp. z o.o. - Z tego względu, oprócz zobaczenia innowacyjnych, przyjaznych dla środowiska produktów lakierniczych, odwiedzający stoisko marki Standox mieli okazję dowiedzieć się między innymi, jak przebiega proces naprawy renowacyjnej oraz jak należy poprawnie korzystać z narzędzi lakierniczych będących częścią codziennej pracy lakiernika.
Podczas tygodnia targów marka zademonstrowała między innymi naprawę elementu karoserii w kolorze specjalnym, różne techniki aplikacji czy dobór kolorów przy użyciu najnowszych, cyfrowych narzędzi do zarządzania kolorem. Podczas rozmów z odwiedzającymi strefę testów przekonywano, że tylko doskonale wykształcona kadra jest w stanie osiągnąć idealne rezultaty naprawy za każdym razem, zwłaszcza w dobie zmieniających się preferencji klientów i bezprecedensowej w historii motoryzacji liczby oferowanych pojazdów w kolorach specjalnych, aplikowanych na karoseriach o coraz to bardziej technologicznie zaawansowanym składzie surowcowym (np. kompozytach).
Obchodząc dwudziestolecie wprowadzenia lakierów wodorozcieńczalnych, marka Spies Hecker po raz pierwszy przedstawiła podczas targów nowy program Phoenix – dostępne on-line oprogramowanie kolorystyczne. Odwiedzającym stoisko prezentowano zalety programu w połączeniu z innymi cyfrowymi narzędziami do zarządzania kolorem, takimi jak spektrofotometr ColorDialog Delta-Scan.
Jak przebiega procedura zwrotu kosztów naprawy w Niemczech? Czy procedury zwrotu kosztów przez ubezpieczyciela mają wpływ na jakość naprawy? Jakie znaczenie dla przyszłości warsztatów lakierniczych i naprawczych będą miały internetowe platformy, takie jak Schadenladen.de, Fairgarage.de lub autobutler.de, na których właściciele pojazdów mogą porównywać koszty naprawy ich pojazdu? O tym między innymi dyskutowano w trakcie branżowego forum dyskusyjnego Schadentalk.
Podczas targów anonsowano katalog Sogefi Pro 2015, dedykowany specjalistom z rynku pojazdów ciężarowych, który zawiera około 70 nowych referencji przy 390 nowych zastosowaniach. Podczas targów padła też ważna informacja branżowa. Otóż Grupa Sogefi, producent filtrów na pierwszy montaż i rynek wtórny, dołączyła do programu „Automotive Diamonds” – dynamicznie rozwijającego się programu lojalnościowego dla niezależnego rynku części zamiennych. Współpraca ta oznacza, że warsztaty stosujące filtry Sogefi: Purflux, CoopersFiaam, Fram i Sogefi Pro, w zamian za zakup mogą uzyskać punkty lub „diamenty”, które następnie mogą być wymieniane na wybrane nagrody. Tym samym firma będzie jednym z trzech nowych partnerów OE, którzy od września wezmą udział w projekcie obowiązującym w Niemczech, Austrii, Francji, Hiszpanii, Portugalii i Polsce. Pozostałe dwie firmy to Gates Europe i Philips Automotive Lighting. Dołączą one do założyciela programu, firmy TRW Automotive Aftermarket oraz firm DENSO After Market i Girling, które przystąpiły do programu w 2014 roku. Wspólnie wspomnianych wyżej pięć firm oferuje bogate portfolio produktów (pokrywając około 50% obrotów generowanych przez warsztaty), przy zakupie których warsztaty mogą zbierać cenne „diamenty”.
O sporym sukcesie może mówić firma Federal-Mogul Motorparts, która podczas targów chwaliła się wprowadzeniem klocków o niskiej zawartości miedzi w nowym Mercedesie klasy C. To pierwszy model samochodu, w którym montuje się innowacyjne rozwiązanie znanego producenta części eksploatacyjnych.
- Wyeliminowanie miedzi z materiału ściernego jest istotnym wyzwaniem technologicznym i firma Federal-Mogul Motorparts jest jedną z pierwszych na rynku, która wprowadza taki produkt. Klocki Eco-Friction zapewniają dzisiaj rozwiązanie dla wyzwań jutra w zakresie ochrony środowiska – powiedział Silvano Veglia, Dyrektor Produktu EMEA w Federal-Mogul Motorparts.
To też pierwsza taka sytuacja, gdy rozwiązanie technologiczne staje się równocześnie dostępne na rynku OE oraz na rynku części zamiennych i to na długo, zanim od 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy ograniczające wykorzystanie miedzi w materiałach ciernych. Kolejną inicjatywą firmy w ramach nieustannego zaangażowania w ochronę środowiska są bezołowiowe łożyska – te anonsowano na dziewięć lat przed wejściem w życie odpowiednich przepisów prawnych.

