Warto wiedzieć

ponad rok temu  18.07.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Bosch radzi sobie dobrze – w Polsce i na świecie

4,6 mld złotych obrotu osiągnęła w ubiegłym roku w Polsce Grupa Bosch. Istotne zwiększenie obrotów koncernu (o 73%) spowodowało przejęcie całości udziałów w spółce BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego. Pomijając efekt konsolidacji, Bosch w Polsce zanotował znaczny wzrost obrotów, o 5,3% w porównaniu do roku poprzedniego.

W Polsce
– Bosch utrzymuje w naszym kraju silną pozycję, co potwierdził, osiągając stabilny wzrost w 2015 r. we wszystkich obszarach działalności – powiedziała Krystyna Boczkowska, prezes spółki Robert Bosch oraz reprezentantka Grupy Bosch w Polsce podczas konferencji prasowej w Warszawie. Przejęcie dużej i dynamicznie rosnącej organizacji BSH z pięcioma zakładami produkcyjnymi i pozycją lidera na rynku sprzętu gospodarstwa domowego zwiększyło skalę działalności koncernu w Polsce. – Biorąc pod uwagę pozytywne wyniki sprzedaży w I kwartale, również w 2016 r. spodziewamy się dalszego wzrostu obrotów. Konsekwentnie szukamy też nowych obszarów ekspansji.
Wszystkie działy handlowe Bosch w Polsce odnotowały w 2015 roku wzrost obrotów. Działający w obszarze motoryzacji dział Mobility Solutions rozwijał się i powiększył swoje udziały rynkowe. Ważnym elementem strategii w Polsce jest rozwijanie współpracy z siecią warsztatów samochodowych, działającą m.in. pod markami Bosch Car Service i AutoCrew. Obecnie zrzesza ona prawie 400 warsztatów autoryzowanych oraz ok. 900 niezależnych i jest największą w Polsce siecią związaną z producentem części zamiennych.
Dynamicznie rozwija się również produkcja układów hamulcowych w Fabryce Bosch w Mirkowie k. Wrocławia. W porównaniu z rokiem 2014 zakład odnotował dwucyfrowy wzrost obrotów. W tym roku planowane jest uruchomienie produkcji iBoostera – innowacyjnego, elektromechanicznego systemu hamowania, co przyczyni się do dalszego rozwoju i wzrostu obrotów zakładu.

Na świecie
Po rekordowym pod względem obrotów roku 2015 Bosch zamierza utrzymać wzrost także w roku bieżącym. Pomimo umiarkowanych prognoz dotyczących koniunktury oraz niepewnej sytuacji geopolitycznej w 2016 roku koncern spodziewa się wzrostu obrotów w przedziale 3-5%.
– Zamierzamy osiągać wzrost nie tylko ze sprzedaży innowacyjnych produktów, ale także innowacyjnych usług – powiedział podczas konferencji dr Volkmar Denner, prezes Bosch.
W obszarze integracji za pośrednictwem internetu Bosch koncentruje się na „3S” (Sensors, Software, Services), czyli czujnikach, oprogramowaniu i usługach. Rozbudowuje ponadto portfolio usług bazujących na integracji w sieci, opierając się na bogatej ofercie sprzętu. Koncern może przy tym wykorzystywać swoje zaplecze technologiczne oraz szerokie kompetencje w różnych branżach i dziedzinach wiedzy. Dział Bosch Global Service Solutions, który powstał niedawno, własna chmura obliczeniowa Bosch IoT Cloud czy system Bosch Smart Home wprowadzone na początku 2016 roku wpisują się w tę strategię.

Motoryzacja
Jeśli chodzi o branżę automotive, Bosch koncentruje się na trzech obszarach. Pierwszym z nich jest elektryfikacja napędów poprzez zwiększenie wydajności akumulatorów i obniżenie kosztów ich produkcji.
– Pracujemy też nad nowymi generacjami silników elektrycznych – dodała Krystyna Boczkowska.
Po drugie – automatyzacja jazdy samochodem, czyli wprowadzenie w pełni zautomatyzowanego parkowania w ciągu najbliższych dwóch lat, a do końca tej dekady – zautomatyzowanej jazdy po autostradach. Pracuje nad tym ok. 2 500 konstruktorów.
Po trzecie – integracja samochodów za pośrednictwem internetu poprzez moduły zainstalowane na stałe w pojeździe oraz smartfony.
– Koncepcja zintegrowanego parkowania jest obszarem łączącym automatyzację jazdy z komunikacją pomiędzy samochodem a światem zewnętrznym – mówiła reprezentantka Grupy Bosch w Polsce. – Według badań aż jedna trzecia ruchu w centrach miast przypada na samochody, które poszukują miejsca do zaparkowania, co jest ogromną stratą czasu, a przy tym niepotrzebnym obciążeniem dla środowiska!
Właśnie dlatego Bosch zamierza zrewolucjonizować parkowanie, oferując szereg rozwiązań, z których na konferencji poznaliśmy dwa. Pierwsze to usługa zautomatyzowanego parkowania na parkingach miejskich. Wystarczy odstawić auto w ustalonym punkcie, skąd pojedzie już samo do wolnego miejsca parkingowego. Nawigacja z wykorzystaniem sensorów zapewni precyzję manewru, pomocny będzie również system dozoru wizyjnego zainstalowany na parkingu. Dzięki tego rodzaju integracji pojazdu i infrastruktury usługa automatycznego parkowania mogłaby zostać wdrożona już w 2018 roku.
Drugim rozwiązaniem jest parkowanie online na ulicach miast. W tej koncepcji samochody same pełnią rolę czujników i podczas jazdy rozpoznają wolne miejsca parkingowe. Komunikaty o wolnych miejscach są przesyłane na serwer Bosch, a na podstawie zebranych danych tworzona jest mapa miejsc parkingowych aktualizowana w czasie rzeczywistym, która jest udostępniana społeczności użytkowników systemu.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony