Jedną z takich technologii jest ulepszony, bardziej skuteczny radar pracujący w zakresie fal milimetrowych, a wprowadzony na rynek europejski i japoński w ubiegłym roku. Nowy czujnik charakteryzuje się dłuższym i szerszym zakresem wykrywania, co pozwala poprawić szybkość reagowania aktywnych systemów bezpieczeństwa, takich jak system ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-crash Safety System) oraz system dostosowujący prędkość pojazdu ACC (Adaptive Cruise Control).
Choć nowy, wielostrefowy radar Denso ma podobny rozmiar co model poprzedni, dzięki starannej selekcji materiałów jest on znacznie tańszy i ma lepsze osiągi – umożliwia wykrywanie pojazdów w odległości do 205 metrów i w promieniu ±18° (przy odległości innego pojazdu ok. 35 metrów od czujnika). Poprzedni model wykrywał samochody w odległości 151 metrów i w promieniu ±10°.
- Większy zakres wykrywania umożliwia pojazdom wyposażonym w system ACC utrzymać bezpieczną i stałą odległość od pojazdów znajdujących się przed nimi, nawet podczas jazdy z większą prędkością – mówi Hiroyuki Wakabayashi, dyrektor wykonawczy Denso Information and Safety Systems Business Group. - Szerszy kąt detekcji pozwala pojazdowi szybciej i w odpowiedni sposób reagować na zachowania kierowców innych pojazdów, np. na zakrętach i skrzyżowaniach.
W roku 2015 Denso wprowadzi na rynek wyświetlacz TFT LCD Head-Up Display (HUD), który będzie największym tego typu urządzeniem na świecie, a którego zadaniem będzie wspomaganie koncentracji kierowcy. Wyświetlacz pokazuje istotne dla prowadzącego informacje (takie jak prędkość pojazdu) na przedniej szybie samochodu, dzięki czemu kierowcy mogą uzyskać ważne dane, nie odrywając wzroku od drogi.
Wyświetlacz można wykorzystać również w celu prezentacji informacji dostarczanych przez inne technologie oparte na pracy czujników (np. ostrzeganie kierowców o zbliżających się pieszych, informacje o przeszkodach lub wyświetlanie wirtualnych linii wyznaczających krawędzie jezdni w nocy bądź w złych warunkach pogodowych). HUD jest także pomocny w nawigacji pojazdów, wyświetlając na przedniej szybie np. kierunek jazdy i pasy jezdni. W ten sposób informacje docierają do kierowcy szybciej i bardziej naturalnie.
– w trosce o pasażerów. Denso opracowało i wprowadziło do sprzedaży pasywne i aktywne technologie bezpieczeństwa, które chronią pasażerów pojazdu i zapobiegają wypadkom.
Komentarze (0)