Autoelektryka

ponad rok temu  19.08.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Bosch wyprodukował milionowy czujnik radarowy

Taśmy fabryki Bosch w Reutlingen koło Stuttgartu opuścił milionowy czujnik radarowy pracujący na częstotliwości 77 GHz. Podzespoły te wykorzystywane są m.in. w układach wspomagających samochodów do pomiaru odległości od innych pojazdów, automatycznie utrzymując nadany dystans, a w sytuacjach zagrożenia kolizją ostrzegając i automatycznie wyhamowując samochód.

Choć pierwszy milion odnotowany został dopiero po 13 latach od rozpoczęcia produkcji (w roku 2000), drugi – jak przewiduje producent – wyprodukowany zostanie w ciągu kolejnego roku.

- Układy wspomagające będą w nadchodzących latach przeżywać prawdziwy boom – ocenia Wolf-Henning Scheider, członek zarządu Bosch. - W 2016 r. Bosch będzie obchodzić jubileusz wyprodukowania 10 milionów czujników radarowych. Od 2014 r. najwyższą ocenę w testach Euro NCAP – 5 gwiazdek – będą mogły otrzymać tylko te samochody, które wyposażone zostaną w co najmniej jeden układ wspomagający. Wprowadzenie obowiązkowych układów chroniących pieszych planowane jest na rok 2016. Firma Bosch wprowadza obecnie do produkcji seryjnej nowy czujnik radarowy średniego zasięgu. Przy porównywalnej wydajności jest on bardziej kompaktowy, a zarazem znacznie tańszy w produkcji od swojego poprzednika. Dostępne są wersje czujnika do instalacji z przodu i z tyłu pojazdu. W 2014 r. ruszy produkcja wideoczujnika stereo, który zapewni obraz przestrzenny oraz pomiar odległości w zasięgu do ok. 50 m. Po raz pierwszy przy użyciu tylko jednego czujnika możliwa będzie realizacja funkcji automatycznego hamowania awaryjnego zapewniającego ochronę pieszym.

- Każda kolejna innowacja przybliża nas do bezwypadkowej i zautomatyzowanej jazdy – mówi Steiger.
W fabrykach Boscha produkowana jest obecnie trzecia generacja czujników radarowych dalekiego zasięgu LRR3, które oferują 30-stopniowy kąt detekcji oraz wykonują pomiary w zasięgu do 250 metrów. Wszystkie czujniki radarowe Boscha korzystają z pasma częstotliwości 77 GHz. W porównaniu do wersji 24 GHz odznaczają się one do trzech razy wyższą zdolnością wyróżniania obiektów, a pomiary prędkości oraz odległości wykonują z dokładnością od trzech do pięciu razy wyższą.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony