Inne

ponad rok temu  18.04.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Body Repair Experts Meeting 2016

W spotkaniu z inicjatywy Działu Aftersales BMW Group uczestniczyli przedstawiciele punktów ASO, reprezentanci rynku ubezpieczeń z firmy Warta i eksperci z firmy Dekra. Dwudniowe wydarzenie (14-15 kwietnia, Kielce) zdominowały zagadnienia związane z bezpieczeństwem napraw powypadkowych.

Miejscem spotkania był nowoczesny obiekt BMW ZK Motors – pierwszy w Kielcach i województwie świętokrzyskim autoryzowany salon koncernu BMW. Wybór to nieprzypadkowy. Sieć dilerska BMW Group liczy obecnie 24 autoryzowanych salonów sprzedaży, a najnowszy obiekt został wybudowany według najwyższych standardów, jakimi kieruje się marka. Salon uzyskał ponadto prestiżowy certyfikat BMW „Green Building”, poświadczający zastosowanie najnowszych technologii z zakresu budownictwa przyjaznego dla środowiska.

Podczas spotkania roboczego w ramach Body Repair Experts Meeting 2016 omówiono proces napraw blacharsko-lakierniczych BMW i technologię postępowania z systemami aktywnego bezpieczeństwa (m.in. kamer i radarów). Szczegółowo omówiono procedury obowiązujące zaangażowanych w serwisowanie i naprawy pojazdów według dokumentacji naprawczej ISTA. Prezentacje wzbogacono o filmy instruktażowe. Sporych emocji wśród obecnych dostarczył dylemat związany z wymianą i kodowaniem czujników deszczu, które stanowią integralne wyposażenie czołowych szyb samochodowych. Niemniej interesująco wyglądał blok szkoleniowy poświęcony wymianie zderzaków samochodowych. Ukoronowaniem pierwszego dnia była prezentacja procesu likwidacji szkody dla TUiR Warta, której dokonał Michał Tuleja, regionalny menedżer sprzedaży z Audatex Polska.

Body Repair Experts Meeting 2016 wzbogaciły prezentacje lakierowania typu spot i color system, ocena uszkodzeń elementów carbonowych (na przykładzie BMWi) i reżim napraw konstrukcyjnych dla nowej serii 7 (G11/G12). Drugi dzień spotkania poświęcony był także naprawom układów zawieszenia i montażowi opon. O nierozerwalnym związku układu zawieszenia i kierowniczego dowodzono uczestnikom spotkania, analizując wytyczne dla wszystkich napraw powypadkowych w samochodach marki BMW. W przypadku uszkodzenia pierwszego, reżim technologiczny każe bezwzględnie wymienić drugi!

- Takim przypadkiem jest m.in. przekroczenie dopuszczalnych wartości tolerancji podczas pomiaru geometrii kół – dowodził Jerzy Pająk, aftersales special project manager BMW Group.

Warunki determinujące wymianę układu kierowniczego – temat wywołany przez organizatora spotkania, wywołał ożywioną dyskusję.

GALERIA ZDJĘĆ

Body Repair Experts Meeting 2016
Body Repair Experts Meeting 2016
Body Repair Experts Meeting 2016

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony