Ogumienie

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

BFGoodrich g-Force Winter

BFGoodrich przedstawił nową oponę zimową BFGoodrich g-Force Winter, którą skonstruowano w oparciu o doświadczenia marki zdobyte na trasach rajdowych. Nowy model zapewnia bardzo dobrą przyczepność we wszystkich warunkach zimowych. Możliwość efektywnego ruszania samochodem wyposażonym w nową oponę BFGoodrich g-Force Winter na śniegu i lodzie jest między innymi zasługą zwiększenia gęstości lameli. W nowym modelu jest ich o 50 proc. więcej niż u poprzednika (BFGoodrich Winter G). Istotny dla przyczepności podczas startu jest także odpowiedni współczynnik nacięć w obszarze kontaktu z nawierzchnią. W oponie BFGoodrich g-Force Winnter jest ich dwa razy więcej, dzięki czemu opona wręcz wgryza się w śnieg. Sama powierzchnia kontaktu z nawierzchnią została zwiększona, co również wpłynęło na polepszenie przyczepności podczas ruszania. Aby bieżnik opony mógł zapewnić efektywne przyspieszanie w trudnych warunkach zimowych, potrzebne jest skuteczne odprowadzanie gromadzącego się w nim śniegu i błota śniegowego.



W BFGoodrich g-Force Winter możliwe jest to dzięki szerokim kierunkowym kanałom i rowkom na barkach.
Opony zimowe w porównaniu do letnich charakteryzują się większą elastycznością lameli niż modele przeznaczone do jazdy latem. Aby zapewnić odpowiednią miękkość bieżnika, w BFGoodrich g-Force Winter zastosowano złożone, dwukierunkowe lamele, które zachowują elastyczność podczas ruszania i zwiększają przyczepność na śniegu. Natomiast specjalna konstrukcja sprawia, że podczas hamowania lamele usztywniają się i agresywnie atakują nawierzchnię. Dzięki BFGoodrich g-Force Winter jazda zimą będzie pewna i przyjemna. Opona wyposażona jest w kierunkowy bieżnik, którego lamele przełamują film wodny i „wgryzają się” w śnieg. Podobnie jak podczas startu, tak i podczas samej jazdy warunkiem panowania nad autem jest efektywne odprowadzanie gromadzącego się w kanałach śniegu. W BFGoodrich g-Force Winter kanały mają kształt rozszerzający się od 5 mm w części centralnej opony do 7 mm przy barkach. Konstrukcja BFGoodrich g-Force Winter jest przygotowana z myślą o pewnym zatrzymywaniu auta zarówno na ubitym śniegu, jak i na suchej nawierzchni. Ten rezultat osiągnięty został dzięki lamelom usztywniającym się podczas hamowania i zagęszczonych nacięciom bieżnika. Elementy konstrukcji BFGoodrich g-Force Winter poprawiające efektywność ruszania i stabilność prowadzenia auta mają także znaczenie podczas zatrzymywania pojazdu. Przy hamowaniu równie ważne jak przy innych etapach jazdy jest odprowadzanie śniegu czy błota śniegowego, dzięki czemu bieżnik może spełniać swoją rolę i zapewniać kierowcy kontrolę na samochodem

Dostępne rozmiary:
- średnica: od 14 do 18 cali
- indeksy prędkości: T, H, V
- szerokość: od 175 do 225
- profile: od 40 do 65
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony