Na targach Automechanika na stoisku B06 w hali nr 9 Bosch prezentuje technikę, oprogramowanie i usługi dla warsztatów przyszłości połączonych z siecią.
Diagnoza sterowników
Najnowsza generacja linii testerów diagnostycznych Bosch KTS obsługuje nie tylko wszystkie dotychczas stosowane interfejsy pojazdów, ale również przyszłe, oparte na standardzie Ethernet. Ponadto nowa generacja testerów KTS jest wyposażona w „PassThru-Interface”, który umożliwia korzystanie z portali internetowych producentów pojazdów podczas programowania sterowników zgodnie z normą Euro 5/6. Znacznie poprawiono moc obliczeniową testerów KTS, istotnie zwiększono pamięć i umożliwiono równoległą pracę kilku interfejsów. Korzystając z nowych modułów KTS 560 i KTS 590 można na przykład wykorzystywać do diagnozy nawet trzy interfejsy CAN i jednocześnie trzy interfejsy linii K.
Zintegrowany tester KTS 350 typu „all-in-one” („wszystko w jednym” – model w przygotowaniu) z 10-calowym ekranem dotykowym dysponuje również wszystkimi możliwościami nowej generacji KTS-ów. Poręczne urządzenie do mobilnych zastosowań w warsztacie ma już zainstalowany program ESI[tronic] 2.0. Znacznie mocniejszy niż u jego poprzednika procesor, cztery gigabajty pamięci RAM i szybki dysk SSD o pojemności 256 GB w połączeniu z obecnym systemem operacyjnym Windows 10 zapewniają bezzwłoczne uruchamianie programu i szybką pracę.
Zwiększyła się też wydajność tabletu DCU 100 Diagnostic Control Unit. Ten solidny tester z 10-calowym ekranem do zastosowań mobilnych został wyposażony w mocniejszy procesor. Zamiast konwencjonalnego dysku twardego zastosowano dysk SSD o pojemności 256 GB oraz cztery gigabajty pamięci RAM.
Program warsztatowy ESI[tronic] 2.0 firmy Bosch jest ciągle udoskonalany i rozwijany. Jeżeli urządzenie diagnostyczne jest podłączone do internetu, to od pierwszego kwartału 2017 r. wszystkie aktualizacje będą pobierane w tle on-line. Ponadto dzięki ESI[tronic] Web użytkownik ma teraz dostęp także do portalu internetowego z informacjami na temat diagnozowania i napraw. Portal ten będzie umożliwiał otrzymywanie na przykład brakującej informacji dotyczącej danej naprawy, bez konieczności instalowania oprogramowania na urządzeniu warsztatowym. Kolejną nowością w ESI[tronic] jest nowy program „EBR – Experienced Based Repair”. Jeżeli podczas diagnozy zostanie wykryta znana usterka to ESI[tronic] podpowiada mechanikowi rozwiązanie, które wcześniej już się sprawdziło.
Badanie spalin za pomocą BEA 750
Stacja do badania spalin BEA 750 to następca urządzeń Bosch serii BEA 150/250/350, która uzupełnia gamę urządzeń przystosowanych do badania spalin w pojazdach spełniających normę Euro 6, zgodnie z wytycznymi obowiązującymi od 1 lipca 2015. Nowe urządzenie BEA 750 w wersji kombi jest wyposażone w 4-gazowy analizator spalin i dymomierz BEA 070, a pomiar prędkości obrotowej i temperatury wykonuje przystawka BEA 030. Urządzenie BEA 750 może być doposażone w moduł KTS 515 do diagnozy OBD. Urządzenie jest już fabrycznie skonfigurowane, co pozwala na jego użycie w warsztacie bez dodatkowego, czasochłonnego pierwszego uruchomienia.
Ładowarki akumulatorów BAT 645 i BAT 690
Bosch oferuje warsztatom samochodowym dwie nowe ładowarki BAT 645 i BAT 690 do uniwersalnego i profesjonalnego zastosowania o ciągłym prądzie wyjściowym 45 A i 90 A. Obie ładowarki mogą być wykorzystywane do akumulatorów 12 V oraz 24 V i automatycznie wykrywają wymagane napięcie nominalne. Ładowarki BAT 645 i BAT 690 oferują, jako dodatkowe tryby pracy, ładowanie podtrzymujące i buforowe. W trybie podtrzymującym ładowarka zapewnia zasilanie pojazdu w przypadku, gdy akumulator został wymontowany. Tryb buforowy ma coraz większe znaczenie w codziennej pracy warsztatu.
W tym przypadku ładowarka podtrzymuje zasilanie instalacji, na przykład podczas aktualizacji oprogramowania w sterownikach.
Wyposażenie do testowania diesli
W związku z wprowadzeniem homologacji na badanie produktów VDO do diesli, Bosch będzie oferował od 2017 roku opcję testowania pomp CR VDO na stołach probierczych EPS 815 i EPS 708. Możliwość testowania wtryskiwaczy CR VDO jest obecnie w trakcie opracowywania.
Pomiar głębokości bieżnika opon TTM
Nowy system TTM (Tire Tread Measurement) do pomiaru głębokości bieżnika opon uruchamia się automatycznie, gdy pojazd przejeżdża po elemencie pomiarowym z maksymalną prędkością 8 km/h. Kilka sekund później jest wyświetlana dokładna głębokość bieżnika we wszystkich czterech kołach. W systemie zastosowano metodę pomiarową opartą na kodowaniu kolorami oraz kamery HD. Jak zwykle w przypadku układów laserowych, metoda nie wymaga żadnych ruchomych części. To sprawia, że urządzenie jest bardzo odporne na działanie czynników zewnętrznych takich jak kurz, wibracje, wilgoć i zmiany temperatury. W celu wyświetlenia zmierzonych wartości, są dostępne trzy różne opcje. Dobrą widoczność wyników, również dla klientów, zapewnia ekran telewizora Smart, ustawiony obok urządzenia. Wyniki mogą być również wyświetlane na monitorze wózka warsztatowego lub na tablecie np. podczas pomiarów mobilnych. System TTM jest dostępny w dwóch wersjach montażowych: w wersji do montażu na posadzce (wystaje na wysokość zaledwie 80 milimetrów) lub w wersji wpuszczonej w posadzkę.
Komentarze (0)