Codzienne wyszukiwanie miejsca do zaparkowania jest często źródłem stresu i frustracji, zwłaszcza jeśli zajmuje tyle czasu, ile sama podróż. A przecież kierowcy stale mijają wolne miejsca parkingowe bez korzystania z nich. Gdyby tak samochody mogły poinformować innych kierowców o lokalizacji i wielkości tych miejsc?
To jest dokładnie to, nad czym pracują Mercedes-Benz oraz Bosch. Wspólnie testują Community-based Parking – nową, inteligentną usługę szybkiego i łatwego znajdowania miejsca parkingowego. Pilotażowy projekt jest testowany w aglomeracji Stuttgartu z udziałem różnych pojazdów badawczych Mercedes-Benz. Czujniki w pojazdach generują dane na temat dostępnych do parkowania przestrzeni przy krawężnikach. Dane te są zgłaszane i odbierane za pomocą interfejsu komunikacyjnego.
- Prawie wszystkie nasze samochody są połączone w sposób inteligentny z siecią. Gdy zostaną jeszcze wyposażone w odpowiednie czujniki, które generują dane w ruchu, to ich wykorzystanie w celu szybkiej identyfikacji dostępnych miejsc parkingowych jest dla nas następnym logicznym krokiem – mówi Sajjad Khan, szef Digital Vehicle and Mobility w Mercedes-Benz.
- Community-based Parking przyczyni się do stworzenia parkowania opartego na partnerstwie. To pozwala nam znacznie skrócić poszukiwanie parkingu i kierować samochody prosto na wolne miejsce – mówi dr Rolf Nikodem, szef projektu Connected Parking w firmie Bosch.
Pojazdy wykorzystują istniejące czujniki
Zintegrowane już w pojazdach czujniki ultradźwiękowe mogą stale skanować pobocza podczas jazdy z prędkością do 55 kilometrów na godzinę. Zebrane dane o zlokalizowanych wolnych miejscach parkingowych są przesyłane z Daimler Vehicle Backend za pośrednictwem bezpiecznego łącza do chmury Bosch IoT Cloud w celu dalszej analizy. Za pomocą metody data mining* następuje sprawdzenie, czy zidentyfikowane luki przy chodniku są rzeczywiście miejscami dostępnymi do zaparkowania. Jeśli, na przykład, samochody stale zgłoszają wolny punkt w konkretnym miejscu na ruchliwej drodze, to jest wysoce prawdopodobne, że jest to wyjazd na ulicę, a zatem nie może być wykorzystywany do parkowania.
W pierwszej fazie rozwoju tej usługi, Mercedes-Benz i Bosch określają prawdopodobieństwo znalezienia dostępnego miejsca na danej ulicy. W kolejnej fazie rozwoju projektu powinno być nawet możliwe zgłaszanie w czasie rzeczywistym dostępności i wymiarów wolnego miejsca przy chodniku. W połączeniu z dodatkowymi informacjami na temat dostępnych miejsc, na przykład, w garażach publicznych, dane z Community-based Parking mogą być następnie pokazywane jako cyfrowa mapa miejsc parkingowych na wyświetlaczu w samochodzie lub za pośrednictwem aplikacji „Mercedes me". Wówczas kierowca może zaznaczyć to miejsce w swojej nawigacji i jechać prosto na wolny parking.
Bezstresowe parkowanie zmniejsza frustrację kierowców
Możliwość szybkiego znalezienia odpowiedniego miejsca parkingowego oszczędza nie tylko czas i paliwo, ale również nerwy kierowców i środowisko naturalne. W połączeniu z systemami wspomagania parkowania, takimi jak Remote Park Pilot, który jest obecnie dostępny w nowym Mercedesie Klasy E, usługa Community-based Parking wyraźnie minimalizuje stres występujący podczas parkowania.
Komentarze (0)