Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Bezpieczeństwo przede wszystkim
Systemy wspierające kierowcę niewątpliwie podnoszą poziom bezpieczeństwa. Pod warunkiem jednak, że towarzyszą im dobrej jakości amortyzatory.

Obecnie większość samochodów sprzedawanych w Europie wyposażona jest w ABS. W wielu modelach towarzyszy mu system stabilizacji toru jazdy, a w wersjach z mocniejszymi silnikami także system kontroli trakcji. Cała ta niezwykle pożyteczna elektronika wspierająca kierowcę spełnia jednak swoje zadanie tylko wówczas, gdy zawieszenie samochodu (w którym niezwykle ważną rolę odgrywają amortyzatory) jest całkowicie sprawne. Jeśli zawieszenie niedomaga, elektronika może sprawić, iż jazda stanie się mniej bezpieczna.


Amortyzatory i hamowanie
Badania przeprowadzone w Niemczech wykazały, że przy zmniejszonej o 50% sile tłumienia amortyzatorów droga hamowania ze 100 km/h przeciętnego auta bez ABS wydłuża się o 1,6 m. Samochód z ABS zatrzyma się aż o 5,4 m dalej. Jeśli na drodze pojazdu pojawi się przeszkoda, kierowca może tego nie przeżyć.
Badania te przeprowadzono na typowych dla Niemiec, a więc równych nawierzchniach. Według zgodnej opinii ekspertów na drodze nierównej, a z takimi w Polsce mamy głównie do czynienia, różnica w drodze hamowania aut ze zużytymi amortyzatorami (szczególnie zaś pojazdów z ABS) byłaby przynajmniej dwukrotnie dłuższa. W momencie, gdy na garbie koło odrywa się od podłoża i tym samym traci przyczepność, ABS zmniejsza wtedy znacznie siłę hamowania, gdyż ma w swym programie zapisane, iż nie może dopuścić do zablokowania koła.
Trzeba też cały czas pamiętać, iż od amortyzatorów zależy nie tylko dystans, na jakim rozpędzone auto zatrzyma się, ale także komfort jazdy, pewność prowadzenia samochodu i stabilność auta na drodze.




Odpowiedzialny warsztat
Klient, który przyjeżdża do warsztatu, zawsze oczekuje, że naprawa jego auta zostanie wykonana fachowo. Spodziewa się tego szczególnie, gdy dotyczy ona elementów ważnych, decydujących o bezpieczeństwie jazdy, takich jak np. amortyzatory. Jeśli mechanicy zignorują sprawę lub zamontują części niewłaściwej jakości, klient ma pełne prawo żądać rekompensaty poniesionych wskutek tego strat. Nie mówiąc już o tym, że następnym razem wybierze inny serwis. Dlatego poważne warsztaty używają wyłącznie części markowych, o gwarantowanej jakości. Do elementów niewiadomego pochodzenia i o bliżej nieokreślonych parametrach podchodzą z dużą ostrożnością, by nie narażać się na niepotrzebne kłopoty. Wiele serwisów nie chce montować takich części wcale lub czyni to wyłącznie na wyraźną prośbę klienta.

SACHS czyni świat mobilnym
Żaden z producentów samochodów nie wytwarza we własnym zakresie wszystkich części składających się na auto. Szyby, amortyzatory, łożyska, chłodnice, opony, reflektory itp. dostarczają im specjalistyczne firmy. Firmy wytwarzają części zamienne na tych samych liniach produkcyjnych, na których produkują elementy kierowane na pierwszy montaż. Zatem elementy przeznaczone na rynek wtórny mają w takim przypadku identyczną jakość, gdyż powstają według identycznych technologii oraz identycznych, bardzo rygorystycznych norm narzuconych przez producentów samochodów. Przykładem mogą być amortyzatory i sprzęgła SACHS. Te same fabryki dostarczają je na pierwszy montaż prawie wszystkim producentom samochodów (ciężarowych i osobowych) i jednocześnie zasilają aftermarket. Gwarantuje to najwyższą jakość produktów trafiających na rynek wymiany, a tym samym zapewnia klientom warsztatów montujących części marki SACHS bezpieczeństwo i komfort jazdy jak w nowym samochodzie. To bardzo ważne, zwłaszcza w naszym kraju, bo warunki, w jakich muszą pracować amortyzatory na polskich drogach, są wybitnie trudne.

Jakość potwierdzona miliony razy
Amortyzatory SACHS są montowane w samochodach od lat. Miliony razy, na całym świecie. Ich gama jest obecnie tak szeroka, że prawie nie ma pojazdu w wieku do 10 lat, w którym nie można byłoby ich zastosować. Na całą ofertę składają się trzy linie. SACHS Super Turing to nowoczesne amortyzatory dostarczane na rynek części zamiennych. Ich wszystkie parametry techniczne są identyczne z parametrami amortyzatorów montowanych fabrycznie. Gwarantują zatem prawidłowe działanie elektronicznych systemów wspomagających kierowcę (ABS, ASR, ESP), zapewniają bezpieczeństwo i komfort jazdy jak w nowym samochodzie. Oczywiście odpowiadają standardom “części oryginalnych” według wymogów GVO, czyli motoryzacyjnego rozporządzenia Unii Europejskiej. Linię SACHS Advantage tworzą amortyzatory o sportowych właściwościach, jedno- lub dwururowe, ale wyłącznie olejowo-gazowe. Pozwalają nieco zmienić charakterystykę zawieszenia dopasowując ją do wymagań kierowcy. Usztywniają zawieszenie sprawiając, że pojazd na drodze zachowuje się optymalnie i tym samym jest bezpieczniejszy. Nie obniżają jednak komfortu jazdy. Ich nowoczesna konstrukcja zapewnia prawidłowe działanie elektronicznych systemów kontroli trakcji.



Trzecia linia nosi nazwę SACHS Unlimited i obejmuje amortyzatory specjalnego przeznaczenia.
SACHS to także szeroka oferta sprzęgieł i amortyzatorów do pojazdów użytkowych. Elementy te od lat cieszą się uznaniem ze względu na wysoką jakość, niezawodność i trwałość. Dla każdego kierującego pojazdem i każdego przedsiębiorcy są to bowiem cechy najistotniejsze.
Dziękujemy tym, którzy nam zaufali – warsztatom, tysiącom kierowców i firmom. Tym, którzy wiedzą, że na bezpieczeństwie oszczędzać nie wolno.

Witold Kmieciak
Autor jest Dyrektorem
Przedstawicielstwa SACHS w Polsce

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony