Części i regeneracja

miesiąc temu  15.06.2021, ~ Administrator   

Awaria alternatora w wyniku dostania się oleju

Pozostałości oleju w alternatorze. Fot. Technical Messenger Mahle

W razie awarii alternatora należy dokonać kontrolnych oględzin w jego otoczeniu, aby znaleźć przyczynę awarii. Ślady i pozostałości oleju mogą stanowić istotną wskazówkę, ponieważ przedostanie się oleju do wnętrza alternatora prowadzi do poważnych szkód.

Olej silnikowy może się dostać do alternatora na różne sposoby: na przykład w wyniku nieszczelności w rejonie głowicy cylindra lub z powodu niestarannego uzupełniania oleju silnikowego lub niestarannej wymiany filtra oleju.

Skutki są jednak zawsze takie same: olej dostaje się do alternatora aż po pierścienie ślizgowe i szczotki węglowe regulatora napięcia. Olej wiąże ścier i nie może zostać odprowadzony wraz z powietrzem chłodzącym. W wyniku tego powstaje wzmożony ogień na szczotkach i tym samym zwiększa się zużycie, regulator napięcia się przegrzewa, a szczotki zakleszczają. Ponadto papkowata masa składająca się z oleju i pyłu węglowego przewodzi prąd. Jeżeli masa ta zgromadzi się między pierścieniami ślizgowymi wirnika a obudową alternatora, dochodzi do zwarcia.

Silne zużycie pierścieni ślizgowych (z lewej strony) i szczotek węglowych (z prawej strony)

Ważne: Konieczne jest zidentyfikowanie i likwidacja nieszczelności w silniku, układzie paliwowym lub układzie hydraulicznym. Podczas wymiany oleju należy chronić alternator przed przedostaniem się oleju, np. za pomocą ściereczki. Pozostałości oleju silnikowego, oleju napędowego i oleju hydraulicznego należy w całości usunąć!

źródło: Technical Messenger Mahle

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 15

  • 10
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 2
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (3)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
do góry strony