BMW wprowadza na rynek nowe BMW serii 7 Hydrogen - pierwszy seryjny pojazd klasy luksusowej z napędem wodorowo-benzynowym. Samochód, który przeszedł zwykły proces rozwoju produktu, zostanie wyprodukowany w limitowanej serii i będzie dostępny w roku 2007 dla wybranych klientów z różnych krajów. Pojazd wyposażony jest w silnik spalinowy, zbudowany na podstawie jednostek z serii 7 i napędzany wodorem lub benzyną. Technologia wodorowa pozwala na znaczne ograniczenie emisji spalin, zwłaszcza CO2. Pracując w trybie wodorowym, BMW serii 7 Hydrogen emituje prawie wyłącznie parę wodną. Ponadto, w przeciwieństwie do paliw kopalnych, zasoby wodoru są praktycznie nieograniczone.
BMW serii 7 Hydrogen wyposażone jest w dwunastocylindrowy silnik o mocy 260 KM, który rozpędza samochód od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 230 km/h. Silnik BMW serii 7 Hydrogen posiada podwójny napęd, który można szybko i sprawnie przełączyć za pomocą przycisku z wodoru na tradycyjne paliwo benzynowe.
Podwójny napęd zapewnia zasięg ponad 600 km i pozwala cieszyć się nieograniczoną mobilnością, nawet z dala od stacji z paliwem wodorowym. Niestety, technologia ta nie będzie mogła stać się powszechną, dopóki infrastruktura wodorowa nie zostanie w pełni rozwinięta.
Komentarze (0)