Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Autopromotec 2005 prezentuje teraz również części zamienne

Autopromotec, który otworzy swoje podwoje w maju 2005 roku, zaprezentuje bardzo istotną nowość: cały dział poświęcony częściom zamiennym.

Autopromotec, włoskie targi wyposażenia warsztatów, odbywające się co dwa lata w Bolonii, a w roku 2005 pomiędzy 18 a 22 maja, będą poszerzone o sektor części zamiennych. Właściwie targi, które odbywają się od 40 lat, gromadząc w 2003 roku ponad 80 tysięcy odwiedzających ze 103 krajów, zapewnią przestrzeń wystawienniczą dla całego sektora rynku wtórnego. Pojawią się trzy nowe grupy produktów – części samochodowe, komponenty oraz serwis, które uzupełnią największą na świecie wystawę wyposażenia warsztatów oraz opon.
Targi Autopromotec 2003 osiągnęły sukces dużo większy od zakładanego początkowo. Podczas pięciu targowych dni przyjechało 83 tysiące osób specjalistów, z czego 13 tysięcy z zagranicy. Wielki sukces Autopromotec zaskoczył nawet organizatorów, którzy obawiali się o spadek frekwencji.
Autopromotec od dawna były “tymi” targami dla włoskich mechaników, którzy co dwa lata w maju korzystali z szansy uaktualnienia swojej wiedzy branżowej oraz zapoznania się z nowościami prezentowanymi przez praktycznie wszystkich producentów wyposażenia warsztatów na świecie, na czele z producentami włoskimi. Podczas targów w 2003 roku wielu specjalistów z zakresu napraw samochodów pojawiło się pod innym szyldem: nie jako indywidualne firmy, lecz jako część coraz popularniejszych sieci franchisingowych. Pod koniec wystawy okazało się, że organizatorzy musieli – po raz pierwszy – dokonać rewizji kategorii targowych, aby dać więcej miejsca członkom oficjalnych sieci producentów samochodów, jak również tym niezależnym: pierwszy znak ważnych zmian, którym rynek samochodowy podlegał i nadal podlega po targach Autopromotec 2003 oraz wprowadzeniu dyrektywy GVO. Mechanicy – końcowi użytkownicy produktów samochodowego rynku wtórnego – stali się w rzeczy samej istotnymi graczami na nowej scenie dystrybucji, ważnym punktem odniesienia zarówno dla sieci, jak i producentów części zamiennych, dla których specjaliści z zakresu napraw samochodów są ekspertami i, co ważniejsze, sprzedawcami ich towarów.
Zyskanie życzliwości specjalistów napraw samochodów jest z pewnością kolejnym wyzwaniem dla dużych dostawców części zamiennych, jak i dla producentów samochodów, którzy straciwszy swoją monopolistyczną pozycję w sektorze dystrybucji oryginalnych części zamiennych, rozpoczęli morderczą walkę, polegając na nowych strategiach marketingowych. Jednak takie wyzwanie jest jeszcze ważniejsze dla małych niezależnych producentów, którzy znaleźli w częściach “porównywalnej jakości” swój szlak na rynek. Komunikacja bezpośrednio z klientem lub z tymi, którzy mają jedyny kontakt z klientami – czyli specjalistami z zakresu napraw samochodów – to nowa granica w strategiach rynku wtórnego samochodów, już dających niezwykłe efekty w tradycyjnych kanałach dystrybucji. We Włoszech, największy producent samochodów skierował swoją kampanię promocyjną bezpośrednio do końcowych użytkowników.


Największe włoskie targi w sektorze rozszerzyły swój zakres, mając w planie stać się międzynarodowym punktem odniesienia dla rynku wtórnego. Tę szansę szybko schwytali liczni włoscy producenci części zamiennych, zmęczeni podróżowaniem po całym świecie i niemożnością wystawienia się we własnym kraju. Dwa lata po wejściu w życie dyrektywy GVO wiele międzynarodowych firm postrzega nadchodzące targi Autopromotec jako najbardziej odpowiednie miejsce i czas do ruszenia z nowymi strategiami i sprawdzenia pierwszych efektów. Supernowoczesne hale targowe są gotowe do przyjęcia nowych kategorii produktów, a rozbudowa lotniska w Bolonii umożliwi wielu zagranicznym odwiedzającym, którzy przyjadą na “nowe” targi łatwe i bezpośrednie dotarcie z i do głównych międzynarodowych celów podróży.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony