Wydarzenia

ponad rok temu  08.11.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 9 minut

Biesiadowali w Karpaczu

Bogaty program merytoryczny, nagrody o wartości 2 000 000 zł i świetna zabawa – Gala Biesiadna w Karpaczu była miejscem spotkania laureatów tegorocznego wyścigu o tytuł najbardziej aktywnych na polu sprzedaży części i usług warsztatowych pod auspicjami Inter Cars.

Miejscem tegorocznego finału konkursu pt. Gala Biesiadna 2016 był Hotel Gołębiewski w Karpaczu (7-9 października 2016 r.). Większość z ok. 450 osób pojawiła się tu w towarzystwie swych rodzin, skwapliwie korzystając z wysokiego standardu obiektu i zachwycających krajobrazów. Przed piątkowym wystąpieniem oficjalnym, które rozpoczęło się od uroczystego powitania gości przez Roberta Kierzka – prezesa Inter Cars, przybyli mieli okazję uczestniczyć w prezentacji dotyczącej programu szkoleń, jakie firma organizuje wraz ze swoimi partnerami merytorycznymi. W sąsiedztwie ciężarówki Show Car znalazła się ekspozycja wyposażenia warsztatowego takich firm, jak m.in. Texa, Bosch i Cartec.
Na przybyłych czekały specjalnie przygotowane oferty na zakup urządzeń oraz możliwość skorzystania z superoferty leasingowej. Ponadto dział WW oraz dostawcy pokazali wiele nowości, które swoją premierę miały podczas targów Automechanika Frankfurt 2016. Były to m.in. nowe serie urządzeń diagnostycznych KTS firmy Bosch oraz urządzenia do kalibracji kamer w pojeździe. Przygotowano również stoisko konsultacyjne dla wszystkich zainteresowanych szeroko pojętą naprawą systemów wtryskowych.
W strefie wyposażenia warsztatów na gości czekały także emocje i sportowa rywalizacja. Chętni mogli wziąć udział w „Rajdzie WW z nagrodami”, czyli w wyścigu w profesjonalnym symulatorze rajdowym 3D na czas, a w podcieniach hotelu w rywalizacji pt. Zawody Crazy Karts, zorganizowanej przez firmę Castrol.
Kabaretowy wieczór w piątek i dyskoteka do późnych godzin, a w sobotę koncert gwiazd disco polo. Długo by wymieniać aktorów biesiadnej imprezy czy gwiazdy estrady. Organizatorzy kolejny raz zafundowali przybyłym moc atrakcji, jak też ciekawy program merytoryczny.

Z drogi do uścisku dłoni, czyli...
Jak podnosić standard przy rosnących potrzebach klientów? Kto, korzystając z czasu wolnego (np. atrakcji parku wodnego Tropicana), potrafił wygospodarować 1,5 godziny, by uczestniczyć w szkoleniu na pokładzie czerwonej ciężarówki Show Car – notabene najnowszego nabytku Inter Cars – ten doczekał się odpowiedzi. Moderator – Tomasz Ładosz, kierownik Działu Szkoleń i Sieci Serwisowych – podczas spotkania omówił przykłady placówek, które po przeprowadzeniu audytu i przeforsowaniu tylko na pozór przedziwnych zaleceń zyskały znamiona lidera na lokalnym rynku. Dlaczego stacja do obsługi klimatyzacji samochodowej może zarabiać na siebie zimą, gdy umiejętnie wyeksponować taką w warsztacie? Dlaczego niby zdroworozsądkowy kanał komunikowania się z klientem (kierowca merytorycznie rozmawia z mechanikiem, a podczas płacenia faktury tylko z szefem warsztatu) nie ma już dziś mocy obowiązywania, a na pewno kłóci się z regułami zarządzania serwisem, skądinąd z dużo lepszymi efektami stosowanymi przez ASO?
– Jest wiele do zrobienia, skoro w rywalizacji z ASO przegrywamy wizerunkowo, bo tam szkolenia z cyklu „biuro obsługi klienta” są obligatoryjne dla pracowników wszystkich szczebli, a pośród nas nadal traktowane po macoszemu – mówił T. Ładosz. – Z myślą o skróceniu dystansu do czołówki najlepszych od przyszłego roku ruszamy z programem unijnym Erasmus Plus – nową formułą szkoleń e-learningowych sygnowanych kompetencjami Inter Cars. Z kolei program eSOWA wzbogacimy o kolejne narzędzie multimedialne. Wdrażając kanał komunikacji z klientami typu „door to door”, warsztaty nie tylko zyskają na transparentnej ocenie stanu technicznego powierzonego pojazdu. Warto wiedzieć, że takie krótkie filmy, pomysł z powodzeniem wdrożony w USA, zaowocowały zwiększeniem dochodów warsztatów o ok. 20%.
Ciekawym punktem szkolenia było wystąpienie Michała Jóźwiaka, koordynatora ds. wynajmu pojazdów. Mowa była o pojazdach zastępczych w warsztacie, także w kontekście rosnącej popularności wynajmu jako formy użytkowania pojazdu w ramach sieciowej wypożyczalni Inter Cars. Ostatnim punktem szkolenia była prezentacja pt. „Kamienie milowe”, podczas której padła zapowiedź starań o autoryzację w dziedzinie napraw automatycznych skrzyń biegów w pojazdach osobowych, odkąd z początkiem grudnia ubiegłego roku otwarto autoryzowany punkt ZF Services Partner w Czosnowie pod Warszawą.
Nie zapomniano też o jakże istotnych w tych czasach kwestiach ekologicznych, które w Inter Cars koordynowane są przez projekt Bio Service. Wręczono wyróżnienia dla klientów i filiantów Inter Cars zaangażowanych w działania proekologiczne. Właściciele warsztatów mogli wziąć udział w spotkaniu pt. „Korzyści wynikające z audytu energetycznego”.
O apetyty uczestników Gali Biesiadnej 2016 zadbała znana restauratorka. Magda Gessler opowiadała o kuchni i... afrodyzjakach. Zaraz potem, w sobotnie popołudnie, na klientów Inter Cars czekało jeszcze spotkanie z Jackiem Walkiewiczem, cenionym w branży szkoleniowcem i mówcą motywacyjnym.
Wróćmy jednak na chwilę do piątkowego wieczoru, kiedy to oficjalne mowy wygłosili prezes Inter Cars oraz przedstawiciele dostawców.

Mobilne pokolenie „tu i teraz!”
Punktualnie o godzinie 20 na scenie w sali kongresowej Hotelu Gołębiewski pojawił się Robert Kierzek. Organizatorzy za każdym razem starają się zaskoczyć uczestników, proponując co roku inną odsłonę imprezy. Tym razem przemówienie prezesa Inter Cars poprzedziła prezentacja filmu, stanowiącego zestawienie... dwóch pit-stopów – sprzed 60 lat i współczesnego – obu w seriach wyścigowych o randze światowej. Jak łatwo się domyślić, podstawowa różnica na stanowiskach obsługi technicznej sprowadzała się do czasochłonności operacji (wymiany kół, kontroli podzespołów, uzupełnienia płynów itp.), więc o ile scenka z dokumentalnego filmu z lat 50. XX wieku trwała dobrych kilka minut, to mrugnięcie okiem wystarczyło, by przegapić wizytę kierowcy we współczesnej alei serwisowej.
Konwencja filmu korelowała z rozwojem spółki. 26 lat temu ów pit-stop obsługujący warsztaty nie gwarantował uzbrojenia samochodu w niezbędne części w mgnieniu oka. Czasy się zmieniły i pit-stop sygnowany logiem Inter Cars zdaje się wyprzedzać konkurencję.
– Tylko w roku 2016 r. w samej Polsce otworzyliśmy 33 nowe filie, zwiększając tym samym ich liczbę do 216 – dowodził T. Kierzek. – Inter Cars to międzynarodowa firma zatrudniająca ponad 12 000 osób, mająca swoje oddziały w 14 krajach, od Bałkanów do Bałtyku, w których łącznie mamy 439 filii. Jesteśmy piątą co do wielkości firmą w Europie sprzedającą części do samochodów osobowych i trzecią w obszarze sprzedaży części do samochodów ciężarowych.
Krótko potem padły zapowiedzi na temat planów spółki na najbliższą i trochę bardziej odległą przyszłość, a wszystko to w kontekście nader optymistycznych sygnałów rynkowych (m.in. spodziewanego rekordu – 1 mln aut używanych aut, jakie Polacy kupią do końca br.) i danych makroekonomicznych (redystrybucja określonych środków finansowych bezpośrednio do obywateli w ramach programu 500+), które najpewniej przyczynią się do wzrostu liczby wizyt w warsztatach.
Mowa więc była o coraz to bliższym finiszu wielkiej budowy najnowocześniejszego w branży automotive Centrum Logistycznego Inter Cars o powierzchni 40 000 m kw. w Zakroczymiu. Otwarcie Zakroczymia stanie się kolejnym milowym krokiem w rozwoju Inter Cars, mającym mieć zdecydowany wpływ na poprawę dostępności i szybkości dostaw części do warsztatów.

Ogólnopolska kampania AD 2017
Rok 2017 ma zapisać się też debiutem ogólnopolskiej kampanii reklamującej platformę Motointegrator. Budżet zaplanowano na ponad 5 mln zł i jak można się domyślać głównym adresatem będzie nowe pokolenie „użytkowników dróg”. Celowo nie piszemy „kierowcy”, bo też prezes Inter Cars zwrócił uwagę na potrzebę dostosowywania funkcjonowania warsztatów do sytuacji zarówno technologicznej, jak i społeczno-rynkowej. Podkreślał więc siłę nabywczą 11-mln rzeszy konsumentów – osób urodzonych w latach 1980-2000.
– Szacuje się, że do 2025 r. tzw. milenialsi stanowić będą 75% rynku podaży pracy – powiedział Robert Kierzek do zebranych w sali kongresowej. – Będzie to dominująca siła na rynku, będąca jednocześnie najlepiej wyedukowanym pokoleniem w historii. Jednocześnie będzie to grupa społeczna dysponująca największą siłą nabywczą. Ci klienci chcą jednocześnie mieć w pakiecie produkt, jakim jest samochód, wszystkie niezbędne wartości dodane, a więc przede wszystkim usługę serwisową, ubezpieczenie, usługę wymiany opon, usługę assistance itp. Dlatego też obszarem szczególnie ważnym dla niezależnych warsztatów samochodowych jest tzw. obecność serwisu w sieci.
Ostatnie zdanie można było odczytać jako zapowiedź wzmożonej kampanii wizerunkowej warsztatów niezależnych, a korzystających z platformy Motointegrator. Jak będzie wyglądała rywalizacja z ASO o „rząd dusz”? Pośród wielu dowodów za zewsząd uzasadnionym wyborem, najbardziej do wyobraźni konsumenta może przemawiać ciekawostka, że o ile na 10 polskich kierowców tylko jeden korzysta z usług ASO, to pozostawia on w autoryzowanej stacji serwisowej taką samą kwotę jak czterech kierowców korzystających z analogicznych usług w warsztacie niezależnym!
Wiele też wskazuje, że szefowie spółki zechcą mocniej powalczyć o zmiany na rynku oponiarskim. Dziś ponad 40% kierowców decyduje się na zakup opon bezpośrednio w niezależnym warsztacie samochodowym, 11% w sklepie motoryzacyjnym, 2% w hipermarkecie, 11% w ASO i aż 47% za pośrednictwem internetu. Jakkolwiek nie poznaliśmy odpowiedzi, jak sprawić, by warsztaty lepiej konkurowały z zakupami w internecie i usługą montażu w ASO, to cel jest jasny.
– Ponieważ montują państwo w swoich warsztatach dwa razy więcej opon, niż ich sprzedają z usługą montażu, naszym celem jako Inter Cars jest zmiana tej proporcji na waszą korzyść – oznajmił R. Kierzek. – Chcemy, żeby polscy kierowcy kupowali i montowali opony u was. Analogiczne rozwiązanie chcemy promować w przypadku akumulatorów.
Kolejne prezentacje, a wygłosili je partnerzy Inter Cars: Bosch, ZF i Castrol, także dowodziły, jak bardzo na czasie jest dyskusja o perspektywach zmian na rynku serwisowania i napraw pojazdów w kontekście rozwiązań, które wspomagają fachowców branży warsztatowej w codziennym wyścigu o zadowolenie klientów.
Wybitnie ciekawą perspektywę na polu nie tylko zarządzania flotą pojazdów, ale właśnie w dziedzinie zdalnej diagnostyki i zarządzania serwisowaniem przez niezależnych operatorów, prezentowali przedstawiciele firmy Bosch – Paweł Hańczewski i Sławomir Kosek. Otwarte rozwiązanie telematyczne Connectivity Control Unit (CCU) to jednostka sterująca łącznością firmy Bosch podłączona do instalacji elektrycznej samochodu za pomocą złącza diagnostycznego (OBD), acz wybór operatora (dostawca GSM) leży w gestii konsumenta. O ZF Aftermarket – nowym bycie, odkąd dwaj giganci rynku (ZF i TRW) połączyli siły – opowiadał Adam Światowy w prezentacji pt. „Innowacyjne rozwiązania koncernu ZF w kontekście nowych trendów w motoryzacji”. Tegoroczna Biesiada zaczęła się od pit-stopu, więc „przyspieszenie” było całkiem uzasadnionym tematem kolejnej prezentacji. Wymiana oleju i filtra w jednym szybkim, czystym kroku, trwającym około 90 sekund – tak można streścić wystąpienie reprezentujących firmę Castrol. Anna Wilczewska i Leszek Radzikowski przybliżyli walory koncepcji Nexcell, która w oczywisty sposób ma szansę przyspieszyć, ale też wywołać niemałą rewolucję na rynku warsztatowym.

Zwycięzcy konkursu Gala Biesiadna 2016 według regionów
Region północno-wschodni:
- Vcentrum Sp. z o.o. – zwycięzca rankingu warsztat, rynek osobowy
- Auto-Części Firma Handlowo-Usługowa, Jan Żukowski – zwycięzca rankingu sklep z warsztatem, rynek osobowy
- Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Prymus, Paweł Połeć – zwycięzca rankingu rynek ciężarowy
Region centralny:
- Mechanika, Diagnostyka Samochodowa, Piotr Malcher – zwycięzca rankingu warsztat, rynek osobowy
- Auto Tomas, Tomasz Długosz – zwycięzca rankingu sklep z warsztatem, rynek osobowy
- Kampol, Kamila Biedrzycka – zwycięzca rankingu rynek ciężarowy
Region południowy:
- Inter-Car Sp. z o.o. – zwycięzca rankingu warsztat, rynek osobowy
- RM Auto Serwis SC, Tomasz Mol, Dariusz Mol – zwycięzca rankingu sklep z warsztatem, rynek osobowy
- Auto-Matunin Sp. z o.o. – zwycięzca rankingu rynek ciężarowy
Region północny:
- Twój Samochód, Magdalena Jeziorska – zwycięzca rankingu warsztat, rynek osobowy
- A.C.D. Cars SC, Remigiusz Dagil, Tomasz Dagil – zwycięzca rankingu sklep z warsztatem, rynek osobowy
- Firma Handlowo-Usługowa BJM Sp. z o.o. – zwycięzca rankingu rynek ciężarowy
Region wschodni:
- Carstar Sp. z o.o. – zwycięzca rankingu warsztat, rynek osobowy
- Inter Auto, Tomasz Bucior – zwycięzca rankingu sklep z warsztatem, rynek osobowy
- Intertransport Spółka z o.o. – zwycięzca rankingu rynek ciężarowy

Nagrody dla najlepszych
Skoro Gala Biesiadna, to i wręczenie nagród zwycięzcom galowego konkursu (wyniki publikujemy w tabeli). Podczas sobotniego wieczoru w roli prowadzących wystąpili Radosław Grześkowiak, dyrektor ds. reklamy i marketingu Inter Cars, oraz piosenkarka Sabina Jeszka, finalistka programu „Mam talent”. Kulminacją uroczystości była Loteria Mistrzów Warsztatu. W jej ramach spośród uczestników Gali wyłoniono szczęśliwca, który wygrał 50 000 zł, oraz dwie osoby, które wygrały po 25 000 zł.

Rafał Dobrowolski
Fot. R. Dobrowolski i materiały prasowe Inter Cars

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony