Zadaniem nowo utworzonej spółki byłoby przygotowanie kompleksowego portfolio silników do skuterów elektrycznych, ich produkcja oraz sprzedaż. Umowa w tej sprawie została podpisana 13 sierpnia br. Szczegóły transakcji, która wymaga jeszcze zatwierdzenia ze strony urzędów antymonopolowych, są – zgodnie z postanowieniem stron – objęte tajemnicą.
Ningbo Polaris Technology specjalizuje się w rozwoju, produkcji i sprzedaży silników do skuterów elektrycznych, dystrybuowanych na terenie Chin pod marką POLTM. W roku 2011 przedsiębiorstwo sprzedało ponad milion silników do skuterów elektrycznych. Ningbo Polaris Technology zatrudnia ok. 450 pracowników.
Światowa produkcja silników do skuterów elektrycznych osiągnęła w 2011 roku poziom ok. 27 milionów sztuk. Chiny z udziałem rynkowym ok. 98 proc. są największym producentem tego typu silników.
- Przy rocznym wzroście ok. 6 proc. wielkość rynku osiągnie do 2020 roku 46 mln sztuk – powiedział Udo Wolz, prezes działu branżowego Bosch Electrical Drives. - Utworzenie spółki joint venture nie tylko uzupełni i umocni ofertę Bosch Electrical Drives, lecz także pozwoli nam wejść na światowy rynek skuterów elektrycznych, co będzie dla nas kamieniem milowym.
Krok ten pomoże firmie Bosch zdobyć udziały w rynku elektrycznych pojazdów jednośladowych oraz rozwinąć kompetencje w rosnącym segmencie rynku silników napędzających piastę koła. Silniki tego typu są i pozostaną pod względem wielkości produkcji najpopularniejszą aplikacją w tym segmencie silników elektrycznych. Nowy segment działalności uzupełnia obszerne portfolio produktów i rozwiązań Bosch w dziedzinie elektromobilności. Obejmują one jednostki napędowe do wspomaganych elektrycznie pojazdów dwukołowych (Pedelecs), a także kompletne układy napędowe do pojazdów hybrydowych i elektrycznych.
Komentarze (0)