20-24 maja br., Bolonia, Włochy
Włoskie targi Autopromotec to bardzo duża i ważna impreza targowa. I nawet mimo gorszej sytuacji w branży motoryzacyjnej, liczba wystawców i prezentowane oferty były podczas tegorocznych targów imponujące. Niejeden organizator targów może “pozazdrościć Bolonii” tak bogatej i różnorodnej oferty, zaprezentowanej podczas czterech dni. A na targach można było zobaczyć prawie wszystko: od podnośników, po części, diagnostykę, lakiery, instalacje gazowe, na niezwykle szeroko prezentowanej branży oponiarskiej kończąc. Praktycznie większa część targów, to właśnie wyważarki i montażownice do różnego typu pojazdów oraz opony i felgi.
Na targach Autopromotec było wszystko to, co jest niezbędne do nowoczesnego serwisu ogumienia.
Arcom z Rzezawy, producent konstrukcji metalowych, prezentował systemy magazynowe do składowania opon.
Według informacji uzyskanej od organizatorów, targi odwiedziło ponad 100 tys. specjalistów z branży, a dokładnie 101 620, co daje wzrost o 2,4 proc. w porównaniu z rokiem 2007. Targi odnotowały także wzrost liczby wystawców. Godny uwagi jest duży udział wystawców, również rekordowy: 1443 w porównaniu z 1404 w roku 2007 (+2,8 proc.), z których 468 to wystawcy zagraniczni, a 975 – wystawcy włoscy. Wystawcy reprezentowali 95 państw, a Niemcy były krajem o największej liczbie wystawców. Targi relacjonowało 254 dziennikarzy, co z rokiem 2007 również stanowi wzrost.
Unitrol, polski producent urządzeń do serwisów ogumienia.
Główne wejście na targi Autopromotec.
Z kolei jeśli chodzi o frekwencję, w tym roku na targach było prawie 85 tys. odwiedzających z Włoch, zaś liczba gości zagranicznych sięgnęła blisko 17 tys. Jednak mimo tych wielu pozytywnych informacji, dało się zauważyć minimalne pogorszenie. Dwa lata temu zewnętrzne tereny targowe aż huczały od wystawców, gdy teraz w wielu miejscach świeciły pustkami. Także i wystawcy zwracali uwagę, że dla tych targów jest to słabszy rok, chociaż powiedzmy sobie wprost – w porównaniu z innym tegorocznymi targami, Autopromotec wypadł bardzo korzystnie.
Polski wystawca Handlopex S.A. to firma zajmująca się dystrybucją opon i ogumienia.
Szeroką ofertę filtrów przedstawiał WIX-FILTRON, polski producent i dystrybutor filtrów dla motoryzacji, maszyn i urządzeń silnikowych.
Fachowcy uznali Autopromotec nie tylko jako targi, które prezentują całą branżową ofertę, ale również jako dobrą platformę biznesową. Według obliczeń dokonanych przez Autopromotec Observatory, obroty handlowe generowane przez targi sięgają około miliarda euro.Podczas targów odbyła się Futurmotive, czyli wystawa technologii w zakresie zrównoważonej mobilności oraz zmniejszenia zużycia paliwa i emisji z punktu widzenia serwisowania samochodu. Jej celem było informowanie warsztatowców o najlepszej technologii zmniejszającej zużycie paliwa i szkodliwych emisji, polepszaniu serwisowania oraz zarządzaniu warsztatami samochodowymi w sposób bardziej przyjazny dla środowiska.
Również i firma Kart przedstawiała swoją ofertę dla serwisów ogumienia.
Szczególną uwagę warto zwrócić na EAAS09 – drugie Europejskie Motoryzacyjne Aftermarket Sympozjum, na którym przedstawiciele największych europejskich organizacji omówili przyszłość tego sektora.
Kolejna edycja targów Autoptomotec zaplanowana jest na 25-29 maja 2011 roku.
Komentarze (0)