Perspektywy dla rozwoju rynku opon bieżnikowanych dostrzegł globalny lider produkcji opon, japońska firma Bridgestone, która w 2008 roku przejęła spółkę Bandag. Dzięki nowym rozwiązaniom wprowadzonym do technologii bieżnikowania, coraz więcej kierowców decyduje się na stosowanie opon marki Bandag. Największą zaletą tego ogumienia pozostaje ciągle cena, która jest istotna zwłaszcza dla właścicieli firm transportowych. O ile zysk na zastosowaniu opon bieżnikowanych w jednym samochodzie może się wydać niewielki, o tyle zastosowanie ich w całej firmowej flocie to już bardzo znacząca oszczędność. Jak mówią inżynierowie pracujący dla spółki Bandag, wysokojakościowe osnowy ciężarowe, zależnie od zastosowania, nadają się do kilkakrotnego bieżnikowania, a to dodatkowa oszczędność.
Oszczędność to jednak nie jedyny argument przemawiający za stosowaniem opon bieżnikowanych. Ekologia to drugi plus tego rozwiązania. Na odnowę opony potrzeba tylko 30-25% surowców i energii zużywanych do wyprodukowania nowej opony. Zależnie od rodzaju zastosowania danej opony, system stosowany przez Bandag umożliwia dwukrotne, a niekiedy nawet trzykrotne przedłużenie przebiegu opony. Produkując rocznie na całym świecie miliony opon, Bandag oszczędza gigantyczne ilości energii, jednocześnie ratując przed zezłomowaniem setki tysięcy ton opon rocznie.
To co najważniejsze, przy wszystkich zaletach opon bieżnikowanych mamy do czynienia także z doskonałymi parametrami eksploatacji i bezpieczeństwa. Zestawiając dzisiejsze produkty Bandag z popularnymi „nalewkami” z lat 90. inżynierowie podkreślają ich mniejszą wagę, lepsze wyważenie, niższy opór toczenia, przy tym mniejsze zużycia paliwa, mniejszą emisję hałasu. To wszystko sprawia, że opony bieżnikowane Bandag to rozwiązanie wybierane przez wielu właścicieli firm transportowych.
– najwyższy standard bieżnikowania. Kiedyś hit każdego warsztatu, później synonim fatalnej jakości. Opony bieżnikowane to produkty, na których temat zdania są bardzo podzielone. Współczesna technologia bieżnikowania pozwala jednak na obalenie wielu mitów o wadach tego typu ogumienia.
Komentarze (0)