Warto wiedzieć

10 dni temu  28.04.2021, ~ Administrator   

Benzynowe silniki Mazdy z technologią Skyactiv-G

1. Komora silnika 2.0 o oznaczeniu PE i mocy 121 kW w Maździe CX-5

Technologia Skyactiv-G, zaadaptowana powszechnie do silników koncernu Mazda w 2012 roku, okazała się udanym krokiem w stronę ewolucji benzynowych jednostek napędowych. Japończycy zdecydowali się na opracowanie silnika o podwyższonym stopniu sprężania, który pracuje według cyklu Millera i odbiega od trendów („downsizing”) preferowanych przez producentów europejskich. Warsztat niezależny nie powinien obawiać się obsługi tych silników, jeżeli tylko wnikliwie zapozna się z ich budową i technologią naprawy.

Skonstruowanie silnika działającego według obiegu Millera i charakteryzującego się wysokim stopniem sprężania było dla japońskich inżynierów nie lada wyzwaniem. Realizacja cyklu Millera, w którym zawory ssące pozostają otwarte znacznie dłużej aniżeli w tradycyjnych obiegach Otto i Diesla, pociągała za sobą opracowanie innowacyjnego systemu...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

2. Lokalizacja poszczególnych podzespołów po zdemontowaniu pokrywy silnika
3. Sporych rozmiarów silnik regulatora zmiennych faz rozrządu zaworów dolotowych to cecha charakterystyczna dwulitrowego silnika pojazdu marki Mazda z technologią Skyactiv-G
4. Cewki zapłonowe z sensorami jonów

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony