Głównymi elementami układu hydraulicznego są dwie jednostki hydrauliczne wraz z akumulatorami ciśnieniowymi. Koncepcja Powersplit umożliwia korzystanie z konwencjonalnego napędu pojazdu, napędu czysto hydraulicznego lub kombinacji obydwu. W ten sposób silnik spalinowy może w niższym zakresie obciążenia pracować przy korzystniejszym zużyciu paliwa. Co więcej, podczas hamowania energia kinetyczna, która w normalnych warunkach wytrącana jest w postaci emitowanego ciepła, przekształca się w energię hydrauliczną, która gromadzona jest w akumulatorze ciśnieniowym, a która później ponownie wykorzystywana jest przez napęd hydrauliczny. Ten ostatni umożliwia całkowicie bezemisyjną jazdę na krótkich odcinkach oraz przy ruszaniu, co wiąże się z redukcją emisji CO2 średnio o 30% w nowym, europejskim cyklu jezdnym oraz do 45% w cyklu miejskim.
Opisywaną technologię można łączyć ze wszystkimi typami napędów konwencjonalnych. Początkowo znajdzie ona zastosowanie w segmencie samochodów małych, ale nadaje się również dla innych klas aut osobowych oraz będących uczestnikami ruchu miejskiego lżejszych pojazdów dostawczych.
Współpraca koncernu PSA Peugeot Citroën z firmą Bosch rozpoczęła się w 2008 r., a jej rezultatem było wprowadzenie na rynek w roku 2011 pierwszego seryjnego samochodu osobowego z napędem hybrydowym. Model 3008 HYbrid4 wyposażony był w silnik Diesla oraz napęd Axle-Split. Komponenty elektryczne (silnik elektryczny, energoelektronika oraz wysokonapięciowy alternator) oraz specjalnie przystosowaną wersję układu ESP koncern PSA Peugeot Citroën zaprojektował we współpracy z firmą Bosch.
Bosch kontynuuje współpracę z koncernem PSA Peugeot Citroën. Przedsiębiorstwa planują stworzenie hydraulicznego napędu hybrydowego do samochodów osobowych.
Komentarze (0)