AKCJA ZIMA

ponad rok temu  10.11.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Bezpieczne podróże zimą autami klasy SUV

Goodyear wyposaża rozwijający się europejski segment SUV-ów w wysokiej klasy zimowe ogumienie.  Kierowcy mogą czuć się bezpieczniej: opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 zapewniają krótszą drogę hamowania na suchych, mokrych i oblodzonych nawierzchniach.

Rośnie liczba SUV-ów w Europie

Od 2012 roku notujemy dynamiczny wzrost sprzedaży aut klasy SUV oraz pojazdów z napędem 4x4 w regionie EMEA, a prognozy na kolejne lata mówią o kontynuacji tego trendu. Dane Motoring Research wykazują, że liczba tego rodzaju aut wzrosła w ubiegłym roku o 24% i po raz pierwszy jest to najlepiej sprzedający się segment w Europie.

- Ten boom ma kilka przyczyn: niższe koszty, niższe ceny paliw, wszechstronność tego typu pojazdów oraz dobra manewrowość. Przede wszystkim jednak konsumenci kupują coraz więcej samochodów klasy SUV ze względu na styl, szczególnie, że wiele marek prezentuje obecnie nowe modele – powiedział Marcin Nowomiejski, Consumer Brand Manager w Grupie Goodyear na rynku w Polsce i Ukrainie.

45 lat dążenia do doskonałości w dziedzinie opon zimowych

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na rynku, Goodyear wprowadza nową oponę przeznaczoną dla aut klasy SUV: UltraGrip Performance SUV Gen-1.

Poprzez rozszerzenie swojego portfolio marka spodziewa się zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na tego typu ogumienie. Od czasu wprowadzenia na rynek w 1971 roku pierwszych modeli z rodziny Goodyear UltraGrip, inżynierowie stale ulepszają technologie i innowacje, dzięki którym amerykański koncern od 45 lat pozostaje jednym z liderów na rynku opon zimowych.

Poprawiona przyczepność

Ze względu na gabaryty, SUV-y dają większe poczucie pewności – kierowcy czują się w nich bezpieczniej i często mają błędne przekonanie, że nie potrzebują opon zimowych. Tymczasem wyposażenie pojazdów tej klasy w odpowiednie ogumienie jest jeszcze ważniejsze, ponieważ są one cięższe oraz posiadają wyżej położony środek ciężkości niż samochody osobowe. W rezultacie na opony oddziałują większe siły, a hamowanie i kierowanie stanowią większe wyzwanie. Marka Goodyear rozwiązała ten paradoks.

Martijn de Jonge, dyrektor marek opon osobowych Grupy Goodyear w regionie EMEA: - Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie zarówno w dziedzinie opon dla SUV-ów, jak i najwyższej klasy zimowego ogumienia, aby wzbogacić wielokrotnie nagradzaną serię UltraGrip Performance w produkt dla tego rodzaju pojazdów. Dzięki zmodyfikowanej konstrukcji, UltraGrip Performance SUV Gen-1 zapewnia większą przyczepność i pomaga zwiększyć bezpieczeństwo jazdy w zimowych warunkach drogowych.

Najważniejsze technologie i właściwości UltraGrip Performance SUV Gen-1

  • Samoblokujące się lamele i wzór bieżnika składają się na system 3D-BIS (3D Block Interlocking System), zapewniający lepszą równowagę między przyczepnością na suchych nawierzchniach, a osiągami na śniegu.

  • Zoptymalizowany pod kątem SUV-ów układ lameli, teraz ustawionych równolegle do krawędzi klocków w środkowej części bieżnika, poprawia przyczepność, hamowanie oraz trakcję na śniegu i oblodzonych drogach.

  • Dzięki technologii ActiveGrip, optymalna, poszerzona powierzchnia styku z drogą zwiększa przyczepność i poprawia parametry hamowania. Więcej gumy na drodze to większy styk z jej powierzchnią, co ma bezpośrednie przełożenie na poprawę stabilności.

  • Ostatnia z zastosowanych innowacji, wskaźnik TOP (Tread Optimal Performance) informuje kierowcę o rekomendowanym momencie wymiany opony na nową, aby zapewnić optymalne zimowe osiągi.

Opony Goodyear UltraGrip raz jeszcze liderem osiągów w testach TÜV

Rodzina opon UltraGrip wielokrotnie zdobywała wyróżniania w testach renomowanych czasopism motoryzacyjnych, jak również w niezależnie organizowanych próbach. Powtarzając sukces rodziny UltraGrip, opona Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 uzyskała znakomite wyniki w testach TÜV na hamowanie na mokrych, suchych, oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach.

Osiągi w testach były następujące:

  • Droga hamowania na mokrej nawierzchni krótsza o 1,9 metra (wynik lepszy o 7%);

  • Droga hamowania na suchej nawierzchni krótsza o 2,3 metra (wynik lepszy o 5%);

  • Parametry hamowania lepsze o 4% na oblodzonych nawierzchniach;

  • Parametry hamowania lepsze o 2% na zaśnieżonych nawierzchniach – drugi najlepszy wynik hamowania na śniegu spośród wszystkich testowanych opon.

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony