Bridgestone opracował nową technologię oceny zużycia opon i głębokości bieżnika, opartą na koncepcji CAIS (Contact Area Information Sensing).
W miarę jak zużywa się bieżnik opony, zmniejsza się jej przyczepność na mokrej nawierzchni. Ryzyko nieprawidłowego funkcjonowania pojazdu zwiększa również nierównomierne lub jednostronne starcie ogumienia.
Nowa technologia korzysta z czujników zamontowanych po wewnętrznej stronie opony, które umożliwiają uzyskanie informacji na temat zmian stanu bieżnika podczas normalnej jazdy. Analizując te informacje, system szacuje zużycie i informuje kierowcę w czasie rzeczywistym o stanie ogumienia.
Dzięki przekazywanym na bieżąco danym, takim jak pozostała głębokość bieżnika i ewentualne nierównomierne jego zużycie, technologia Bridgestone przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa jazdy. Ułatwi również oszacowanie, w którym momencie należy wymienić opony. A ponieważ pozwala ustalić maksymalny możliwy okres eksploatacji i wybrać optymalny termin wymiany opon, pomoże także zapobiegać nierównomiernemu ich zużyciu.
Komentarze (0)