Niedawno zakończona przez producenta Delphi analiza serii badań dotyczących testów wydajności i wytrzymałości pokazuje negatywny wpływ naprawionych przez nieautoryzowane serwisy wtryskiwaczy na parametry pracy silnika.
Słaba wydajność
Nieautoryzowany warsztat nie może wygenerować nowego kodu charakterystyki, musi więc posłużyć się starym, powodując zasadniczy wpływ na parametry pracy podczas sterowania przez sterownik pojazdu. Powtarzająca się niedokładność wpływa na balans pracy silnika ze względu na przesunięcie nieprawidłowej korekty charakterystyki wtryskiwacza, powodując ponadto nadmiar dymu i nieregularny hałas pochodzący z silnika.
Nadmiar dymu
Niedokładne otwarcie nieoryginalnej końcówki wtryskiwacza w połączeniu z brakiem możliwości autoryzowanej naprawy służącej do wygenerowania unikatowego kodu kalibracji może powodować zwiększenie konsumpcji wtryskiwanego paliwa oraz znaczący wzrost dymu i podniesienie temperatury spalin.
Strategią w regeneracji komponentów układów paliwowych Common Rail Delphi jest dla producenta zachowanie technologii oraz procedur naprawy przez wysoko wyspecjalizowane i wyposażone serwisy naprawcze.
Regeneracja wtryskiwacza przez autoryzowaną sieć ASO Delphi Diesel jest zgodna z wymaganiami producenta na wzór oryginalnego produktu z wykorzystaniem specjalistycznego wyposażenia i oprogramowania.
Nowo wygenerowany, indywidualny kod kalibracji pozwala na dokładną komunikację ze sterownikiem pojazdu i kontrolę wszystkich funkcji wtrysku paliwa do komory spalania silnika.
Kody indywidualnej charakterystyki wtryskiwaczy zostają sprawdzone w ponad 450 punktach testowych dla badań symulacji pod różnym obciążeniem i dla zmiennych warunków pracy. Oryginalne części zamienne są pokryte powierzchniowo materiałami „Diamond like carbon”, zwiększającymi trwałość na wpływ deformacji i korozji. Zaawansowana technologia produkcji końcówek wtryskowych Delphi pozwala na precyzyjną atomizację, mniejszą emisję i wzmocnienie wydajności silnika pojazdu.
Wtryskiwacz naprawiony poza siecią ASO Delphi Diesel
Stosowanie nieoryginalnych zaworków sterujących ma wpływ na zwiększenie przelewu oraz temperatury na powrocie z wtryskiwaczy, co powoduje zmiany ciśnienia i wygenerowanie kodu błędu przez jednostkę sterującą.
Stosowanie nieoryginalnych końcówek rozpylających może powodować nieregularną i nieprawidłową pracę lub uszkodzenie silnika. Dodatkowo ponowne użycie starych kodów kalibracji wtryskiwaczy prowadzi do błędnej synchronizacji i wygenerowania błędów w sterowniku pojazdu, powodując większe obciążenie silnika i nadmierną eksploatację.
Regeneracja wtryskiwaczy często odbywa się na nieuprawnionych urządzeniach, bez użycia planów testowych oraz na niskiej jakości stanowiskach badawczych. Ponowne użycie kodów kalibracji nie jest w stanie dokładnie poinstruować sterownik o wymaganych parametrach pracy.
Stosowanie nieoryginalnych części zamiennych bez powłok zabezpieczających, wykonanych z gorszych materiałów, przy niezatwierdzonych standardach warsztatowych ma wpływ na trwałość i jakość zregenerowanego produktu.
Autoryzowana naprawa wtryskiwaczy poprzez sieć ASO Delphi Diesel, dzięki najnowocześniejszemu wyposażeniu oraz wysoko wykwalifikowanym i przeszkolonym technikom, oferuje najwyższy poziom jakości naprawy w czystym i wolnym od zanieczyszczeń środowisku.
Dzięki wsparciu producenta umożliwia diagnostykę wtryskiwaczy poprzez autoryzowany sprzęt do badań oraz wykonywanie napraw według standardów oraz norm w celu zapewnienia wysokiej jakości i odpowiedniego wsparcia serwisowego.
Komentarze (0)