Firma Moto Data Sp. z o.o., specjalizująca się w badaniach rynku motoryzacyjnego w Polsce i innych krajach Europy Centralnej i Wschodniej, rozpoczęła w lutym 2019 roku kolejne, cykliczne badanie parku samochodowego i zachowań kierowców.
Od ponad 10 lat Moto Data przeprowadza badania ilościowe i jakościowe użytkowników oraz profesjonalistów rynku motoryzacyjnego, z których wyników korzystają największe firmy motoryzacyjne, zarówno producenci samochodów, producenci części zamiennych, jak i dystrybutorzy. Opracowania wykorzystywane są podczas strategicznego planowania działalności firm w momencie podejmowania decyzji o inwestycji w nowy rodzaj działalności, prognozowania sprzedaży i przygotowywania planów budżetowych krótko- i długoterminowych oraz codziennej pracy operacyjnej kierowników produktu czy szefów sprzedaży.
– Nasze badania od wielu lat są źródłem wiarygodnych informacji na temat rynku samochodów osobowych i ciężarowych w Polsce – mówi Tadeusz Kuncy, prezes zarządu Moto Data Sp. z o.o. – Ze względu na ogromne błędy w oficjalnych bazach, gdzie ciągle można znaleźć informacje o samochodach sprzed I wojny światowej jeżdżących po polskich drogach, zawyżonym średnim wieku parku samochodowego, markach i modelach samochodów, których już nikt nie pamięta, co roku przeprowadzamy szczegółowe badania rynkowe.
Badanie będzie zrealizowane do końca kwietnia 2019 r. w postaci wywiadów osobistych, na grupie ponad 2500 respondentów. Z wyników, które poznamy w maju, dowiemy się: jak wygląda park samochodowy i profil demograficzny użytkowników w Polsce, jaki jest potencjał rynku części zamiennych, jakie są dominujące kanały jego dystrybucji, jakimi kryteriami kierują się kierowcy przy zakupie części samochodowych, jakie są wydatki na samochód w Polsce i jaką rolę pełni internet przy zakupie części zamiennych.
W kolejnych etapach Moto Data opracuje badania dotyczące segmentu B2B, czyli warsztatów samochodowych, rynku samochodów ciężarowych w Polsce oraz w krajach Europy Wschodniej i Centralnej.
Komentarze (0)