Na stoisku Valeo anonsowano poszerzoną aż o 367 pozycji ofertę nowych referencji do samochodów osobowych (m.in. dwumasowe koła zamachowe, które do tej pory produkowano tylko na pierwszy montaż). Także na stoisku Mahle prezentowano rozwiązania dedykowane rynkowi aftermarket. Zaktualizowana propozycja to wyraźnie powiększone portfolio produktów o nowe referencji czujników ciśnienia i temperatury. Uwagę odwiedzających zwracała obudową nowa konstrukcja filtrów olejowych z wysokiej jakości tworzyw sztucznych, których uszczelnienia typu o-ring zabezpieczają przed niekontrolowanym wyciekiem podczas wymiany. Precyzyjniejsze połączenia śrubowe i niższa (od 5 do 15%) masa własna idzie w parze ze zmniejszeniem kosztów produkcji.
Ciekawym pomysłem chwaliła się firma Millers Oil. Producent olejów udoskonalił opakowanie na tyle, że można mówić o przełomie w dziedzinie komfortu pracy w warsztatach.
- Nowością jest butelka – flow control. Innowacyjność opakowania olejowego polega na konstrukcji korka, który gwarantuje nam nachylenie butelki pod kątem 90 stopni i komfortowe opróżnianie pojemnika podczas wlewania oleju do silnika. Nasze rozwiązanie daje nam przy okazji możliwość dozowania strumienia oleju – wyjaśnił Marcin Majcher, dyrektor zarządzający Millers Oil w Polsce.
Na rynku polskim nowe opakowania zadebiutują na razie w olejach serii Premium. Skoro o opakowaniach mowa – czwarty raz z rzędu pośród wystawców znalazła się firma EPROS. Producent opakowań i katalogów dla branży motoryzacyjnej zaprezentował nowy katalog opakowań dla części samochodowych. To już III edycja katalogu, którego prezentacja cieszyła się dużym zainteresowaniem producentów części. Wyjątkowość katalogu polega na tym, że rozmiary, konstrukcja, wytrzymałość kartonów pogrupowane są na rozdziały dedykowane bezpośrednio dla danego segmentu produktów. Katalog zawiera 40 rozdziałów (alternator, rozrusznik, tarcze hamulcowe, kocki hamulcowe, wycieraczki samochodowe itp.), dla każdego z tych produktów znajdziecie Państwo odpowiednio przystosowane opakowanie w kilkunastu rozmiarach, grubościach i konstrukcjach. Katalog zawiera ok. 800 referencji.
- Z nowym katalogiem EPROS każda firma z pewnością zapakuje swój towar – mówi Artur Prosotowicz, prezes spółki EPROS. - Najnowsza nasza propozycja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem producentów i dystrybutorów części zamiennych. Ostatnie tygodnie po targach to nic innego jak nieustanne zapytania i wyceny dla nowych partnerów biznesowych. Jeżeli wykonane kalkulacje pociągną za sobą nowe zlecenia, zakładany cel będzie zrealizowany w 100%, a udział firmy EPROS na kolejnej edycji Automechaniki 2016 będzie potwierdzeniem konsekwentnie realizowanej strategii, która gwarantuje nam obecność na wielu rynkach zagranicznych.
Firma Timken jest globalnym producentem i dostawcą łożysk, komponentów przenoszenia napędu, inżynierii powierzchni, smarów i uszczelnień. Po dłuższej nieobecności ponownie pojawiła się w roli wystawcy we Frankfurcie.
- Decyzja o uczestnictwie na Automechanice 2014 podyktowana była chęcią wzmocnienia pozycji na rynku dostawców łożysk do pojazdów ciężarowych i naczep. Celowaliśmy w klienta rekrutującego się z rynku aftermarketowego, aby przedstawić rozwiązania zwiększające czas pracy floty, niezawodność i osiągi. Nawiązanie nowych kontaktów z dużymi sieciami specjalistycznymi oraz mniejszymi firmami dystrybucyjnymi z całego świata pozwoliło nam osiągnąć zamierzone cele – wyjawia nam Krzysztof Pietrzak, Inżynier sprzedaży, Timken Polska Sp. z o.o.
Tegoroczna impreza obfitowała też w nowości w nie mniej interesującej grupie tematycznej – akcesoria samochodowe i tuning. Tu od razu warto wspomnieć o firmie Thule, która zaprezentowała nowy kosz (do mocowania na dachu pojazdu), który dzięki innowacyjnym funkcjom zasadniczo rozszerza możliwości transportowe samochodu. W sąsiedztwie demonstrowano zalety bagażnika mocowanego do kuli zaczepu. Thule ValoCompact 926 wyróżnia się całkowicie nowym mechanizmem montażu, bo doposażonym w opcję automatycznej stabilizacji.
80-lecie w branży samochodowej obchodziła we Frankfurcie firma Westfalia. Znany producent zaczepów kulowych i bagażników samochodowych prezentował najnowszy system mocowania rowerów – Cycle Carrier BC 60. Rozwiązanie oparte na kompaktowej platformie (58 x 69 x 22 cm) o ładowności 60 kg może równie dobrze stanowić bazę dla mocowania pokaźnego (200 litrów) kufra bagażowego.
Równie bogatą tradycją chwaliła się norweska grupa Defa – specjalista w dziedzinie nowatorskich systemów grzewczych, modułów podgrzewania silnika oraz prostowników akumulatora. Wychodząc naprzeciw użytkownikom popularnych smartfonów, zaprezentowano aplikację (DEFA link), która pozwala w sposób zdalny obsługiwać panel sterujący systemem grzewczym. Nowością jest też wybitnie miniaturowej wielkości ładowarka (DEFA PowerSystem), której intuicyjny panel sterujący pozwala na wybór aż 7 trybów pracy. Ofertę uzupełniono o SmartCharge 8A, która zapewnia efektywne ładowanie akumulatorów o pojemności do 225 Ah w 4 trybach pracy.

20-lecie w branży motoryzacyjnej obchodziła firma PRO CAR. Niemiecki producent złączy elektrycznych i elektronicznych anonsował rzecz pożądaną podczas napraw przebitej opony. Repair Set – bo tak nazwano niezbywalne szczeliwo uwalniane z pojemnika pod ciśnieniem, gwarantuje wielokrotne dopompowanie koła do ciśnienia 2,5 bara w przeciągu 2,5 minuty.
Udział w roli wystawcy w targach Automechanika 2014 stanowił dla koncernu Dometic Group okazję do zasygnalizowania 40-lecia obecności na rynku motoryzacyjnym i turystycznym dywizji Waeco. Dla odwiedzających stoisko przygotowano wiele niespodzianek. Na zwycięzcę loterii czekał… designerski skuter Vespa! Co ważne, cennej nagrody nie trzeba było wcale odebrać osobiście – pomysłodawcy zagwarantowali, że skuter trafił pod wskazany adres.
Sztandarowym produktem stoiska były we Frankfurcie klimatyzatory postojowe do samochodów ciężarowych, pośród których uwagę zwracał model powstały z myślą o montażu w ciężarówkach z wysoką kabiną kierowcy, spojlerem lub nadbudową. Klimatyzator dzielony WAECO CoolAir SP950 składa się z dwóch oddzielnie montowanych podzespołów. Wymiennik ciepła jest montowany na dachu, a skraplacz na tylnej ścianie kabiny. Z myślą o profesjonalistach branży warsztatowej prezentowano nowy model stacji do obsługi klimatyzacji.
- Aby zapobiec emisji gazów szkodliwych dla klimatu i w trosce o zwiększenie rentowności warsztatów samochodowych, wprowadziliśmy do oferty model ASC 2500 Low Emission, który jak żaden inny produkt WAECO łączy w sobie ekologiczność i ekonomię – zadeklarował Jurgen Steindle, szef działu prasowego Dometic Group. - Nie bez znaczenia jest fakt, że WAECO ASC 2500 Low Emission jest jednocześnie wybitnie precyzyjnym narzędziem diagnostycznym, które wskazuje ilość czynnika odzyskanego. Dlaczego to tak ważne? Otóż badania przeprowadzone przez zespół Dometic WAECO wykazały, że tradycyjne modele stacji cechują się utratą czynnika na poziomie od 60 do 120 gramów – aż tyle bezpowrotnie tracą warsztaty, co przy galopującym tempie wzrostu cen czynnika chłodniczego staje się pokaźną pozycją w bilansie kosztów, nie wspominając o zwiększaniu obciążeń środowiskowych (klimatu). Nasza propozycja bazuje na obiegu zamkniętym, a to gwarancja, że czynnik jest nieprzerwanie odzyskiwany ze zbiornika oleju. Krótko mówiąc, wskaźnik strat czynnika chłodniczego w ASC WAECO 2500 Low Emission jest bliski zeru!
Od lat 50. ubiegłego wieku produkcją wyposażenia SKP i warsztatów zajmuje się firma UNIMETAL. W tym roku firma miała stoisko w prestiżowej hali numer 8.
- Ogromne wrażenie na zwiedzających zrobiła ścieżka diagnostyczna Uniline Quantum GALAXY. Prawdziwe uznanie wzbudzała jakość wykonania urządzeń, funkcjonalny i przemyślany program komputerowy oraz nowoczesny design całej linii, w tym konsoli sterującej GALAXY – komentuje Martyna Mądra, Export manager, UNIMETAL Sp. z o. o. - Z entuzjazmem przyjmowano przeznaczoną na mobilne urządzenia z systemem Android (smartfony i tablety) aplikację Quantum Terminal, która służy do bezprzewodowej obsługi wszystkich linii produkowanych przez nas. Aplikacja jest dostępna bezpłatnie w języku polskim i angielskim w sklepie Google Play. Jeśli chodzi o kontakty z klientami, to z satysfakcją możemy poinformować, że targi przerosły nasze oczekiwania. Mieliśmy przyjemność gościć na naszym stoisku zarówno obecnych zagranicznych dystrybutorów naszych produktów oraz kontrahentów, jak również zainteresowanych dystrybucją Uniline Quantum z całego świata. Daje to uzasadnione nadzieje na kontynuację wzrostu.
Na goszczących na stoisku czekała też prezentacja możliwości mikroprocesorowego sterownika uPLC Quantum.

Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski, M. Giecewicz i materiały wystawców Automechaniki 2014

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony