Wydarzenia

ponad rok temu  31.12.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 8 minut

Automechanika Frankfurt (cz. 3) – jeszcze więcej spotkań

Automechanika we Frankfurcie to nie tylko stały punkt w kalendarzu imprez w branży motoryzacyjnej, ale również idealna okazja, aby spotkać się ze swoimi kontrahentami i zaprezentować swoją ofertę szerszemu gronu odbiorców. Jakkolwiek minione wydarzenie to zdecydowany prymat producentów i dostawców części zamiennych, to także w sektorze wyposażenia warsztatów dało się zauważyć niemało ciekawych debiutów.

Wzorem poprzednich edycji targów największe grono dostawców wyposażenia warsztatowego (wystawcy Repair & Maintenance – naprawa i konserwacja) prezentowało się w trzypiętrowym pawilonie nr 9. Największym zainteresowaniem serwisantów samochodowych cieszyła się hala 8, skupiająca gigantów ze świata wyposażenia warsztatowego, w tym również sprzętu do wulkanizacji. Z kolei specjalistów od myjni samochodowych można było znaleźć w pawilonie nr 4 i na terenach zewnętrznych.
Naszą wycieczkę po najciekawszych propozycjach zaczniemy od stoiska firmy GudePol Pneumatic. Polski producent sprężarek, znany od niedawna z nowoczesnej linii sprężarek tłokowych serii HD (Heavy Duty), tym razem prezentował rodzinę śrubowych kompresorów serii SMART oraz HIT.
- Uwagę zwraca panel mikroprocesorowego układu sterowania urządzeniem, co pozwala na łatwą obsługę kompresora – wyjaśniał Krzysztof Myszkowski, dyrektor do spraw sprzedaży GudePol Pneumatic. - Najnowsze kompresory wykonujemy z najlepszych komponentów. Przykładowo, układ pompujący serii SMART ma jeden z najlepszych na rynku europejskim wskaźników wydajności efektywnej proporcjonalnie do mocy silnika. Targi Automechanika 2014 otworzyły nowe możliwości pozyskania klientów z takich krajów, jak: Norwegia, Irlandia, Wielka Brytania oraz Dania. Pierwsze zamówienia już są w realizacji po pozytywnych recenzjach naszych produktów przez nowych partnerów biznesowych.
75-lecie obecności na rynku hydrauliki i wyposażenia warsztatowego świętowała we Frankfurcie międzynarodowa firma WEBER-HYDRAULIK, której zakład produkcyjny w Wykrotach (koło Bolesławca) zajmuje się produkcją podnośników, pompek i zamków do samochodów ciężarowych oraz siłowników hydraulicznych do wózków widłowych.


W hali nr 8 uwagę zwracało stoisko z produktami marki ATS, stanowiącymi kompleksową propozycję wyposażenia serwisów wulkanizacyjnych.
- Na targach Automechanika debiutowaliśmy w 2012 roku. W tym roku naszym głównym założeniem było odbudowanie więzi handlowych z dotychczasowymi kontrahentami podczas umówionych spotkań oraz próba nawiązania stałej współpracy z małymi i średnimi dystrybutorami w Europie Zachodniej i krajach Afryki Północnej – wyjaśnia Łukasz Sotkiewicz, specjalista ds. sprzedaży P.H.U. SZCZEPAN. - Głównym punktem zaczepnym naszej ekspozycji były produkowane w Polsce podnośniki pneumatyczne ATS 2T i 3,5T, które ze względu na staranne wykonanie i konkurencyjną cenę cieszą się dużym zainteresowaniem zagranicznych gości. Z rozmów wynikało jednoznacznie, iż kluczowymi aspektami współpracy dla europejskich firm poszukujących dostawców wyposażenia warsztatowego są szybkość realizacji zarówno małych, jak i dużych zamówień oraz podejście do napraw gwarancyjnych i dostęp do części.
Zauważalnymi trendami w dziedzinie projektowania najnowszych urządzeń dla warsztatów oponiarskich jest automatyzacja procesów, awans rozwiązań chroniących operatora przed błędami, a także wysiłki na rzecz oszczędności operacji przy jednoczesnym zwielokrotnieniu ilości funkcji i uproszczeniu obsługi. Wspomnijmy jeszcze o kilku propozycjach dedykowanych serwisantom ogumienia. Obszerniejszą relację ze stoisk wyposażenia warsztatów oponiarskich opublikujemy w kolejnym wydaniu „NW”. Targi były okazją dla firmy SICAM do zaprezentowania nowych rozwiązań zastosowanych w montażownicy SICAM FALCO EVO622, która wyróżnia się nową konstrukcją windy, nowym zbijakiem (uruchamianym ręcznie) oraz nowym typem stopy demontażowej. Ta ostatnia jest powlekana specjalnym tworzywem, dzięki czemu nie trzeba stosować nakładek ochronnych do felg aluminiowych. Uwagę zwracał też prototyp montażownicy Corghi z testem drogowym (Uniformity), która najprawdopodobniej wejdzie do produkcji w roku 2015. Rodzinę nowych wyważarek anonsowała firma Teco. Naszą uwagę zwróciło też stoisko tureckiej firmy K-MAK, która od 83 lat specjalizuje się w produkcji montażownic i wyważarek. We Frankfurcie prezentowano nowy model montażownicy (ZIRVE 56 DS) do kół o masie do 2,5 tony i średnicy ogumienia do 2480 mm. Premierę miała też sterowana numerycznie maszyna do wszechstronnego testowania stanu ogumienia (MICRO 10”30”).
Ciekawą miarą dla kondycji wystawców wyposażenia warsztatowego jest oczywiście aktywność na polu rozwiązań zaliczanych do innowacyjnych i rosnące portfolio produktów. Nie mniej ciekawych wniosków może dostarczyć porównanie powierzchni podczas edycji 2014 do minionych. Szacunkowo można obliczyć, że metr kwadratowy powierzchni stoiska to wydatek rzędu 300 euro dla wystawcy tegorocznych targów we Frankfurcie. Niemało to, gdy uzmysłowić sobie, że prezentacja kilku podnośników samochodowych, gamy montażownic i wyważarek, takich też stacji do obsługi klimatyzacji samochodowych, serwisu olejowego, wreszcie sprzęt diagnostyczny wymaga, lekko licząc, 300 m2. Właśnie na takiej powierzchni stoiska można było podziwiać najnowsze osiągnięcia inżynierów firmy wybitnie rodzinnej ATH-Heinl (kilka pokoleń pracowników jednego nazwiska).
- Modułowe konstrukcje urządzeń wyposażenia warsztatowego to nowa koncepcja od ATH-Heinl, która wyróżnia firmę na tle innych producentów – wyjaśnia Sławomir Kulbida, przedstawiciel ATH w Polsce. - Nasza firma zaczęła z powodzeniem wprowadzać moduły w serii podnośników dwukolumnowych FREE-LINE i STRONG-LINE i z początkiem 2013 roku, a teraz kontynuuje wdrażanie systemu modułowego także w konstrukcji montażownic do kół. Taka koncepcja oznacza mniejszą liczbę części zamiennych przy jednoczesnym zwiększeniu różnorodności typów urządzeń. W najbliższym czasie można spodziewać się wprowadzenia technologii modułowej w całej gamie naszych produktów.
We Frankfurcie pokazano też urządzenie do pomiaru geometrii kół ATH A 800C, wyposażone w kamery, elektryczną poziomicę i automatykę wyrównania poziomu. Nowa propozycja charakteryzuje się wysoką precyzją pomiaru zbieżności (np. kąt pochylenia koła wynosi ±1’, a kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy  ±2’) i gwarantuje kompensację bicia koła w pozycji podniesionej 180°/90° i w trybie przetoczenia 45°/20°. Nowością jest też w pełni automatyczne urządzenie (ATH ATF602) do wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów i DSG.

Na stoisku NUSSBAUM prezentowano znane podnośniki (m.in. dwukolumnowy SMART LIFT 2.35 SL o udźwigu 3500 kg) i nowszy, 4-kolumnowy, diagnostyczny (Combi Lift 4.40 S o udźwigu 4500 kg). Ten drugi od targów Automechanika proponowany jest w dwóch wariantach wykonania.
Konkurencyjne rozwiązania prezentowano na stoisku JAB, rodzinnej firmy z Niemiec. Najnowszą propozycją jest podnośnik TwinRam 35 AE-S2 o udźwigu 3500 kg i wysokości podnoszenia 1900 mm. Nowe, bo o udźwigu do 6,5 ton, podnośniki kolumnowe prezentowała firma STENHOJ. Zupełnie nowe podnośniki podporowe KAR pokazała też firma OMER. Te zaprojektowano z myślą o pomiarach geometrii kół.
Stanowiska testowe (m.in. hamownie podwoziowe) to wiodąca propozycja niemieckiej firmy AHS Prutechnik. Kompetencji w dziedzinie projektowania zaawansowanych systemów pomiarowych dowodzono, prezentując unikalny system aktywnego pomiaru mocy traconej, zapewniający niezwykle wysoką dokładność pomiaru rzeczywistej mocy silnika. Co ciekawe, hamownię prezentowano w zestawie z… elektrycznym rowerem.
Największe tłumy panowały na stoiskach producentów narzędzi warsztatowych. Naszą uwagę przykuły nowości firmy HAZET, m.in. superkompaktowy klucz udarowy (model 9012 M waży tylko 1,5 kg). Uwagę zwraca nie tylko wybitnie niewielka długość narzędzia (113 mm), co sprzyja pracy w bardzo ciasnych pomieszczeniach, ale również potężny moment (850 Nm). Ergonomiczny uchwyt stworzono z myślą o prawo- i leworęcznych pracownikach.
Firma MAD to holenderski producent oprzyrządowania warsztatowego. Tegoroczną nowością był przekonstruowany adapter (UMA 2015) do tokarki tarcz hamulcowych. Szybki montaż to nie jest jedyna zaleta niepozornej innowacji. Najnowsza propozycja zastępuje pięć dotychczas oferowanych na rynku adapterów.

MIDTRONICS, producent osprzętu diagnostycznego pokazał nowy model (DSS-7000) przyrządu do wszechstronnego testowania akumulatorów rozruchowych i dedykowanych pojazdom z systemem Start/Stop. Komunikacja dzięki WiFi bazuje na kodzie VIN pojazdu i złączu OBD, dzięki czemu użytkownik może także kasować błędy centralek urządzeń komfortu.
Z myślą o diagnostyce samochodów hybrydowych i elektrycznych powstał tester DBL1200HV firmy DEUTRONIC – nominowany zresztą do nagrody Innovation Award. Wyświetlacz prezentuje takie parametry jak temperaturę poszczególnych cel akumulatora czy napięcie. Carbon pokazał AluRepair Plus – spawarkę dla aluminiowych aplikacji karoseryjnych, która zyskała już rekomendację koncernu VW, Audi i Porsche. Narzędzie generuje prąd 1000 A, a robocza końcówka ma 10 mm średnicy. Z myślą o wyposażeniu warsztatów lakierniczych warto było odwiedzić stoisko Multichem Sp. z o.o. Stały uczestnik targów Automechanika wystawia się we Frankfurcie nieprzerwanie od 2000 roku. Co było magnesem tegorocznej ekspozycji?
- Tematem przewodnim naszej tegorocznej prezentacji był nowo opracowywany, wodorozcieńczalny system doboru koloru drugiej generacji AquaLine 2G. W odróżnieniu od poprzednich lat nasze stoisko dzieliliśmy z naszymi współwłaścicielami z Barbadosu – firmą Automotive Art. Dzięki takiej prezentacji mogliśmy pokazać różnice i podobieństwa w trendach na Starym i Nowym Kontynencie – wyjaśniał Rafał Cieśla, specjalista ds. reklamy i marketingu Multichem Sp. z o.o. - Podczas targów można było zauważyć, że klienci wiele uwagi poświęcają nowościom związanym z doborem kolorów w lakiernictwie renowacyjnym. Naszą odpowiedzią jest też wyraźne skrócenie czasu naprawy przy jednoczesnym zachowaniu pełnych właściwości ochronnych i estetycznych danej powłoki. Taki właśnie cel przyświecał nam przy opracowywaniu nowych produktów, zwłaszcza podkładu akrylowego CP 365 Express.
Specjalistów od napraw silników można było spotkać na stoisku firmy MotoRemo. Polski dystrybutor i serwisant firm Garrett, Borg Warner TurboSystems, Mitsubishi Turbocharger i Engine Europe B.V. zaprezentował się na Automechanice po raz drugi. Podobnie jak przed dwoma laty i tym razem pracownicy MotoRemo przybyli tu z produktami Garrett Performance oraz sprężarkami powietrza naprawianymi w firmowym zakładzie naprawczym. Wśród propozycji znalazły się również nowości, do których należy nowa linia turbosprężarek MotoRemo – MRVTGReman z nowym, oryginalnym rdzeniem i skalibrowanym systemem zmiennej geometrii firmy Borg Warner Turbo Systems.
- Wszystkie produkty cieszyły się dużym zainteresowaniem przybyłych gości, wśród których znaleźli się przedstawiciele naszych dostawców (Garrett, BWTS, Mitsubishi), potencjalni klienci oraz kontrahenci od lat współpracujący z firmą. Podczas rozmów częstym tematem była wymiana opinii co do tendencji w projektowaniu turbosprężarek – podsumowuje wydarzenie we Frankfurcie Joanna Sokołowska, MotoRemo Burzyńscy Sp. j.
Skoro mowa o profesjonalnych naprawach napędów. Hutchinson to od 150 lat znany producent osprzętu silnikowego. Uwagę odwiedzających stoisko zwracały kompletne zestawy paska rozrządu. Zestawy MASTER powstały oczywiście z myślą o rynku aftermarket. Nowa propozycja tzw. kitów oznacza wyraźne obniżenie pracochłonności prac warsztatowych i niższe koszty zakupu (średnio o 30%).
- Odtąd wymiana wszystkich zużytych komponentów będzie prostsza, a na pewno mechanicy unikną ryzyka błędów montażowych – podkreśla Yoann Lootens, Automotive Aftermarket – Sales Manager Poland.
Z targami zadebiutował też katalog ANTIVIBRATION – najbardziej aktualna pozycja produktów i akcesoriów została wzbogacona o 200 pozycji dla mocowania silników, zawieszenia i skrzyń biegów takich modeli, jak np.: Dacia Lodgy, Sandero 2, Ford Focus II, C-MAX.

Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski i materiały wystawców

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony